کد مطلب: ۸۰۴

افت شاخص بورس در سال جدید

شاخص بورس تهران در دومین روز معاملاتی سال جدید با حرکت نزولی کار خود را آغاز کرد و با افت بیش از 300 واحدی مواجه شد. شاخص بورس تهران که اولین روز معاملاتی سال جدید را بدون اتفاق تازه‌ای سپری کرده بود، امروز و در دومین روز معاملاتی سال 93 با افت 394 واحدی مواجه

شاخص بورس تهران در دومین روز معاملاتی سال جدید با حرکت نزولی کار خود را آغاز کرد و با افت بیش از 300 واحدی مواجه شد.

شاخص بورس تهران که اولین روز معاملاتی سال جدید را بدون اتفاق تازه‌ای سپری کرده بود، امروز و در دومین روز معاملاتی سال 93 با افت 394 واحدی مواجه شد و بر خلاف سال های قبل که رکودهای جدید را ثبت می‌کرد، به کانال 78 هزار واحدی برگشت.

در بازار امروز اکثر سهام شرکت‌ها با افت مواجه شدند به طوری که روند قیمتی اکثر نمادها در صنایع بانک، خودرو، ساختمان و پتروشیمی منفی شد و شرکت‌های پالایشگاه نفت بندرعباس، هلدینگ خلیج فارس، نفت و گاز پارسیان، تاپیکو، بانک ملت، فولاد مبارکه، غدیر، گروه بهمن، مخابرات، مپنا و پالایشگاه تبریز بیشترین تاثیر را در افت شاخص بورس گذاشتند.

همچنین شرکت‌های داروسازی اسوه، نفت بهران و ارتباطات سیار با رشد اندک خود مانع از افت بیشتر شاخص بورس شدند.

در بازار امروز شرکت‌های پاکشو، داروسازی روزدارو و زهراوی از بیشترین تقاضای خرید برخوردار شده و شرکت‌های مطرحی همچون مپنا، حفاری شمال و پالایشگاه بندرعباس بیشترین تقاضای فروش را به خود اختصاص دادند.

در بازار آخرین روز معاملاتی هفته حجم معاملات با کاهش مواجه شد و تنها 286 میلیون سهم به ارزش 84 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به 383 هزار میلیارد تومان رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.