کد مطلب: ۶۷۱۵۸۸

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بدهی ۵ هزار میلیاردی به بانک دی/ اختلاس یا بدهی؟

بدهی ۵ هزار میلیاردی به بانک دی/ اختلاس یا بدهی؟

یکی از زیرمجموعه‎‌های بانکی دی بدهی پنج هزار میلیارد تومانی به این بانک دارد و برخی از مسئولان معتقدند که این مبلغ بدهی نیست و این زیرمجموعه اختلاس کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، روز پنجم تیر بود که بانک دی در کدال یک شفاف‌سازی منتشر کرد. بر اساس این شفاف‌سازی، یکی از شرکت‌های وابسته بانک دی بدهی پنج هزار میلیارد تومانی دارد.

افراد زیادی نسبت به این موضوع واکنش دادند. برای مثال، رئیس سازمان بنیاد شهید این بدهی پنج هزار میلیارد تومانی را اختلاس دانست و گفت تا آخرین ریال از بدهی را پس می‌گیریم.

امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، درباره کشف‌ فساد در یکی از شرکت‌های زیرمجموعه وابسته به بانک دی گفت: ‌در یکی از شرکت‌های وابسته به بانک دی، ۵ هزار میلیارد تومان تخلف کشف شد‌ و پرونده قضایی آن در مراجع قضایی ‌‌باز است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم با هرگونه فساد برخورد می‌کند، بیان کرد: تا ریال آخر اختلاس‌ ۵ هزار میلیاردی در یکی از شرکت‌های بانک دی را پس می‌گیریم و بنیاد شهید با کسی در این مورد مماشات ندارد (تسنیم).

اما بانک دی به تجارت‌نیوز گفت که این بدهی اختلاس نیست و پرداخت می‌شود.

اختلاسی در کار نبود

همچنین روابط‌عمومی بانک دی در اطلاعیه ای تأکید کرد که استفاده از کلمه اختلاس در این زمینه صحیح نیست. چراکه بانک به‌صورت خودجوش وارد ماجرا شده و پیگیر پرونده است.

در این اطلاعیه ادعا شده: تاکنون حدود ۲۰٫۰۰۰ میلیارد ریال از این مطالبات تعیین تکلیف شده است. وصول مابقی مطالبات از شرکت‌های فرعی بانک به همراه مطالبات غیرجاری سایر اشخاص حقیقی و حقوقی، به صورت جدی در حال پیگیری است که نتایج آن در گزارشات میان دوره‌ای و سالانه افشا خواهد شد.

اختلاس بانک دی

شفاف سازی بانک دی درخصوص اختلاس

اختلاس یا بدهی؟

در حال حاضر مشخص نیست این که این پنج هزار میلیارد تومان اختلاس بوده یا بدهی! بانک دی می‌گوید که خود بانک این بدهی را یافته و شفاف‌سازی کرده است. ام از سوی دیگر رئیس بنیاد شهید می‌گوید این مبلغ اختلاس شده است.

باید منتظر ماند و دید آیا این بدهی توسط زیرمجموعه بانک دی در سال جاری پرداخت می‌شود یا خیر؟

آخرین اخبار بازار سرمایه را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • م

    بدهی 5000 میلیاردی اخیدلم سوخت بدهکار بوده

  • ناشناس

    صد رحمت به بانک دی بانک سرمایه نه بانک خوبی داره نه سهام درست درمانی داره

  • یا الله

    وقتی که در زیر مجموعه پاک ترین وارزشمندترین نهادهای مقدس اختلاس میشود واین مدت سکوت وسکون محض هم بوده بنظرتان چه معنایی میتواند داشته باشد ؟ بنظر من نه اختلاس ونه بدهی بوده فقط وفقط ( د ز د ی ) کشف وافشا شد . هر چیزی بگندد نمکش زنند وااای بحال روزی که نمک بگندد .

  • عباسقلی

    چرا وارونه گزارش میدهید، شرکتی از بانکی وام گرفته ونتونسته به موقع پرداخت کنه،خب اینکارراه حل زیادی داره .خودمنهم سه سال پیش چهارمیلون تومان وام گرفتم وبه موقع نتونستم پرداخت کنم وکوچکترین ایرادی هم به من گرفته نشد بلکه برعکس شش ملیون تومان وام دادند تا اون وام راپرداخت کنم .

  • ایرانیم من

    این ازمسئولین که نبوده الحمد ولله. این کار کاردشمن و تحریم هاست؟؟؟ ها ولله؟؟