کد مطلب: ۴۰۲۳۱۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

توقف تولید سراتو و رشد قابل توجه تولید و فروش پراید / هر پراید با نرخ ۲۸ میلیون تومان فروش رفت

توقف تولید سراتو و رشد قابل توجه تولید و فروش پراید / هر پراید با نرخ 28 میلیون تومان فروش رفت

شرکت خودروسازی سایپا در آخرین گزارش ماهانه تولید و فروش منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری، اعلام کرد که تولید یک گروه خودرویی خود را متوقف کرده و تولید و فروش یک محصول دیگرش را افزایش داده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شرکت خودروسازی سایپا در آخرین گزارش ماهانه تولید و فروش منتهی به 31 شهریور ماه سال جاری، اعلام کرد که تولید یک گروه خودرویی خود را متوقف کرده و تولید و فروش یک محصول دیگرش را افزایش داده است.

توقف تولید سراتو

سایپا در این گزارش آورده است که تولید خودروی سراتو را در آخرین ماه تابستان متوقف کرده و تنها 468 دستگاه از این خودرو را به قیمت هر واحد 210 میلیون تومان و در مجموع بیش از 98 میلیارد تومان به فروش رسانده است. در مجموع شش ماهه نخست امسال نیز 406 میلیارد تومان از این خودرو فروش رفته است.

افزایش تولید و فروش پراید

همچنین این گزارش تصریح می‌کند که تولید و فروش خودروی پراید نیز در شهریور ماه سال جاری افزایش یافته است؛ شرکت خودروسازی سایپا با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال و نیز به اتمام رسیدن مهلت تولید خودروی پراید ، اقدام به افزایش 23.5 درصدی میزان تولید کرده و از 14199 دستگاه در مرداد ماه، به ۱۷,۵۳۹ دستگاه رسیده است. در عین حال تعداد فروش خودروی پراید هم با رشدی 15.4 درصدی، از 23959 دستگاه در مرداد ماه، به 27669 دستگاه رسیده است.

در مجموع طی مرداد ماه سایپا با فروش هر خودرو پراید به ارزش 28 میلیون تومان بیش از 774 میلیارد تومان درآمد داشت. طی دوره شش ماهه نیز بیش از 95 هزار پراید با ارزش متوسط 25.3 میلیون تومان به فروش رفته و از این محل سایپا بیش از 2.4 هزار میلیارد تومان درآمد داشته است.

« خساپا » هر دستگاه پراید خود را با نرخ 28 میلیون تومانی به فروش رساند و در مجموع 774 میلیارد تومان را از این خودرو کسب کرده است.

ماهانه سایپا 1.jpg نهایی 1

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • علی.شهرکرد

    کجای این مملکت پراید رو زیر ۳۹ ملیون میده تا من برم ۱۰تاشو بخرم.چرا به مردم دروغ میگین.دیگه حالم داره به هم میخوره از حرفاشون

    • یاور همیشه مفلص

      بله واقعیت داره ۲۸ میلیون،
      خودرو از سالن تولید تا مصرف کننده با۵درصد ارزش افزوده و کلی سهم این نهادو اون ارگان میشه ۳۶میلیون و در بازار آزاد تا۴۱ میلیون معامله میشه.
      مناسفانه با این همه کم لطفی که به مصرف کننده نهایی میشود شاهد هیچ نظارتی نیستیم و دلیل آن هم اینه سازمانی که متولی حمایت ازمصرف کننده هست همان سازمان مسئول حمایت از تولید کننده هست و این کاملا مسخره و مسخره و کاملا نمایشی هست.

  • جواد

    منظورش اینه که 28 میلیون سود خالص برای سایپا درمیاد.
    خود ماشین هم 11 میلیون تموم میشه و مجموعا 39 میلیون میدن دست مشتری.
    غیر این هم نیست

  • ناشناس

    به نظر من هرچی سر این ملت بیاد حقشونه .خودکردرا تدبیر نیست .

  • سرمدی

    تابستان در آمل اوائل جاده هراز درست در سه راهی امامزاده عبدالله یک پراید ازپشت به ماشین من کوبید و صدای وحشتناکی هم ایجاد کرد و پیش خود گفتم ماشینم ( سمند LX مدل 90 ) به شدت آسیب دیدهنگامی که برای بررسی رفتم دیدم پراید به شدت آسیب دیده تا شیشه جمع شده بود و کل بدنه و ستونها از دو طرف تاب خورده بود و حتی دربهای عقب هم باز نمیشد. رادیاتورش هم مثل آتش فشان فوران کرده، ماشین من فقط از زیر سپر کمی آسیب دیده بود. از صحبتهای راننده متوجه شدم پراید اصلا شاسی ندارد !! و او به همراه خانواده از اراک رفته بود مشهد و هنگام برگشت این اتفاق افتاده بود. ترمزش داغ کرده بود و در سرپائینی نتوانسته بود آنرا جمع کند و این اتفاق افتاده بود شانس آوردند که فقط بینی نفری که پشت راننده نشسته بود راننده ضربه دیده بود مسافرت از دماغش آمد ماشین از بین رفت . خانواده را با یک ماشین در بست به اراک فرستاد من هم رضایت دادم و حتی ایستادم کمک کردم تا ماشینش را بکسل کنند و به پارکینگی در آمل ببرند. دارندگان پراید خواهش میکنم با این ماشین در جادهای بین شهری تردد نکنند واقعا از نظر ایمنی ضعیف است .

  • ناشناس

    کلا این خبر اشتباه است یا خیلی قدیمی. پراید39 میلیون ؟ وجود ندارد.
    در ضمن من اگر 30 میلیون داشته باشم و ماشین نیاز داشته باشم به جای پراید میرم یک سمند یا پژو 405 میخرم و چند میلیون هزینه مشگلات احتمالی میکنم و در عوض مطمئن هستم دو چرخه بهم بخوره نصف نمیشم. پراید در جاده کشتار میکند و تصادفات عجیبی از این ماشین دیده ایم. ولی در ایران برای داخل شهر بد نیست.

  • سام

    10-15 تومنی اشتباه چاپی دارید.
    چهل میلیون هم بالاتر است. در ضمن 28 میلیون هم برای یک تابوت زیاد است. پراید فقط داخل شهر خوب است و من با پول یک پراید صفر ، یک پژو یا سمند دست دوم میخرم لااقل بتوانم به مسافرت بروم.

  • ناشناس

    شتید در عراق بشه با 29 میلیون یا حتی خیلی کمتر بشه خرید تو ایران با 28 تومن یه پراید بالای صد هزار کیلومتر هم نمیشه خرید.

  • ناشناس

    مثل ما ایرانی‌ ساده‌ کجا‌ میتونن‌ گیر‌ بیارن‌ سرمونو‌ کلاه‌ بزارن

  • حسن

    مردم نخرید تا نرخ پراید به زیر 5 میلیون بیاد پراید ادم کش

    • میگ میگ

      مردم هماهنگ ما پراید یک میلیارد هم باشه میخرن

  • محمد

    به قول کرمانی ها به مسئولین باید گفت ماااااااشاالله دارید