کد مطلب: ۴۹۳۵۵۹

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

آخرین قیمت اسقاط خودرو / اتوبوس اسقاطی ۹۰ میلیون تومان!

آخرین قیمت اسقاط خودرو / اتوبوس اسقاطی 90 میلیون تومان!

میانگین سن مجاز برای وسایل نقلیه 20 سال است و بعد از آن فرسوده حساب می‌شوند. در این صورت دارندگان این خودروها باید برای اسقاط اقدام کنند. اما محمدجواد نصراللهی، مدیرسامانه ملی اسقاط خودرو می‌گوید: تمایل مردم برای اسقاط خودرو کم شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اگرچه خودروهای بالای 20 سال باید اسقاط شوند اما مدیرسامانه ملی اسقاط خودرو می‌گوید تمایل مردم برای اسقاط خودرو کم شده است.

محمدجواد نصراللهی، مدیر سامانه ملی اسقاط در گفتگو با تجارت‌نیوز می‌گوید از سال 97 که واردات خودرو ممنوع شد این فرآیند کند شده است. به اندازه‌ای که از 215 مرکز اسقاط خودرو در کشور تقریبا 15 مرکز کار می‌کنند.

کاهش واردات خودرو از یک سو و افزایش قیمت خودرو از سوی دیگر مانع جدی برای اسقاط خودروهای فرسوده است. چراکه قیمت خودروی اسقاط شده بسیار پایین است و دارندگان این خودروها نمی‌توانند به سادگی خودروی جدیدی را جایگزین کنند.

آخرین قیمت برای اسقاط خودرو در مراکز اسقاط در جدول زیر آمده است. جدولی که نشان می‌دهد چرا تمایل مردم برای اسقاط خودرو کم شده است؟

اخبار مرتبط با خودرو را در صفحه اختصاصی خودرو تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    خب دولت داره خیلی کم لطفی می‌کنه. ازونطرف میگن اهمیت هوای پاک و غیره، ازینطرف ماشینهای بی کیفیت میدن دست مردم. وقتی هم میخوان اسقاط کنن یه قیمتی بر میدارن که عملا هیچکس نره سمتشون.اگر هم کسی رفت واسه دولت ضرر نداشته باشه. چون پژو اسقاطی رو زیر ده تومن بر میدارن، ازونطرف پژو صفر بهت میدن ۲۵۰ تومن، با شرایط و سود قسطهاش میشه ۳۰۰ تومن. اونوقت طرف باید برجی ۶و۷ میلیون قسط بده. خب اون بنده خدایی که ماشین داغون مدل پایین سوار میشه از حال و روزش معلومه اوضاع مناسبی نداره. چطوری میخواد برجی ۶و۷ میلیون قسط بده.هرجورم حساب کنی جور در نمیاد.

  • خلیل ازهمدان

    باسلام خودروی سواری درسال ۱۴۰۰ برای اسقاط چقدر است. که هرکجامیپرسیم پول یک موتور سواری رانمیدهن خواهشأقیمت رامعلوم کنید که هرج ومرج پیش نیاید باتشکر.

  • رضا خزائی از نوشهر

    سلام ماشین نیسان اسقاطی میکردم نیسان زامیاد ۲۷ میلیون تومان باشه.سالمه عکس های بیشتر بفرستید ببینم بشماره واتسابم فعال است پیام بدید بیزحمت ممنون میشم خزایی از نوشهر.یا زنگ بزنید

    • ناشناس

      سلام آقای خزایی اوراق شده همه جاش من خریدارم تماس بگیر

  • امیر

    چطور میشه انتظار داشت که مثلا مالک پژو 405 مدل 1380 که هنوز راه میره و معاینه فنی واقعی بهش میدن نه از این تغلبی ها ( فعلا کاری به مصرف سوخت و آلایندگی ندارم)‌ خودرو را اسقاط کنه فقط در ازاء 9.5 میلیون تومن !؟

  • ناشناس

    وانت پیکان ۸/۵۰۰میخری بعد وانت پراید میدی ۱۵۵میلیون واقعا منصفانه داری قیمت میدی

  • محسن

    اگه قیمت اسقاط بره بالا تر ونیاز به گرفتن معاینه نباشه برای اسقاط مردم استقبال بهتری خواهند کرد

  • ناشناس

    بسمه تعالی
    طرح پیشنهادی اسقاط خودروهای فرسوده در ازای سهمیه ثبت نامی خودروهای پرفروش داخلی
    پیشنهاد می گردد که قسمتی و یا تمام ظرفیت تولید خودروهای داخلی پر متقاضی (که در حال حاضر به صورت قرعه کشی واگذار می گردد) به دارندگان خودروهای فرسوده تولیدی 1385 به قبل اختصاص یابد. با توجه به تفاوت قیمت بازار و کارخانه بدیهی است متقاضیان بدون دریافت مبلغی بابت خودروی فرسوده شان حاضرندکه خودروی خود را تحویل دهند و خودروی نو ثبت نام کنند. همچنین مقداری از آلودگی آب و هوای شهرهای آلوده کاسته خواهد شد.
    با تشکر

  • عباسعلی

    بنام خدا اقلا در کارشناسی قیمت تحویل خودروهای اسقاطی از چند نفر استاد فن کارشناسی می خواستید نه الله بختکی یه حرفی بزنید

  • ارین

    قیمت ضایعات اهن ۱۱۷۰۳ ریال در حال حاظر و لحظه کامنت منه که پیکان ۹۹۰ کیلویی ۱۱۵۸۵۹۷۰ فقط در صورتی که اهن خالی بود قیمت ضایعاتش میشد ولی خب اقایون ۷.۵ میخرن ?

  • ناشناس

    باسلام، خداانشاالله همه مون روبه راه راست هدایت کنه…که درحق دیگران ظلم نکنیم(بعضی از مردم همین ماشین اسقاطی روهم به زورهزاران قرض خریدن،یکیشم خودم)