کد مطلب: ۴۲۱۸۴۰

احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال ۹۹ قوت گرفت

احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال ۹۹ قوت گرفت

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اعلام کرد: با توجه به پیگیری‌های برخی از نمایندگان مجلس احتمال می‌رود که واردات خودرو در سال ۹۹ آزاد شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، چندی پیش لایحه بودجه سال ۹۹ ارائه شد و با توجه به آمار و ارقام ارائه شده نتایجی در مورد ممنوعیت مجدد واردات خودرو در سال آینده گرفته شد. با توجه به این که دولت در این بودجه درآمدی برای خود در نظر نگرفته بود به نظر می‌رسد که واردات خودرو در سال ۹۹ ممنوع باشد.با این حال دبیر انجمن واردکنندگان خودرو از احتمال آزادسازی واردات خودرو در سال آینده خبر می‌دهد.

مهدی دادفر در این باره اظهار کرد: عده‌ای از نمایندگان مجلس به دنبال این هستند که واردات خودرو در سال ۹۹ از سر گرفته شود. در نتیجه بازار از انحصار صد درصدی خارج خواهد شد. دولت، واردکنندگان خودرو و تقاضا برای خودروهای وارداتی را کاملا نادیده گرفته است اما باید دید که نمایندگان چه تصمیمی را در لایحه بودجه خواهند گذاشت.

وی ادامه داد: احساس می‌کنم که آزادسازی واردات خودرو در سال ۹۹ انجام شود. در نتیجه این کار در بودجه به دولت اجازه داده می‌شود که به عنوان منابع درآمدی خود از واردات خودرو نیز استفاده کند. البته در مورد ممنوعیت واردات خودرو موضوع خروج ارز از کشور مطرح نیست بلکه مطلب اصلی به انحصار بازار خودروهای داخلی باز می‌گردد. خودروهای وارداتی، فروش نمونه‌های داخلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد و عده‌ای می‌گویند که مشتری این خودروها متفاوت است اما آن را قبول ندارم.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو درباره تاثیر خودروهای وارداتی روی نرخ داخلی‌ها گفت: خودروی وارداتی تعیین‌کننده قیمت نمونه‌های تولید داخلی است. همین حالا اگر تعرفه خودروهای وارداتی را صفر کنیم یک خودروی ۲۰ هزار دلاری ۲۶۰ میلیون تومان خواهد شد. با چنین قیمت‌هایی مردم دیگر به سمت خودروهای داخلی نمی‌روند بنابراین این اجبار به وجود می‌آید که واردات خودرو بسته شود تا قیمت داخلی‌ها نیز بالا برود.

منبع: گسترش‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    بالاخره واردات آزاد میشه یا نه .این دولت چرا با مردم راه نمیاد