کد مطلب: ۴۳۷۴۶۳

رئیس کل بانک مرکزی خبر داد:

اعلام رشد اقتصادی تا پایان پاییز امسال

اعلام رشد اقتصادی تا پایان پاییز امسال

رئیس کل بانک مرکزی گفت: در فصل سوم سال 98، رشد اقتصاد غیرنفتی مثبت 3.3 درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل مثبت 1.2 درصد بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: در ایام مبارزه نفس‌گیر با ویروس کرونا و لحظاتی که همه ابعاد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مردم تحت‌الشعاع آن قرار گرفته است، لازم می‌دانم یک خبر خوب از عملکرد اقتصاد در 9 ماهه سال 98 ارائه کنم.

همتی در ادامه نوشت: عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد کشورمان با وجود فشار حداکثری و تحریم‌های همه جانبه، در چارچوب استراتژی رونق تولید که توسط مقام معظم رهبری برای سال 98 ترسیم شده بود، توانسته است به نتایج خوبی برسد.

وی خاطرنشان کرد: گزارش آماری بانک مرکزی حاکی از آن است که در فصل سوم سال 98، رشد اقتصاد غیرنفتی مثبت 3.3 درصد و رشد اقتصادی با نفت در این فصل مثبت 1.2 درصد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: بخش‌های کشاورزی، صنعت و معدن و خدمات به ترتیب با 7.8، 7 و 1.2درصد رشد مثبت در فصل سوم، این رشد اقتصادی را رقم زده‌اند. بنابراین در نتیجه عملکرد بخش‌های مختلف اقتصاد، رشد اقتصادی غیر نفتی کل 9 ماهه معادل 1.3 درصد مثبت شده است. همه ما امیدواریم با غلبه هرچه سریع‌تر بر کرونا، شاهد تداوم روند رونق تولید و رشد مثبت اقتصاد باشیم.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.