کد مطلب: ۵۸۳۲۰۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اخبار تاثیرگذار بر بورس امروز / سیگنال مهم برجام برای بازار سهام

اخبار تاثیرگذار بر بورس امروز / سیگنال مهم برجام برای بازار سهام

شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی با حدود دو هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت. امروز کدام اخبار اقتصادی در روند بازار امروز موثر است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص کل بورس در آخرین روز معاملاتی با حدود دو هزار واحد رشد در محدوده یک میلیون و ۴۲۴ هزار واحد قرار گرفت. امروز کدام اخبار اقتصادی در روند بازار امروز موثر است؟

معاون وزیر مسکن و شهرسازی گفت: قیمت تمام شده مسکن در شهرهای بزرگ هرچه بیشتر باشد میزان پرداخت تسهیلات هم بیشتر می‌شود. در طرح قانون جهش تولید مسکن تلاش شده بیشترین تخفیفات، امتیازات و کمک‌های دولتی برای دهک‌های اول تا سوم باشد. در سال‌های گذشته سهم تسهیلات بانکی مسکن و ساختمان، ۵ درصد بود که امسال به ۲۰ درصد رسیده است که معادل ۳۶۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد.

تروئیکای اروپایی به بهانه گزارش ضد ایرانی «رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای صادر کرده و تهران را به عدم رعایت کامل توافق مورخ ۱۲ سپتامبر با آژانس متهم کرده‌اند.

مطابق آمارهای رسمی وزارت صمت، طی ۵ ماه نخست امسال ۲۰ میلیون و ۷۳۹ هزار و ۲۰۰ تن فولاد خام و محصولات فولادی تولید شد. در پنج ماه نخست امسال، فولادسازان موفق به تولید ۱۰ میلیون و ۸۸۲ هزار و ۸۰۰ تن فولاد خام شدند. آماری که در هم‌سنجی با پارسال حاکی از افت ۶٫۸ درصدی است. همچنین در بخش محصولات فولادی نیز ۹ میلیون و ۸۵۶ هزار و ۴۰۰ تن محصول تولید شد که در مقایسه با پنج ماه نخست سال ۹۹ کاهش ۱۰٫۶ درصدی نشان می‌دهد.

ایران بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار ارز بلوکه شده در کشورهای دیگر دارد. سال‌هاست ایران در تلاش است بخشی از این منابع ارزی را به کشور برگرداند و نتوانسته. حالا ابراهیم رئیسی به بانک مرکزی دستور داده ارزهای خارج از کشور را به داخل برگرداند.

آسوشیتدپرس به نقل از دو منبع عراقی ادعا کرد: ایران و عربستان هفته گذشته نشستی در بغداد برگزار کرده‌اند. این نشست در سطح وزرا نبوده اما مذاکرات مثبتی بوده است.

در معاملات امروز بازارهای جهانی، شکر خام با جهش قابل توجه بیش از ۵ درصدی در بالای سطح ۲۰ دلار بازگشایی شد و در حوالی محدوده بیست دلار نوسان کرد. برزیل، بزرگ‌ترین صادرکننده شکر است و اختلال در حوزه تولید و عرضه صنعتی شکر در این کشور، می‌تواند تحولات زیادی را در قیمت جهانی شکر ایجاد کند.

مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران جزئیات تجارت خارجی در شهریورماه را اعلام کرد و گفت که آهنگ رشد سریع ترخیص کالاهای وارداتی از گمرک در شهریور ماه امسال که منجر به افزایش قابل توجه ترخیص کالاهای اساسی، ماشین‌آلات خط تولید و اقلام واسطه‌ای شده، تراز تجاری کشور را به نفع واردات اقلام ضروری تغییر داد.

بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۵۷ دلار رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۷۵۸ دلار و ۵۰ سنت رسید.

رییس کل بانک مرکزی گفت: گسترش روابط تجاری و صادرات و واردات متقابل و نیز حل و فصل مسائل مالی بین ایران و سریلانکا در دستور کار است.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • رحیمی

    خسته شدیم هم سرمایه مون رفت هم سلامتی مون
    روحانی بد بود
    این یکی بدتر
    خوب نداریم بد و بدتره

  • ناشناس

    حداقل اون موقع چند روز سهمها سف خرید میشدند

  • ناشناس

    هی گفتی من ال میکنم من بل میکنم بورس رو باثبات میکنم و پول تزریق میکنم در دولت قبل تخلف صورت گرفته و ما درستش میکنیم و این حرفا پس چی شد

  • ناشناس

    برجام دیگه خیلی احتمالش ضعیفه توافق بشه ولی مشکل اونجاست که دولت با تزریق دلار اجازه مانور نوسانگیرها و افزایش نرخ ارز رو نمیده که سیگنال مثبت برای بورس باشه.

  • ناشناس

    سلام انشاالله خودرویی هاوفلزات وبانکی هارشدخوبی خواهند کرد این پیاموذخیره کن بعد نگاه کن پ سودباشیدخودروخساپا تماشاکنیدصعودی خواهدشد

  • ناشناس

    خبرهای مفیدی بود از اینجور خبرهای مختلف که بر بورس تاثیر دارد هرروز منتشر کنید
    با تشکر

  • ناشناس

    مساله مهم این است که بیشتر مردمی که تیرو مرداد پارسال با تبلیغات یه عده کارشناس در صدا و سیما وارد بورس شدند و به دعوت برخی از آقایان، ضررهای سنگینی کردند. این رو از قیمت و نمودار سهمهایی مثل خودرو، خساپا، شتران، خگستر، شپنا و کلی از سهم ها میشه فهمید. این مردم الان با اون همه ضرر نمیفروشند.

  • علت اختلال عمدی کارگزاری ها

    علت اختلالهای عمدی کارگزاری ها در زمان اوج بازار صعودی مثل مرداد 1399 و نیمه اول شهریور 1400 این است که اول سهام های دولت و حقوقی ها و بازارگردانها و صندوق ها را بفروشند و سهامداران عادی خرد از فروش جا بمانند. حتما افراد زیادی که این پیام رو میخونند اختلال کارگزاری در نیمه شهریور رو تجربه کردند. چرا سازمان بورس و ناظر بورس نظارتی بر این کارگزاری ها ندارد؟ بورس ایران محل کلاه برداری دولت و حقوقی ها از مردم عادی میباشد

  • ایران

    فقط در ایران دست دولت در جیب مردم است !!!!!!!!!!!!!

  • ناشناس

    گفتید دولت قبل تو بورس تخلف کرده. خب مردم هم قبول دارند چون خودشون دیدند که کلی از سرمایشون تو بورس ایران نابود شده. اما قرار نبود شما هم راه اونها رو برید که. الان که بدتر شد که.

    • ناشناس

      به من بگویید کجای دنیا دولت باید بیاید به مشتی آدم دهن بین و هیجان زده که بدون داشتن کمترین سواد بورسی به خرید سهام هجوم اورده بودن خسارت بدهد. مگه هزینه کم سوادی عده ای را باید کل ملت بدهد. به امید خدا، برجام به نتیجه برسه و بقیه این هیجان زده های کم سواد از بورس هجرت کنن و جا را برای ادمهای کاربلد خالی کنن

    • ناشناس

      خودت فهمیدی چی گفتی ؟!!!