کد مطلب: ۳۰۷۶۵۸

بیت‌الله ستاریان، کارشناس بازار مسکن در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ارزانی دلار مسکن را گران می‌کند

ارزانی دلار مسکن را گران می‌کند

یک کارشناس بازار مسکن می‌گوید: افزایش نرخ ارز، طلا و سکه مقطعی است. در آینده نزدیک سرمایه‌ها به بازار مسکن تزریق خواهند شد. در حقیقت روند مسکن تا میانه سال 98 در چهار آیتم قیمت، تولید، سرمایه‌گذاری و معاملات با رشد همراه است.

یک کارشناس حوزه اقتصاد مسکن در پاسخ به این پرسش که با کاهش نرخ دلار سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن هدایت خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش نرخ ارز، طلا و سکه پیش‌بینی می‌شد ورود به بازار این نوع کالاهای سرمایه‌ای مقطعی باشد؛ چرا که سرمایه‌گذاری در این حوزه‌های مطرح شده کوتاه‌مدت است و بعد از ثبات این سه آیتم اقتصادی سرمایه‌ها به سمت بازار مسکن هدایت خواهد شد.

بیت الله ستاریان افزود: برآوردمان این بود که سرمایه‌ها از اواخر آبان ماه در این حوزه‌ها سر ریز شود اما این اتفاق زودتر از موعد انجام شد و به کرسی نشست. از قدیم‌الایام ارز، سکه و طلا سه بازار کوتاه مدت محسوب می‌شدند؛ این درحالی است که در این مقطع زمانی بازار مسکن از چشم‌انداز مطلوبی برخوردار است.

او در پیش‌بینی نسبت به وضعیت بازار مسکن تا سال 98 اظهارکرد: روند مسکن تا میانه سال 98 در چهار آیتم قیمت، تولید، سرمایه‌گذاری و معاملات با رشد همراه است. درحالی که عده‌ای معتقدند رشد فعلی قیمت‌ها مسکن را به کما فروخواهد برد اما معتقدیم که این رشد قیمت‌ها در چهار شاخصه مطرح شده ادامه‌دار است.

ستاریان به کاهش میزان معاملات در مرداد و شهریور ماه اشاره ‌کرد و افزود: کاهش میزان معاملات در این دو ماه مطرح شده ناشی از این است که در آن بازه‌زمانی سرمایه‌ها به سمت بازار ارز و طلا هدایت شد اما در ماه‌های پیش‌رو وضعیت به این منوال نخواهد گذشت. روند تزریق سرمایه در بازارها تغییر مسیر خواهند داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • على

    آنهاییکه عجله داشتند یا مى خواستند ارزش پولشان حفظ بشود تاحالا خانه خریدند دلالان پنج سال قبل را فراموش نمى کنند خریدن راحته ولى فروش مسکن ممکنست چندسال طول بکشد

  • رقیه

    واقعا که .چرا می خواید مسکن گرون شه مگه دین و ایمون نداره پس ازین به بعد مستاجرا چه جوری خونه دار بشن .برن تو کوچه بخوابن پررویی هم حدی داره .هر کی خونه اضافی داره داره بر طبل گرونی میزنه خجالت بکشید جواب خدا رو چی میدین . مسکن که برا سرمایه گزاری نیست برای زندگیه.

  • ناشناس

    قدیمی ها راست گفته اند پول پول میاره نکبت نکبت میاره وقتی یکنفریک منزل دومیلیاردتومانی داره هیچ وقت سابقه نداشته توایران مسکن ارزان بشه این مالک دومیلیاردی ملکش میشه چهارمیلیارد وتاچندسال دیگه هشت میلیارد خوب کسیکه هشت میلیارد داشته باشه چه غصه ای داره بچه هاش اینده شون تضمین است وخوشحالند ولی اونیکه اجاره نشین است بچه هاش وخودش چه دلخوشی دارن

  • ناشناس

    بهترین سرمایه خاک خوب است فراموش نکن

  • مهمد

    اولا با این قیمتهای فعلی هم باید خریدار از کره ماه بیاد.فعلا ملت تو خرج یومیه خودشون موندن ..ثانیا با کدوم چشم انداز مردم وارد سرمایه گذاری بلند مدت بشن؟؟ ثالثا هنوز تو هر کوچه وخیابونی که می بینی ده ها آپارتمان خالی و چراغ خاموش هست که به این زودیها هم فروش نخواهد رفت .. به نظر من اگر اوضاع ارز آروم بشه پولها دوباره میره تو بانکها سپرده میشه

  • ناشناس

    سلام وقت بخیر ما آخر نفهمیدیم دلار قیمتش بالا میره ملک هم گران میشه پایین میاد باز قیمتش میره بالا بابا دست بردارید با این تحلیل‌گری مردم قدرت خرید دیگه ندارن سرمایه گذاری هم در ملک تا سالها جواب نخواهد داد.

  • ناشناس

    بالاخره ما نفهمیدیم چرا دلار گرون میشه خونه گرون میشه ،دلار ارزون هم بشه باز خونه گرون میشه؟ این چه وضعیه؟

  • ناشناس

    با سلام دوستان قیمت مسکن بستگی به تمام ایتم هایی است که در مسکن کاربرد دارد اگر تمام قیمت زمین واقلام که در ساختن مسکن کاربرد دارد پایین بیاید مسکن ارزان میشود ولی اگر پایین نیایید منتظر کاهش قیمت مسکن نباشید

  • ناشناس

    من همیشه در این چند ساله وضعیت مسکن و نظرات را میخوانم. نمیدانم چرا هر زمانی و در هر جایی نظر آقای ستاریان را دیدم همیشه اعلام می کردند مسکن گران می شود.

  • ناشناس

    کسی که به خاطر سود خودش باعث شه که دارو برای بچه ای که بیمار ی دارهگرون بشه وبا جون ادمها بازی کنه خونه داشتن اونها دیگه براش بی معنی خدا از جونشون بگیره هم خودشون هم اونای که براشون عزیزن که اشک پدری در میارن