کد مطلب: ۳۳۴۵۴۹

احتکار عامل افزایش قیمت کالاهاست

احتکار عامل افزایش قیمت کالاهاست

نماینده مجلس گفت: احتکار و انبارداری کالا‌های اساسی در زمان بروز بحران در بازار‌ها از جمله موارد افزایش یکباره قیمت کالاها است.

به گزارش تجارت‌نیوز، سیدحسن حسینی شاهرودی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کالاها به همراه کاهش قیمت دلار ارزان نشده‌اند، اظهار کرد: شرایط به وجود آمده در بازارها به فعالیت برخی سودجویان و فرصت طلب‌ها از افزایش قیمت ارز بازمی‌گردد.

وی افزود: اینکه در روزها و حتی ماه‌های گذشته قیمت‌ها به یکباره افزایش یافت و برخی کالاهایی را که هیچ ارتباطی با ارز ندارند هم دخیل کرده است، تنها به بازیگران منفی بازارها بازگشته و در این بین گاهی عدم نظارت نهادهای مربوطه بر این موضوع افزوده شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احتکار ، عدم فروش اجناس، انبارداری کالاهای اساسی در زمان بروز بحران در بازارها و گاهی احتکار خانگی برخی خانواده‌ها نیز از جمله موارد افزایش قیمت یکباره کالاها است.

حسینی شاهرودی بیان کرد: سوال عموم جامعه از ما این است که چرا دلار ارزان شد ولی کالاها ارزان نمی‌شوند؟ که سوالی منطقی است اما پاسخ ما هم این است که با جهش قیمت‌ها شرایط هنوز مهیا نشده که قیمت‌ها به یکباره کاهش یابد، در نتیجه باید برای کاهش قیمت‌ها اول بازار را به ثبات برسانیم و سپس برای واقعی شدن نرخ کالاها تلاش کنیم.

این عضو اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: در واقع اقتصاد کمی دچار جراحت شده و ما حالا باید این جراحت را درمان و سپس به تقویت آن بپردازیم. در نتیجه ابتدا نوسانات نرخی را کنترل و بعد قیمت‌های واقعی اعمال خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    احتکار کجا بود اخه
    لبنیات و ماست و شیر و که نمیشه احتکار کرد اونا چرا گرون شدن؟

  • جیهل

    خودروهای احتکار شده زیادی وجود دارد اما کیست که انها را پیدا کند ؟؟؟ […]

  • ناشناس

    وای بر محتکران خودرو