کد مطلب: ۴۰۰۵۳۶

ترامپ با اعزام نیرو به خاورمیانه موافقت کرد

ترامپ با اعزام نیرو به خاورمیانه موافقت کرد

پنتاگون از موافقت رئیس جمهوری آمریکا برای اعزام نیرو به منطقه خاورمیانه پس از حملات پهپادی اخیر به تأسیسات نفتی آرامکو خبر داد.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پنتاگون اعلام کرد که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا با اعزام نیروهای نظامی این کشور به خاورمیانه به خصوص عربستان برای تقویت پدافند هوایی و موشکی این کشور موافقت کرده است.

طبق اعلام پنتاگون، عملیات استقرار نیروها شامل تعداد اندکی از سربازان آمریکا خواهد بود در درجه اول ماهیت تدافعی خواهد داشت.

در همین راستا، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد: عربستان به منظور جلوگیری از تشدید تنش خواستار حمایت بین‌المللی برای حفاظت از زیربناهای حیاتی خود شد و در پاسخ به این درخواست با اعزام نیروهای آمریکا به این کشور موافقت کرد. هدف از اعزام نیروهای آمریکا به خاورمیانه از جمله عربستان و امارات دفاع هوایی و موشکی از عربستان است.

وی افزود، این اولین گام آمریکا در واکنش به حملات اخیر به تاسیسات نفتی عربستان است. هنوز تعداد این نیروها مشخص نیست.

اسپر در ادامه گفت: آمریکا در کنار اعزام نیرو به عربستان حضور "قوی" در منطقه دارد و ما کاملا به مواضعمان اعتماد داریم.

وزیر دفاع آمریکا ادامه داد: واشنگتن درحال حاضر تلاش‌های خود را بر حمایت از زیربناهای حیاتی و دفاعی عربستان متمرکز کرده است.

وی تصریح کرد: ارسال تسلیحات و نیروی اضافی به عربستان و امارات در راستای افزایش توانایی دفاعی آنها صورت می‌گیرد.

در همین راستا، ژنرال دانفورد، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در کنفرانس خبری گفت، هنوز درباره جزییات از جمله شمار نیروهای اعزامی تصمیمی گرفته نشده است.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.