کد مطلب: ۳۸۳۳۲۴

غلامعلی سلیمانی، مدیر عامل کاله در گفتگو با تجارت‌نیوز:

افزایش قیمت لبنیات از اول تیر ماه / کمبود شیر داریم

افزایش قیمت لبنیات از اول تیر ماه / کمبود شیر داریم

یک فعال لبنیات می‌گوید: قیمت لبنیات از اول تیر ماه گران خواهد شد؛ چرا که امروز دامداران هم با کمبود شیر رو به رو هستند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، اسفند ماه سال گذشته رضا باکری، دبیر انجمن صنایع لبنی ایران به یکی از رسانه‌ها گفت: «سال 98 محصولات لبنیاتی گران نمی‌شود.» این در حالی است که اخیرا با تصویب افزایش 20 درصدی قیمت شیر خام، لبنیات هم گران شد و این موضوع خطر حذف شیر، ماست و پنیر از سبد غذایی خانوار را بیشتر کرد. حال به نظر می‌رسد که قیمت لبنیات از اول تیر ماه به طور علنی گران خواهد شد.

یک فعال لبنیات در پاسخ به این پرسش که قیمت شیر چه زمانی گران خواهد شد؟ به تجارت‌نیوز گفت: قیمت لبنیات از اول تیر ماه گران خواهد شد. وزارت جهاد کشاورزی درباره وضعیت تولید شیر می‌گوید ما با کمبود محصولات کشاورزی و دامی رو به رو نیستیم و این در حالی است که امروز کارخانه‌های صنایع لبنی با کمبود محصولی همچون شیر مواجه هستند.

اختلاف بین وزرا قیمت شیر را ثابت نگه داشت

غلامعلی سلیمانی افزود: متاسفانه این روزها صادرات و تولید در کشور کمرنگ شده و مسئولان نیز توجهی به این حوزه ندارند؛ در حال حاضر صنایع لبنی کشور 25 درصد شیر را گران‌تر خریداری می‌کنند. در این شرایط متولیان صنعت باید چه اقدامی انجام دهند؟ آیا این افراد در حوزه تولید باید متحمل زیان شوند؟

مدیر عامل کاله اظهار کرد: چنانچه واحدهای تولیدی قیمت محصولات لبنی را 40 درصد هم افزایش دهند، باز هم زیان‌ده هستند. چرا که امروز اقتصاد کشور در شرایط تورمی قرار دارد. در چنین وضعیتی تولید معنا و ارزشی ندارد. مسئولان دولتی باید مسائل اقتصادی را به طور اصولی برطرف کنند، آنها باید بدانند که قیمت محصولات را عرضه و تقاضا تعیین می‌کند.

سلیمانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا دولتمردان نسبت به افزایش قیمت محصولات لبنی واکنش نشان داده‌اند و اجاره افزایش قیمت را نمی‌دهند؟ گفت: ما فعالان صنعتی معتقدیم تا زمانی که قیمت ارز تک نرخی نشود، قیمت تمام محصولات گران خواهد شد. متاسفانه اختلاف نظر میان وزرا باعث شده که قیمت شیر ثابت باقی بماند. معتقدیم برخی وزرای فعلی توان مدیریت زنجیره تولید را ندارند.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    همه چیز هر ماه ۲۰ درصد گرون میشه و بعد بانک نرکزی میگه تورم ۲۵ درصده و بعدشم دلار هی ارزان میشه و چنان با تیتر درشت میزنن تو روزنانه ها و سایتا آدم فکر میکنه الان هنه چیزم همون قدر ارزون شده!
    کسایی که دلار دارن هم ساده لوح هستن و میرن میفروشن تحت تاثیر این جو سازی ها…