کد مطلب: ۵۶۴۸۵۵

خبر جدید درباره استخدام ۱۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش

خبر جدید درباره استخدام ۱۰۰ هزار نفر در آموزش و پرورش

۱۰۰ هزار نیروی غیررسمی در آموزش‌وپرورش، در سال گذشته تعیین تکلیف شدند. همچنین دولت لایحه رتبه‌بندی معلمان را تدوین و تصویب کرد که کلیات این لایحه چندی پیش در مجلس به تصویب رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، سید جواد حسینی، رئیس سازمان آموزش‌ و پرورش استثنایی کشور گفته است که تعیین تکلیف صد هزار نیروی غیررسمی در آموزش و پرورش، تدوین لایحه رتبه‌بندی و ارائه به مجلس، افزایش ۶۵درصدی حقوق فرهنگیان، تخصیص ۱۴۰درصدی اعتبارات به آموزش و پرورش، پرداخت دو هزار و ۴۰۰ میلیارد از مطالبات معلمان، آغاز ساخت مسکن ملی برای ۵۰ هزار فرهنگی و تأسیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک؛ از جمله اقدامات وزارتخانه آموزش‌وپرورش در سال گذشته محسوب می‌شوند.

او همچنین اضافه کرده که به منظور جذب معلم با کیفیت، شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال ۹۹ سال مصوب کرد که تنها بستر جذب معلم، دانشگاه فرهنگیان باشد ( ایسنا ).

تصویب کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان

چندی پیش مجلس نیز کلیات لایحه رتبه‌بندی معلمان را تصویب کرد. به گفته علیرضامنادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه‌بندی در نظر گرفته شده است.

بر اساس ماده یک این لایحه، به منظور استقرار نظام پرداخت‌ها براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی معلمان، توسعه مستمر و نظام‌مند صلاحیت‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و تربیتی و کیفیت عملکرد معلمان، تقویت انگیزه و رضایت‌مندی شغلی و ارتقای تعهد حرفه‌ای معلمان و تقویت هویت حرفه‌ای معلمان براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نقشه جامع علمی کشور، نظام رتبه‌بندی معلمان مطابق مواد این قانون تعیین و اجرا می‌شود.

همچنین در ماده ۳ این لایحه آمده است: معلمان براساس تخصص، شایستگی‌ها و عملکرد رقابتی خود درتبه‌های یک تا پنج قرار می‌گیرند و شرایط کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه در آیین نامه اجرایی این قانون تعیین می‌شود.

طبق ماده ۴ ورود به فرآیند رتبه‌بندی معلمان با حداقل دو سال سابقه خدمت معلمی صورت گرفته و کسب رتبه‌های بالاتر مستلزم حداقل شش سال توقف در هر یک از رتبه‌ها و کسب سایر شرایط لازم تعیین شده در آیین نامه اجرایی این قانون خواهد بود ( ایرنا ).

مهم‌ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • معصومه میش کار

    سربازمعلم هاروهم استخدام کنید

  • کیمیاپناهی

    ممنون که خبر دادین حتما هرچی باشه من میرم

  • منوچهر امینی

    والا من نمی‌دونم دانشگاه فرهنگیان یعنی چه که فقط از فرهنگیان؟ این کار دانشگاه های دیگر را زیر سوال می‌رود؟ یعنی دانشگاه های دیگر اعتبار لازم را ندارد؟ دانشگاه شیراز دانشگاه تهران اصفهان زیر سوال برده میشه

  • ناشناس

    سلام.خواهر من الان چند ساله معلم پیش دبستانی هسته.این سری همه قبل ۹۰ گرفتن اونو نگرفتن.الان از بس جوش زده نزدیک ۲ماهه دیگه نمیتونه راه بره همش باید بره دکتر.پاهاش کلا حس ندارن واقعا دلم اتیش میگیره بخاطر این کار باید یه عمر بشینه تو خونه

    • ناشناس

      منم همین طوری شدم

    • ناشناس

      خدا شاهده من میشنایم دو ساله پیش دبستانی کار میکنه با پارتی و تشکیل پرونده سوری جذب شده و الان دوره مهارت میگذرونه.
      اون وقت حق کسانی مثل خواهر شما ضایع میشه

  • ناشناس

    سلام دانشجویان اموزش ابتدایی هم جذب می‌شوند

  • ناشناس

    ثبت نام کی هستش؟

  • ناشناس

    خدا یا به کارنامه سبزهای ۹۸ کمک دیروز قران به سرگرفتم از خدا خواستم که هر سنگادازی میکند خدازلیل کند

  • میلاد

    آموزشیا ران بعد از ۹۲ را دریابید. عمرشان دارد تمام میشوند سوختن کاری بکنید

  • بیکار

    سلام لطفاً رشته علوم سیاسی رو هم جذب کنید ما هم آدمیم

  • ناشناس

    میتونم قسم بخورم که این کسانی که به انوان نهظتی پجاه دصدشان اسلن به کسی درس ندادند با پارتی استخدام شاند هم دلیل دارم هم مدرک کسانی بوداند که با پول سنا س نامه ترف گرفه که من مخواهم استخدام بشم چرا این کارنامه سبز های دوسال سرگردان هساند کسی پاسخگو نیست خدایا به کارنامه سبز ها کمک کن بیسواده هاجلوتر از باسوادها

    • ناشناس

      نمیشه تر وخشک بسوزن من با این که یه بچه کوچک داشتم ول میکردم میرفتم کلاس برا نهضتیها درس میدادم خدا شاهده