کد مطلب: ۴۲۹۹۷۳

گزارش تجارت‌نیوز از رشد اقتصادی ۹ماهه ابتدایی کشور:

اعلام رشد اقتصادی وخیم و بی‌سابقه کشور / هزینه‌های صرف شده در بخش ساختمان فراتر از واردات!

اعلام رشد اقتصادی وخیم و بی‌سابقه کشور / هزینه‌های صرف شده در بخش ساختمان فراتر از واردات!

آمارها نشان می‌دهد نرخ رشد با نفت تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت طی 9ماهه امسال معادل منفی 7.6 درصد بوده که طی یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده است.

رشد اقتصادی کشور بالاخره پس از اعلام‌های غیررسمی و پرحاشیه به طور رسمی از سوی مرکز آمار منتشر شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، تازه‌ترین آمارهای مربوط به رشد اقتصادی در 9ماهه ابتدایی امسال نشان می‌دهد که طی این دوره رشد اقتصادی کشور همچنان منفی و معادل 7.6 درصد است.

آمارها نشان می‌دهد نرخ رشد با نفت تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت طی 9ماهه امسال معادل منفی 7.6 درصد و رشد اقتصادی بدون نفت صفر بوده است.

رشد منفی 7.6 درصدی اقتصاد کشور (رشد 9ماهه) طی یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده، وخیم‌ترین رشدی که برای دوره مذکوره ثبت شده مربوط به سال 1391 بوده که معادل منفی 6.4 درصد بوده است.

تولید ناخالص داخلی به قیمت ثابت طی 9ماهه ابتدایی امسال به رقم 500 هزار میلیارد تومان با نفت و 430 هزار میلیارد تومان بدون احتساب نفت رسیده است.

895

نرخ رشد اقتصادی 9 ماهه طی سال‌های 91 تا 98

رشد منفی 7.6 درصدی اقتصاد کشور (رشد 9ماهه) طی یک دهه اخیر بی‌سابقه بوده، وخیم‌ترین رشدی که برای دوره مذکوره ثبت شده مربوط به سال 1391 بوده که معادل منفی 6.4 درصد بوده است.

طبق آمارها تنها بخشی که دارای رشد مثبت بوده، بخش کشاورزی بوده که رشدی معادل 3.2 درصد طی دوره مذکور نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ثبت رسانده است.

همچنین رشد اقتصادی بخش صنایع ومعادن معادل منفی 16.6 درصد و گروه خدمات معادل منفی 0.2 درصد بوده است.

در بخش صنایع مشاهده می‌شود که طی دوره مذکور میزان ارزش افزوده بخش نفت و گاز با کاهش 37 درصدی مواجه بوده و طی این دوره به 69 هزار میلیارد تومان (به قیمت پایه سال 90) رسیده است.

هزینه‌های صرف شده در بخش ساختمان حتی از هزینه‌های وارداتی کشور نیز پیشی گرفته، به طوی که میزان هزینه صرف شده در بخش ساختمان‌ طی 9ماهه ابتدایی امسال معادل 218 میلیارد تومان بوده در حالی که بابت واردات کالاها و خدمات 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

بیشترین رشد مربوط به بخش ساختمان بوده که رشد قابل توجه 9.6 درصدی را به ثبت رسانده که می‌توان گفت رشدی بی‌سابقه بوده است. بیشترین رشد بخش ساختمان کشور طی سه فصل ابتدایی امسال مربوط به پاییز و معادل 12.6 درصد بوده است.

پیشی‌ گرفتن هزینه ساختمان‌سازی از کل واردات کشور

بررسی بخش هزینه‌هایی که بابت تولید ناخالص داخلی می‌شود نشان می‌دهد هزینه‌های صرف شده در بخش ساختمان افزایش قابل توجی داشته است. در بخش تشکیل سرمایه در ساختمان مشاهده می‌شود هزینه‌های صرف در این بخش (به قیمت جاری) حتی از واردات کشور نیز پیشی گرفته که به نظر می‌رسد ناشی از افزایش قیمت‌ها در این بخش است.

5168

بر اساس آمارها میزان هزینه صرف شده در بخش ساختمان‌ طی 9ماهه ابتدایی امسال معادل 218 میلیارد تومان بوده در حالی که بابت واردات کالاها و خدمات 200 میلیارد تومان هزینه شده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    پیش بسوی ونزوئلایی شدن
    بیچاره بچه هامون باید برن بمیرن

  • ناشناس

    دست به کار بشید بازم زاد و ولد کنید تو این اوضاع.