کد مطلب: ۵۱۷۶۲۰

۱۰ خبر مهم برای بازارهای امروز

اول این اخبار را بخوانید بعد معامله کنید

اول این اخبار را بخوانید بعد معامله کنید

در روز گذشته قیمت دلار با وجود چشم‌انداز کاهشی اما گران شد، طلا متاثر از قیمت جهانی یک روند نزولی به خود گرفت و شاخص بازار سهام هم به روند نزولی خود ادامه داد. امروز این بازارها ممکن است چه روندی را در پیش بگیرند؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در روز گذشته قیمت دلار با وجود چشم‌انداز کاهشی اما گران شد، قیمت طلا متاثر از قیمت جهانی یک روند نزولی به خود گرفت و شاخص بازار سهام هم به روند نزولی خود ادامه داد. امروز این بازارها ممکن است چه روندی را در پیش بگیرند؟ آخرین اخبار حاوی چه سیگنال‌هایی برای بازارها هستند؟

ـ قرار بوده سومین محموله وارداتی واکسن کرونا این بار از چین، وارد کشور ‌شود که این محموله با هماهنگی وزارت بهداشت، فرودگاه امام خمینی(ره) و وزارت راه و شهرسازی وارد شده است.

ـ رئیس جمهور گفت: هر اندازه که بتوانیم واکسن تهیه می‌کنیم. مردم می‌دانند وضعیت واکسن امروز مشابه ماسک در اوایل این بیماری است.

ـ بارکلیز پیش‌بینی خود درباره قیمت نفت در سال ۲۰۲۱ را افزایش داد و دلیل آن را تولید کمتر از انتظار نفت آمریکا با وجود افزایش قیمت نفت و عادی شدن ذخیره‌سازی‌ها پس از سرمای شدید قطبی هفته گذشته در ایالت تگزاس دانست.

ـ موسسه بین‌اللملی رتبه‌بندی فیچ پیش‌بینی کرد که این احتمال وجود دارد طی سال جاری قیمت طلا تا ۱۶۰۰ دلار در هر اونس کاهش یابد و تا سال ۲۰۲۳ به ۱۲۰۰ دلار برسد.

ـ رئیس کل بانک مرکزی در جلسه‌ای که به درخواست مدیر عامل بانک تجارت عراق در محل بانک مرکزی برگزار شد، در خصوص منابع جمهوری اسلامی ایران در عراق و راهکارهای نقل و انتقال آنها گفت‌وگو کرد.

ـ گزارش‌ها حاکی است کره جنوبی و ایران بر سر طرحی برای پرداخت بخشی از دارایی های ۷ میلیارد دلاری بلوکه شده ایران که در حال حاضر در کره جنوبی مسدود شده است، به توافق رسیده‌اند. رییس بانک مرکزی ایران گفته است این رقم با یک میلیارد دلار آغاز می‌شود.

ـ آخر سال است و بازار سهام در صف‌های فروش قفل شده و درحالی که بازار با کمبود نقدینگی همره است هر روز شاهد خروج پول حقیقی از بازار سهام هستیم. حالا کارگزاری‌ها نیز می‌خواهند اعتباراتی که مشتریان دادند را بازپس گیرند و این موضوع نیز فشار فروش را تشدید می‌کند.

ـ در بهمن ماه ۱۳۹۹ تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به ۳٫۹ هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل ۱۱٫۴ درصد افزایش و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷۰٫۵ درصد کاهش نشان می‌دهد. در بهمن امسال متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی ۲۸ میلیون و ۳۸۹ هزار تومان اعلام شده درحالی‌که ماه گذشته (دی ۹۹) این شاخص متری ۲۷ میلیون و ۳۸۶ هزار تومان بود و در بهمن امسال متوسط قیمت مسکن ۳.۷ درصد نسبت به دی سال جاری رشد داشته است.

ـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی بانک مرکزی را موظف کردند که برای پرداخت به موقع یارانه، تنخواه در اختیار سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها قرار دهد. همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با پیشنهاد اخذ مالیات از تراکنش‌های بانکی بالای ۱۰ میلیون تومان مخالفت کردند.

ـ گروه صنعتی ایران‌خودرو از امروز دهم اسفند پیش‌فروش محصولات خود را آغاز می‌کند که تا سه روز ادامه دارد. گروه خودروسازی سایپا دیروز (شنبه) به صورت هم‌زمان دو طرح فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش محصولات خود را در قالب طرح «عید تا عید» (ولادت حضرت علی(ع) تا مبعث حضرت رسول(ص))، اجرا می‌کند.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    جناب آقای دهنوی ریاست محترم جدید بورس لطفا نطقی،جیکی، جوکی ، حرفی ، حدیثی بفرمایین! بگو منم دست نشانده جناب وزیر دژپسند بهشهریم امدم پروژه رو کامل کنم !!!!

