کد مطلب: ۱۵۴۶۶۵

صادرات الوار اروپا به آمریکا افزایش یافت

صادرات الوار اروپا به آمریکا افزایش یافت

صادرات الوار کشورهای اروپایی به آمریکا به دلیل مناقشه تجاری آمریکا و کانادا بر سر تعرفه واردات این کالا، به شدت افزایش یافته است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی مقامات آمریکایی، صادرات الوار روسیه به ایالات متحده نیز در سال جاری میلادی تاکنون ۴۲ درصد در مقایسه با سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش نشان می دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز، اوایل سال جاری میلادی، واشنگتن بر روی الوارهای وارداتی از کانادا ۲۰ درصد تعرفه وضع کرد؛ ضمن اینکه آمریکا عوارض گمرکی را برای ۵ کارخانه الوارسازی کانادا بین ۳ تا ۲۴ درصد افزایش داد.

این اقدام در راستای سیاست‌های دونالد ترامپ برای مقابله با تجارت غیرمنصفانه صورت گرفته است؛ البته اعمال افزایش تعرفه بر روی الوارهای کانادایی از سوی آمریکایی‌ها زمانی کلید خورد که دو کشور برای رسیدن به توافق بر سر کاهش عوارض گمرکی کانادا بر روی محصولات لبنی آمریکایی که ۲۷۰ درصد است، به نتیجه‌ای نرسیدند.

بر همین اساس، افزایش تعرفه واردات الوار کانادایی به آمریکا موجب شد تا تولیدکنندگان کانادایی مجبور به کاهش صادرات شوند و آمریکایی‌ها هم برای تامین الوار مورد نیاز خود به بازارهای اروپایی روی بیاوردند.

در حال حاضر سهم واردات الوارهای کانادایی به آمریکا از ۹۶ درصد به ۹۲ درصد کاهش یافته است؛ ضمن اینکه علاوه بر روسیه، کشورهای آلمان و اتریش، رومانی و سوئد از این موضوع بی‌بهره نمانده‌اند و واردات الوار آلمانی به آمریکا در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی به بیش از ۹۰۰ درصد افزایش یافته است.

بر پایه این گزارش، صادرات الوار اتریشی، رومانی و سوئدی به آمریکا در ۶ ماه نخست سال جاری میلادی به ترتیب ۱۷۸ درصد، ۱۴۱ درصد و ۴۱ درصد افزایش نشان می‌دهد.

البته اقدام افزایش تعرفه بر روی الوارهای کانادایی و کاهش قابل توجه صادرات الوار به آمریکا موجب افزایش قیمت ۲۰ درصدی این کالا در بخش ساخت‌وساز ایالات متحده شده است.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.