کد مطلب: ۳۸۱۵۲۳

جدیدترین قیمت نفت / احتمال سقوط طلای سیاه تا ۳۰ دلار

جدیدترین قیمت نفت / احتمال سقوط طلای سیاه تا 30 دلار

افزایش احتمال تمدید توافق اوپک پلا‌س برای مهار ذخایر جهانی از سقوطِ بیشترِ قیمت نفت جلوگیری کرد. هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز، سه‌شنبه به 62.51 دلار رسید.

افزایش احتمال تمدید توافق اوپک پلا‌س برای مهار ذخایر جهانی از سقوطِ بیشترِ قیمت نفت در معاملات امروز، سه‌شنبه جلوگیری کرد.

به گزارش تجارت‎نیوز به نقل از رویترز، این در حالی است که نگرانی‌ها از کند شدن رشد اقتصادی جهان و به دنبال آن کاهش تقاضا برای نفت افزایش یافته است.

هر بشکه نفت خام برنت در معاملات امروز با 0.1 درصد افزایش، به62.51 دلار رسید و هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت نیز با قیمت 53.57 دلار معامله شد.

در مقایسه با بالاترین سطح قیمت در اواخر ماه آپریل 2019، قیمت نفت حدود 20 درصد کاهش یافته است.

در عین حال روسیه روز دوشنبه در مورد احتمال سقوط قیمت نفت تا 30 دلار هشدار داد و اعلام کرد که از تمدید توافق کاهش تولید حمایت می‌کند.

این توافق از ابتدای سال جاری میلادی اجرایی شد و بر اساس آن کشورهای تولیدکننده اوپک و متحدان غیراوپکی آنها با رهبری روسیه در مجموع، روزانه 1.2 میلیون بشکه از تولید نفت خود را کاهش دادند.

اوپک قرار است در اواخر ژوئن (ماه جاری میلادی) در مورد ادامه این توافق تا پایان سال رایزنی کند.

فریدون فشارکی، مدیر شرکت مشاوران بازار نفت اف‌جی‌ای، معتقد است: به دلیل نگرانی‌ها از رکود اقتصادی و در نتیجه کاهش تقاضا، هیچ‌یک از تولیدکنندگان نفت برای پایان توافق کاهش تولید موافقت نخواهند کرد.

بر اساس پیش‌بینی‌های این موسسه رشد تقاضای نفت خام در سال 2019 ممکن است به کمتر از یک میلیون بشکه در روز برسد. این رقم در مقایسه با برآوردهای قبلی یعنی 1.3 تا 1.4 میلیون بشکه در روز کمتر است.

به گفته فریدون فشارکی، در این صورت بازار جهانی با 300 تا 400 هزار بشکه در روز مازاد عرضه مواجه خواهد شد.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.