کد مطلب: ۱۹۸۶۱۶

افزایش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای زیر ۵۰ میلیون

افزایش رضایت مشتریان از کیفیت خودروهای زیر 50 میلیون

بیشترین کاهش در زمینه رضایت‌مندی مشتریان شامل خودروی تندر 90 اتومات بوده است که در سال 95 امتیاز رضایت‌مندی 706 و جایگاه دوازدهم جدول این بازه را به خود اختصاص داده بود، اما در گزارش 6 ماه اول سال 96 با کاهش 14‌ امتیازی به جایگاه 25 آمده است.

درحالی‌که شاهد افزایش قیمت خودروهای وارداتی و مونتاژ داخل هستیم، به‌تازگی آمار مربوط به گزارش‌های مردمی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در زمینه رضایت مشتریان از کیفیت خودروها منتشر شده و خوشبختانه این آمار نتایج نسبتا امیدوارکننده‌ای به همراه داشته است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، مهم‌ترین عدد اعلام‌شده در این گزارش، رشد 2.2 درصدی کیفیت خودروها از نظر مشتریان نسبت به گزارش منتشرشده در سال 1395 است. البته نمی‌توان از این مورد چشم‌پوشی کرد که شتاب این رشد نسبت به سال گذشته که رقم 3.5 درصدی برای افزایش رضایت‌مندی مشتریان بود، کاهش پیدا کرده است.

کاهش شتاب رشد رضایت‌مندی مشتریان را می‌توان وابسته به افزایش گزینه‌های موجود و زمان‌بر بودن جا افتادن این خودروهای جدید برای بازار دانست.

همچنین با وجود افزایش قیمت‌هایی که باعث شده است برخی خودروها در کلاس‌های قیمتی بالاتر مورد بررسی قرار بگیرند، برخی از خودروهای ساخت داخل وارد جریان افزایش رضایت‌مندی نشده‌اند و حتی رضایت‌مندی مشتریان از این خودروها کاهش یافته است.

به‌عنوان مثال در کلاس قیمتی بین 25 تا 50 میلیون‌تومان با وجود خروج برخی خودروها از این لیست مثل ولکس C30، خودروسازان‌ راین که رضایت‌مندی بالایی را ثبت کرده بود، چهار گزینه از خودروهای این لیست نسبت به گزارش گرفته‌شده در سال گذشته، شاهد کاهش رضایت‌مندی مشتریان بوده‌اند.

بیشترین کاهش در زمینه رضایت‌مندی مشتریان شامل خودروی تندر 90 اتومات بوده است که در سال 95 امتیاز رضایت‌مندی 706 و جایگاه دوازدهم جدول این بازه را به خود اختصاص داده بود، اما در گزارش 6 ماه اول سال 96 با کاهش 14 امتیازی به جایگاه 25 آمده است.

در واقع می‌توان تحلیل کرد که رقابت در این رده قیمتی که 63 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، در حال سنگین‌تر شدن است و مشتریان می‌توانند امیدوار باشند که خودروسازان در این رده قیمتی، توجه بیشتری به افزایش رضایت‌مندی مشتریان داشته باشند.

منبع: فصل اقتصاد

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.