کد مطلب: ۴۲۹۳۳۶

افزایش قیمت سکه در بازار ادامه دارد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۱۱/۲۰

افزایش قیمت سکه در بازار ادامه دارد / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/11/20

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف ثبات بهای طلای جهانی، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به پنج میلیون و 66 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت طلا امروز یکشنبه با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و در رقم 1570 دلار در هر اونس ثابت ماند.

اکنون که رشد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا آهسته شد، بازار طلا روی آثار زیان بار این اپیدمی روی اقتصاد تمرکز کرده و تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند همچنان قوی مانده است.

به گزارش ایسنا، مهمترین خبر هفته گذشته به جز تحولات مربوط به اپیدمی ویروس کرونا، گزارش اشتغال آمریکا بود که نشان داد اقتصاد این کشور در ژانویه ۲۲۵ هزار شغل جدید ایجاد کرده و نرخ بیکاری به ۳.۶ درصد رشد کرده است.

پل اشورث، اقتصاددان شرکت "کپیتال اکونومیکس" در این باره گفت: تمامی اخبار مثبت بودند و رشد ژانویه بالاتر از حد انتظارات بود و تا حدودی شاید به هوا مربوط بود. این پنجمین ژانویه گرمی است که در رکوردها ثبت شده است. انتظار می‌رود اقتصاد آمریکا بر مبنای سالانه حدود دو درصد رشد کند و رشدش در نیمه دوم سال شتاب پیدا کند.

به گفته کارولین بین، اقتصاددان ارشد کالا در شرکت "کپیتال اکونومیکس"، اخبار ویروس کرونا همچنان بازار طلا را تحت تاثیر خود نگه خواهد داشت. هر خبری که از ویروس منتشر شود، مسیر قیمت طلا تعیین خواهد کرد. در چند روز گذشته شمار موارد ابتلا کاهش پیدا کرده و احتمالا شیوع این ویروس می‌تواند سریعا تحت کنترل قرار گیرد. اگر چنین باشد طلا با کاهش قیمت روبرو خواهد شد.

تحلیلگران می‌گویند به نظر می‌رسد ترس از ویروس کرونا به پیک خود رسیده و اکنون توجهات به پیامدهای اقتصادی آن معطوف شده است. اما تا زمانی که ابهام وجود دارد، قیمت طلا پشتیبانی خواهد شد. همچنان ابهامات فراوانی در خصوص این ویروس و تاثیر اقتصادی آن وجود دارد و این امر از بالا ماندن قیمت طلا حمایت می‌کند.

بر اساس گزارش کیتکونیوز، گزارش تورم و خرده‌فروشی آمریکا دو گزارش اقتصادی مهمی خواهند بود که هفته جاری منتشر می‌شوند و ممکن است روی روند قیمت طلا تاثیر بگذارند.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز یکشنبه 20 بهمن ساعت 17 با 8 تومان کاهش نسبت به روز گذشته، 13,500 تومان معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم، 13 هزار و 500 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 13 هزار و 200 تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز یکشنبه 20 بهمن ساعت 17 با 9 تومان کاهش نسبت به روز قبل، 15,000 تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 15 هزار تومان اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 14 هزار و 700 تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 17، قیمت سکه تمام طرح قدیم پنج میلیون و 50 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید پنج میلیون و 66 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه تمام نسبت به دیروز افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 517 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، 2 میلیون و 570 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 560 هزار تومان و 933 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • m

    همتیییییی طلاراارزانکن