کد مطلب: ۴۹۶۵۹۱

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

گلایه‌های مردم از عدم واریز وام کرونا / آیا پرداخت یک میلیون تومان ادامه دارد؟

گلایه‌های مردم از عدم واریز وام کرونا / آیا پرداخت یک میلیون تومان ادامه دارد؟

قرار بود وزارت کشور در هفته پیش‌رو اطلاعات متقاضیان وام یک میلیون تومانی را پالایش کند، اما دیروز این وام برای گروهی از مردم واریز شد. بسیاری کسانی که هنوز پولی دریافت نکرده‌اند معترض هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، ثبت‌نام مرحله دوم وام کرونا سه‌شنبه‌ای که گذشت به پایان رسید و طبق دستورالعملی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ابتدا منتشر کرد قرار بود در هفته آینده اطلاعات متقاضیان پالایش شود.

همچنین زمان واریز این وام را هفته پایانی آذر ماه اعلام کرده بودند اما هنوز دو روز از پایان زمان ثبت‌نام نگذشته برخی از متقاضیان گفتند که این وام برایشان واریز شده است.

دیروز بانک مرکزی اعلام کرد که بخش اول این وام، ‌امروز ۱۳ آذر ماه و یک هفته زودتر از موعد به حساب ۴ میلیون و ۶۶۰ هزار خانوار واریز شد.

همچنین حدود دو هزار نفر از متقاضیان هم به دلایلی از جمله مسدودی حساب، فوت سرپرست خانوار و سایر خطا‌ها شامل این وام نشده‌اند.

مشمولان این وام ۱۱ میلیون خانوار فاقد بیمه و درآمد ثابت است که وزارت کار آنها را شناسایی کرده است.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی این وام به ۶/۵ میلیون نفر تعلق گرفته است، این در حالی است که برخی از متقاضیان معتقدند علی‌رغم واجد شرایط بودن این وام را دریافت نکرده‌اند.

وام یک میلیون تومانی به کسانی رسید؟

«این عدالت نیس پس چرابه من واریزنشده کارگرهستم بزمه ندارم دوهفتس کارخونه تعطیله چی کارکنیم»

« من یک زن مطلقه با یه دختر ۱۷ساله هستم که نه از بیمه حقوق میگیرم ونه حقوق ثابت دارم ولی برام واریز نشده وام؟اخه این چه عدالتیه؟»

« بیکار و سرپرست خانواده هستم اما وام یک میلیونی و سایر تسهیلات شامل حال من نمیشه چه کسانی واجد شرایط گرفتن وام و تسهیلات هستند؟»

« من کلیه شرایط دریافت وام رو دارم هم بیکارم هم بیمه ندارم سری قبل گرفتم مگه استعلام نمی‌گیریم چرا این سری بهم وام رو ندادن»

بانک مرکزی و وزارت کار در این خصوص اطلاعاتی منتشر نکرده‌اند که آیا واریزی‌ها ادامه دارد یا نه، فقط تعداد مشمولان را ۶/۵ میلیون نفر اعلام کرده‌اند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سیفعلی اسدنژاد

    وام یک میلیونی ک درخواست داده بودیم برای ما واریز نشده و هر نفری ۱۰۰ هزار تومن داده بودید برای ما واریز نشده لطفا رسیدگی کنید من هیچ شغلی ندارم ک حقوق بگیرم و بیمه هم نیستم

  • ناشناس

    چرا وام یک تومن رو واریز نکردین چرا فقط به پول دار دادین این چه عدالتی خدا ازتون نگذره

  • ناشناس

    برای کسانی که واریز نکردین خواهش میکنیم که واریز کنین هم یک تومن هم این نفر ۱۰۰ تومن قبل سال جدید که هم بنده ی خدا راضی باشه ازتون هم خدا رو خوش بیاد

  • محمد

    ولا چی میشه گفت: کسیکه شانس نداره و در تمام زندگیش شانس نیاورده اینجاهم نمیاره…. این وام هم به پولدارها میرسه اخه هم شانس دارن و هم بلدن که چجوری خودشونو بدبخت نشون بدن که بهشون تغلق بگیره والا چرا وام به ما که چندسال بیکاریم و هیچ درامدی و بیمه و مالی که بنامم باشه نداریم , تعلق نمیگیره…. ای عزیزان توکلتون فقط بخدا باش ….

  • علی

    من هم ثبت نام کردم ولی هنوز نریختن وام رو چرا

  • محمد

    من وام نگرفتم ولی از یارانه کم میشه چکار کنم؟

  • آیت

    من وام یک میلیونی برام واریز نشدامازیارانه معیشتیم‌کم میشه آخه برای چی؟

    • محمد

      وام یک میلیونی پرداخت نشده اما قسطش کم میشه چکار باید کرد

  • ناشناس

    فک کنم اینم پارتی بازیه خیلی مسخره ست مرحله اول فقط بمن 1 میلیون دادن مرحله دو و سه هیچ !!!!!چرا ؟؟؟؟هم سرپرستم هم حقوقمون پایینه و هم حسابم مسدود نیست مشکل چیه مثلا؟! پارتی میخواد اینم ؟؟؟؟؟؟؟

  • محمود

    اینجانب بی کارم قسط وام دارم خونه ماشین هم ندارم3031612744بررسی کنید.چرا هیچ وامی به من ندادین حتی یارانه رمضان هم ندادین این چه عدالتیه مادرم هم جز کمیته امداده بخدا گرفتارم کمک کنید اگر مسعولی می خونه

  • ناشناس

    سلام خسته نباشد من مرحله اول کرنا برایم واریز شده اما مرحله دوم واریز نشده که کس از یارانه میشود از رسیدگی بزرگوار ممنون واگر سایتی معرفی کنید برا پرسش پاسخ خود متشکرم