کد مطلب: ۱۳۰۷۸۳

اعلام آمادگی برندهای وارداتی پوشاک برای تطابق با دستورالعمل واردات

اعلام آمادگی برندهای وارداتی پوشاک برای تطابق با دستورالعمل واردات

رئیس اتحادیه پوشاک تهران با بیان اینکه برندهای وارداتی پوشاک به ایران، هنوز خود را با دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک تطابق نداده‌اند، گفت: بنابراین واردات رسمی پوشاک تا زمان اجرایی شدن دستورالعمل متوقف است.

ابوالقاسم شیرازی با بیان اینکه واردات رسمی پوشاک هنوز متوقف است، گفت: با توجه به دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک که در سال گذشته توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شد برندهای وارد‌کننده پوشاک برای ادامه فعالیت و واردات پوشاک به ایران باید خود را با دستورالعمل جدید تطبیق دهند.

وی با بیان اینکه زمینه اجرا شدن دستورالعمل ساماندهی واردات در سال گذشته فراهم نبود، افزود: بنابراین کارگروهی در ابتدای سال جاری به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت برای فراهم شدن زمینه‌ اجرای این دستورالعمل تشکیل شد و نحوه اجرایی شدن دستورالعمل به تصویب رسید.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران بیان داشت: با توجه به دستورالعمل جدید هنوز هیچ‌کدام از برندهای واردکننده پوشاک خارجی به ایران خود را با دستورالعمل جدید تطابق نداده‌اند، گفت: همین موضوع منجر به توقف واردات پوشاک شده است.

شیرازی با تأکید بر اینکه طبق این دستورالعمل، تنها اشخاص حقوقی (شرکت‌های تجاری) قادر به واردات پوشاک هستند، بیان داشت: در دوسال ابتدایی واردکنندگان و نمایندگان رسمی واردات پوشاک باید حداقل 20 درصد ارزش ریالی واردات را در داخل تولید کنند که این موضوع کمک خوبی به تولید و اشتغال می‌کند.

رئیس اتحادیه پوشاک تهران گفت: واردکنندگان موظفند از تولیدی که در داخل کشور با برند ثبت شده انجام می‌شود، حداقل 50 درصد را به بازارهای هدف صادر کنند.

وی افزود: تاکنون تعدادی از برندها به مرکز امور اصناف ایران، اعلام کرد‌ه‌اند که شرایط خود را مطابق با دستورالعمل ساماندهی واردات پوشاک می‌کنند.

شیرازی همچنین بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در رابطه با عرضه پوشاک‌های برند وجود دارد، این است که علاوه بر نمایندگان قانونی برندها عده‌ای با سوء استفاده از نام برندها به عرضه پوشاک می‌پردازند که در دستورالعمل جدید نظارت بر بازار و وجود برندهای تقلبی بر عهده دارنده برند سپرده شده است و در صورت مشاهده هر گونه سوء استفاده از نشان تجاری باید مراتب را به اتحادیه و یا مراجع ذیصلاح گزارش دهد.

به گزارش فارس،رئیس اتحادیه پوشاک همچنین در پاسخ به این سؤال که چرا برخی برندهای معروف، علیرغم اینکه در داخل محصول خود را تولید می‌کنند، اما کیفیت محصولشان به شدت پایین آمده است، گفت: تقاضا ادامه فعالیت، تولید‌کننده را مشخص می‌کند، ممکن است تولید‌کنندگان به دلیل کاهش هزینه‌ها کیفیت را کم کنند، اما این مشتری است که تشخیص می‌دهد، کالای تولید شده با کیفیت پایین را خریداری کند و یا اینکه از برند دیگری کالای با کیفیت‌تری تهیه کند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.