کد مطلب: ۳۶۸۹۲۳

اختصاص تسهیلات در راستای رونق تولید

اختصاص تسهیلات در راستای رونق تولید

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار با اعلام حمایت موثر از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی از حفظ و تثبیت ۳۵۰ هزار شغل در سال گذشته خبر داد و گفت: بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات رونق تولید برخوردار می‌شوند.

به گزارش تجارت‌نیو ز، کریم یاوری اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از نیروهای کار و بنگاه‌های اقتصادی و پایداری تولید با حمایت‌های مؤثری که سال گذشته از ۱۸۴۱ بنگاه اقتصادی صورت گرفت توانستیم ۱۳۵۰ بنگاه مشکل دار را با جدیت رصد و پیگیری و موجبات تثبیت حدود ۳۵۰ هزار شغل را فراهم کنیم.

پرداخت ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی

وی از پرداخت بیش از ۴,۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های اقتصادی طی سال گذشته خبر داد و گفت: این اعتبار از محل رونق تولید به منظور تثبیت اشتغال و بهینه کردن خطوط تولید و ادامه فعالیت بنگاه‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از تداوم اجرای طرح رونق تولید در سال ۹۸ خبر داد و گفت: این طرح در واحدهای صنعتی و معدنی کوچک و متوسط اجرا می‌شود و بنگاه‌هایی که به بازسازی و نوسازی نیاز دارند و طرح‌های نیمه تمام با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات مذکور برخوردار می‌شوند.

یاوری در عین حال بر ضرورت رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی تاکید و خاطرنشان کرد: به منظور صیانت از نیروی کار، کارفرمایان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران و حفظ حیات بنگاه‌ها و تثبیت اشتغال، رسیدگی و حل و فصل مشکلات بنگاه‌های اقتصادی باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، شناسایی، رصد، پیگیری و بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در ابتدا به عهده سهامداران، مالکان و مدیران بنگاه‌های اقتصادی است و چنانچه موفق به حل مشکل نشوند از طریق وزارتخانه صادر کننده مجوز تأسیس و بهره برداری و پس از آن از طریق کار گروه‌های استانی و ملی تسهیل و رفع موانع تولید باید پیگیری‌های لازم را صورت دهند.

نقدینگی تنها مشکل بنگاه‌ها نیست!

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمده مشکل بنگاه‌های اقتصادی تنها نقدینگی نیست، افزود: بخشی از مشکلات مثل بالا بودن هزینه‌های تولید، انباشت محصولات تولیدی، سو مدیریت و اختلاف میان سهامداران مشکلات درون کارگاهی است و بخشی دیگر نظیر تحریم‌ها، واردات بی رویه، قاچاق کالا و رکود صنعت از جمله مشکلات برون کارگاهی به شمار می‌رود.

وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ملی در استان‌های کشور از کارگران بنگاه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، خواست تا نهایت همراهی و همکاری را به منظور حل مشکلات در جهت پایداری تولید و حفظ حیات بنگاه با کارفرمایان به عمل آورند.

یاوری تصریح کرد: سامانه ستاد تسهیل ارتباط متقاضیان با ستاد و شفاف سازی و تسریع در مراحل رسیدگی به پرونده‌ها و نظارت بر روند اقدامات صورت گرفته توسط دستگاه‌ها حداکثر تا خرداد امسال راه اندازی می‌شود.

پرداخت بیمه بیکاری به کارگران بنگاه‌های در حال تغییر

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت کار از پوشش بیمه بیکاری کارگران بنگاه‌ها و کارگاه‌هایی خبر داد که کارفرمایان آنها درصدد تغییر یا بازسازی خط تولید و جابجایی کارگاه هستند و اظهار کرد: تمامی کارگران و کارکنان مشمول قانون کار و تأمین اجتماعی در طول اصلاح ساختار اقتصادی و مدت زمان تغییر و بازسازی با مصوبه شورایعالی کار تحت پوشش بیمه بیکاری قرار گرفته و مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند.

وی در پایان با اشاره به نقش مؤثر کارگران در دوران انقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: در سال رونق تولید، همچنان که کارگران با وجود تنگناهای مالی و دستمزدهای حداقلی با تمام توان در جهت پایداری تولید و حفظ حیات اقتصادی بنگاه‌ها دوش به دوش کارفرمایان کار می‌کنند، کارفرمایان، سهامداران و مدیران بنگاه‌های اقتصادی هم باید در خط مقدم اجرای منویات مقام معظم رهبری با تلاش و تولید در جهت تحقق شعار سال اهتمام ورزند.

براساس این گزارش، سال ۹۸ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال رونق تولید نامگذاری شده است. بسیاری از کارشناسان و فعالان حوزه کار، صیانت از نیروی کار و حفظ امنیت شغلی را مستلزم حمایت از تولید داخلی می‌دانند.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.