کد مطلب: ۲۸۳۵۰۵

افزایش قیمت بالای ۱۰ درصد گرانفروشی است

افزایش قیمت بالای ۱۰ درصد گرانفروشی است

رئیس سازمان حمایت از تشدید بازرسی بازار و ۵۱۰ هزار انبار کالا خبر داد و گفت: از ۲۸ خرداد همه کالاها و خدمات باید زیر ۱۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند و اگر مردم خلاف این موضوع را دیدند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند.

محمد نوابی با بیان اینکه اطلاعات 510 هزار انبار در کشور در سامانه قرار داده شد افزود: اگر کسانی کالایی در غیر از این انبارها داشته باشد ظن قاچاق، و احتکار محسوب می شود.

به گزارش تجارت‌نیوز ، وی گفت: در 4 ماهه نخست امسال 118 هزار بازرسی از انبارها داشتیم که از این تعداد در حوزه کالای قاچاق 3 هزار پرونده به ارزش 15 میلیارد تومان تشکیل شد.

نوابی افزود: در حوزه بازرسی‌های بازار نیز یک میلیون بازرسی انجام و 46 هزار پرونده به ارزش 189 میلیارد تومان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه اختیارات سازمان تعزیرات باید افزایش یابد و حکم های این سازمان برای اثرگذاری بازرسی ها سریع صادر شود گفت: از 28 خرداد همه کالاها و خدمات باید زیر 10 درصد افزایش قیمت داشته باشند و اگر مردم خلاف این موضوع را دیدند با سامانه 124 تماس بگیرند.

نوابی افزود: چرخه تامین سبد غذایی و کالاهای مورد نیاز مردم تحت نظارت و کنترل کامل است.

وی گفت: در زمینه اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی برای واردات گوشی تلفن همراه، گوشت و لوازم خانگی پرونده‌هایی تشکیل شده است.

نوابی افزود: در حوزه گوشی تلفن همراه برای 27 شرکت پرونده تشکیل و به تعزیرات فرستاده شد.

وی گفت: ثبت سفارش، تخصیص ارز و پرداخت، مراحل اختصاص ارز 4 هزار و 200 تومانی است که درباره گوشی تلفن همراه 262 میلیون یورو گفته شده بود که این رقم، 86 میلیون یورو برای 119 هزار گوشی تلفن همراهی بود که وارد بازار، شناسایی، پرونده سازی و به تعزیرات ارسال شده است.

نوابی افزود: حدود 200 هزار گوشی نیز شناسایی و توقیف شد و منتظر دستور کمیته‌ای هستیم که رئیس آن وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی گفت: به دلیل نوسانات قیمت ارز و اعمال برخی محدودیت‌ها برای ورود تعدادی از کالاها اتفاقات هیجانی در حوزه قیمت افتاده است و بر این اساس طرح تشدید بازرسی ها را به همه استان ها ابلاغ کردیم.

نوابی با بیان اینکه نباید به حوزه اقتصادی چنان نگاه کنیم که همه در پی سوء استفاده هستند افزود: البته در گردش اقتصادی بزرگ کشور سودجویانی وجود دارند.

وی گفت: سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان 5 هزار ناظر افتخاری دارد.

منبع: تسنیم

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.