کد مطلب: ۱۳۴۱۱۵

اجاره واگن‌های اروپایی برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی

اجاره واگن‌های اروپایی برای توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از مذاکره برای اجاره واگن‌های مسافری اروپایی خبر داد و گفت: این واگن‌ها عمدتا نو هستند که از شهریور امسال تحویل رجا می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد رجبی مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا در نشست خبری حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل ریلی و صنایع وابسته، اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌ها در جذب منابع برای خرید واگن‌های نو با چند شرکت اروپایی برای اجاره واگن مذاکراتی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه این مذاکرات پیش از این انجام شده و امروز و دیروز با طرف‌های خارجی آن را ادامه دادیم، در پاسخ به پرسش تسنیم در خصوص سن این ناوگان و زمان ورود آنها تصریح کرد: این واگن‌ها عمدتا نو هستند و به احتمال فراوان تا شهریورماه امسال وارد کشور می‌شوند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا تعداد این واگن ها را 50 دستگاه اعلام کرد و افزود: یکی از شرکت‌هایی که با آنها در حال مذاکره هستیم یک شرکت چینی -آلمانی است که البته واگن‌های آن در آلمان تولید شده است.

رجبی ادامه داد: یکی از مشکلات ما در حوزه سفارش ساخت طولانی بودن روند تحویل آن است به طوری که اگر امروز سفارش ساخت بدهیم سه سال دیگر آن را به ما تحویل می‌دهند. برای اینکه در بازه زمانی کوتاهی ناوگان رجا را توسعه دهیم با شرکت‌های اروپایی برای اجاره واگن در حال مذاکره هستیم.

وی همچنین از ورود 15 دستگاه واگن دو طبقه برای حمل خودرو خبر داد و گفت: با واگن سازی پارس و پلور سبز قرارداد 120 دستگاه واگن نو داریم که اولین سری آن شب عید به رجا تحویل شد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از تحویل 45 دستگاه واگن دیگر طی سال جاری خبر داد و بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها تا تابستان امسال و قبل از آغاز سفرها 20 دستگاه واگن نو به ناوگان رجا اضافه می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.