    • زهرا

      دوست عزیز،شما ساده لوح ها تا دیروز پلاکارد دردست گرفته بودین وشعار میدادین قالیباف اصل باید استعفا بده اون باعث ضرر شده و فارغ ازاینکه بدونید اون دکوری بیش نبود همین طور به دهنوی میگفتین ماشاالله چه خوش تیپه دهقان فداکار اومده وهمه چی رودرس میکنه عزیزم اینا همشون دستشون تویه کاسه هس تا کی میخوایین به این رفتار تون ادامه بدین بس کنید ساده نباشین ولی من هرچه فک میکنم میبینم تحصیلات هرچه بالا میره مردم زودباور میشن ولی قدیمیا اکثر مردمان بیسواد هستن اونا زرنگتر ازما هستن لطفا به خودتان بیایید با پولهامون بابای کنیم.تجارنیوز جانم بچاپ تا ببینن که پیامها روحذف نمیکنی

  • ناشناس

    با همین وعده و عیدها بیچاره‌مون کردین…من هیچی نمیخوام فقط اصل سرمایه‌ام رو برگردونین دزدهای بی چشم و رو

  • ناشناس

    آقا من سهام دار خرد و بی تجربه و هیجانی هستم بخدا بخدا بخدا من تو صف فروش نیستم صف فروش ساختگیه آخه کی با شصت درصد ضرر میره صف فروش صف فروش را فرصت طلبهایی درست میکنند که میخوان خون مردم را تو شیشه کنن ایادی آمریکا و اسرائیل پدر بیامرز کل پول من و امثال من نمیتونه یه سهم بازار پایه را صف فروش کنه چه برسه به شاخص ساز

  • محمد

    یه کارشناس داشت می‌گفت در شرایط خوب بازار میانگین کم کنید ما که کل دارایی پس انداز و پول فروش خونه
    همه رو با چشم بسته تقدیم بورس کردیم که حتی شارپی هم رشد کنه متاسفانه با چند ملیون پس انداز مونده آیا میشه از ضرر ۷۱۴ ملیون تومنی میانگین کم کرد؟؟؟؟؟!!!

    • ناشناس

      چرا حد ضرر برای خودت تعریف نکردی ،و
      اینهمه منتظر شدی .

    • ناشناس

      ترشی نخور جربی نخور سرخ کردنی هم نخور شبها هم زود بخواب روز هم قناعت کن درست میشه

  • ناشناس

    هر خبری بدون واقعی شدن قیمت سهام اثری ندارد حتی صورتهای مالی خوب شرکتها هم مثبت نبود
    فقط برداشتن دامنه نوسان یا لااقل برگرداندن آن به حالت قبل و اصلاح قیمتی میتواند این صفهای فروش ترس را برچیند و رانت بازی ایجاد شده را پایان دهد هرچه زودتر هم دامنه نوسان درست شود بهتر است
    حال و روز بورس مثل بیماری شده که هر چه دیرتر درمان شود درمان آن مشکلتر میشود و شاید ناممکن

  • ناشناس

    همین تعداد کمی حقیقی و حقوقی هم که چند وقته سهام خوبی خرید کردند وقتی صفهای فروش خشکه مغزها رو می‌بینند خودشون هم صف فروش نشین می شند و از خریدشون پشیمون شدن و میخواند جلوی ضرر بیشتر رو بگیرنند

  • ناشناس

    بجای اینکه سهامدار اول خبر بخونه اول باید ببینه آیا تو این سهمی که بیخودی رفته ته صف فروش نوبتش هم نمیشه کار درستی کرده و اول باید ببینه داره ارزون میفروشه یا نه

  • منتصر

    بخدا کدوم ادم عاقل سهامشو با ضرر میفروشه اینا ساختگی خودشون صف فروش ایجاد میکن بورس ایران دستکاری و دستوری هستش اینو دیگه همه میدونن.

  • علیرضا

    میگم اصلأ حواستون هست این رییس جدیده اصلا پیداش نیست انگار این از اون یکی هم بدتره

  • ناشناس

    با سلام خدمت سهام داران عزیز با توجه به ریزش اخیر ارزهای دیجیتالی و دلار و طلا و افزایش قیمت های جهانی کامودیتی ها و ارزنده بودن قیمت سهام باید ببینی چه می فروشی چه چیزی می خری رشد بازار نزدیک است به شهرستان بلند مدت بنگرید