کد مطلب: ۴۵۱۸۹۴

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در گفتگو با تجارت‌نیوز:

ارز نیمایی برای واردات لپ تاپ هم حذف شد / وعده ارزانی لپ تاپ از هفته آینده

ارز نیمایی برای واردات لپ تاپ هم حذف شد / وعده ارزانی لپ تاپ از هفته آینده

رئیس اتحادیه فناوران رایانه از حذف ارز نیمایی برای واردات لپ تاپ خبر داد و گفت: قیمت لپ تاپ در بازار تغییری چندانی نکرده اما با تخصیص ارز به برخی شرکت‌های وارد کننده از هفته آینده شاهد ارزان شدن قیمت لپ تاپ خواهیم بود.

رئیس اتحادیه فناوران رایانه در پاسخ به این پرسش که چرا قیمت لپ تاپ در بازار ارزان نشده است؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت لپ تاپ در بازار هنوز تغییر چندانی نکرده است. البته ارز مورد نظر به تجار اختصاص نیافته و از طرفی طی سه ماه گذشته وارداتی در این حوزه انجام نشده است. با مذاکرات انجام شده با برخی تجار قرار است از اواخر این هفته یا اوایل هفته آینده محصولات مربوط به حوزه آیتی از جمله لپ تاپ با حجم انبوهی وارد کشور شود که این موضوع قیمت لپ تاپ را در بازار ارزان خواهد کرد.

محمدرضا فرجی افزود: در حقیقت این کالاهای جدیدی که قرار است از گمرک ترخیص شوند با قیمت دلار گذشته بوده که این می‌تواند بر قیمت کالا در بازار اثر گذار باشد. از این پس قرار است واحدهای صنفی نیز برای کمک به حال مردم کالاهای مربوط به حوزه آیتی را با سود جزئی بفروشند تا در این شرایط مصرف کنندگان نیز متضرر نشوند.

او در توصیه‌ای به مردم اظهار کرد: طی سه ماه گذشته یعنی اسفند سال گذشته، فرودین و اردیبهشت ماه کالاها در انبار تلمبار شده بود که حالا با تخصیص ارز وارد کشور می‌شود. مردم نگران کمبود کالا نباشند با واردات این محموله قطعا قیمت لپ تاپ نیز کاهش خواهد داشت. هر چند که قیمت کالاهای مربوط به حوزه آیتی به سال قبل نمی‌رسد اما قیمت‌ها نسبت به شرایط فعلی تعدیل می‌شود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    چین تولید نداره…چی چی میخواین وارد کنین؟؟

  • ناشناس

    این لبتابایی هم که از سال قبل بودن تو انبارا گرون شده کم کمش قیمتشون 3 تومن اینا افزایش داشته حالا اینیکه میگم واسه لبتابای استوکه خودشم این استوکا نسل چهارو 3 هستن وای به حالمون

  • ناشناس

    لپ تاپهای بفروش نرسیده ۱۰ سال پیشه ، مثل پراید که ماله ۳۵ سال پیشه ، اونهایی که شرکتهای چینی و هندی و بنگلادشی نتونستند بفروشند را خریدند بعنوان اسقاطی و به مردم میفروشند بعنوان کالای روز ! یک نگاه به قیافه پراید صفر در ایران بندازید و یک نگاه به پراید صفر خارجی میفهمید داستان چیه.

  • دانشجو

    از اسفند تا الان قیمت کالاهای دیجیتالی که نیاز دانشجویان است از جمله هارد هنذفری هدفون هدست لپ تاپ و تبلت خیلی بالا رفته و فروشنده ها روزانه قیمت خود را بالا می برند طوری که آدم از دیدن افزایش روزانه قیمت ها شوکه شده واز خرید ناامید. حضرات با بالا رفتن قیمت دلار موجودی انبار را بالا میبرند فکر نمیکنند پول جیب دانشجوی بدبخت با این افزایش دلار بالا نرفته!!!!

  • ی دانشجو

    اولا این آقا ادعا میکرد تاریخ ۳۱اردیبهشت لپ تاپ ارزون میشه و دیدیم بدتر هم شد
    دوما لطفا نگید لپ تاپ ارزان میشه، گول نزنین مردمو حداقل بگین کاهش قیمت!
    سوما من که دلم آب نمیخوره فروشندگان محصولاتشون رو با ارز سال قبل بفروشن و این قشر همیشه بیشترین سود رو در بدترین شرایط هم بردن حتی کاهش قیمت آنچنانی هم نخواهیم داشت:/