کد مطلب: ۴۰۴۲۷۵

افت قیمت نفت برای سومین روز متوالی / طلای سیاه به کانال ۵۷ دلار وارد شد

افت قیمت نفت برای سومین روز متوالی / طلای سیاه به کانال 57 دلار وارد شد

با افزایش نگرانی‌ها در مورد احتمال کاهش رشد اقتصادی تحت تاثیر تشدید تنش‌های تجاری قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت.

به‌دنبال افزایش تردیدها در مورد احتمال حصول توافق تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین و کاهش رشد اقتصادی جهان، قیمت نفت برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز به نقل از رویترز، هر بشکه نفت خام برنت در ساعات ابتدایی معاملات روز چهارشنبه با 0.5 درصد کاهش به 57.97 دلار رسید و هر بشکه نفت خام آمریکا نیز با همان میزان کاهش با قیمت 52.38 دلار معامله شد.

هیات‌های مذاکره‌کننده هر او اقتصاد بزرگ جهان قرار است در روزهای پنج‌شنبه و جمعه در واشینگتن دیدار کنند.

تنش‌ها میان دو کشور پس از آن بیشتر شد که وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه محدودیت‌هایی را برای مقامات چین و حزب کمونیست این کشور در زمینه صدور روادید در نظر گرفت.

درحالی‌که توجه سرمایه‌گذاران و معامله‌گران بیش از پیش به موضوع کاهش تقاضا در بازار نفت معطوف شده، اکوادور هفته گذشته اعلام کرد که به دلیل مشکلات مالی قصد دارد از اوپک خارج شود.

همچنین همزمان با اعلام تصمیمات دولت اکوادور مبنی بر حذف یارانه سوخت، تظاهرات و خشونت‌ها در بسیاری از شهرهای این کشور آغاز شده است.

بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته، ناآرامی‌ها در تاسیسات نفتی این کشور می‌تواند روزانه 188 هزار بشکه در روز یا یک‌سوم از مجموع تولید اکوادور را دچار اختلال کند.

در همین حال، گزارش‌های موسسه نفت آمریکا ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به چهارم اکتبر 4.1 میلیون بشکه افزایش یافته و به 422 میلیون بشکه رسیده است. این در حالی است که تحلیلگران رشد 1.4 میلیون بشکه‌ای را برای ذخایر نفت این کشور پیش‌بینی کرده بودند.

جدیدترین اتفاقات مربوط به نفت را می‎توانید در سلسله اخبار قیمت نفت تجارت‌نیوز ملاحظه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.