کد مطلب: ۳۷۶۸۲۹

افزایش مجدد قیمت طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز ۹۸/۲/۳۱

افزایش مجدد قیمت طلا و سکه / قیمت طلا و دلار امروز 98/2/31

قیمت طلا و سکه امروز روند افزایشی در پیش گرفت و بر این اساس قیمت هر گرم طلای 18 عیار با اندکی افزایش به 424 هزار و ششصد تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیو ز، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به دنبال تقویت ارزش دلار که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، با کاهش روبرو شد.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور ۰.۲ درصد کاهش یافت و در ۱۲۷۵.۶۱ دلار معامله شد.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۲۷۵.۲۰ دلار رسید.

دلار روز سه‌شنبه تحت تاثیر بازده بالاتر اوراق خزانه آمریکا و تشدید اختلافات تجاری میان واشنگتن و پکن، نزدیک به بالاترین حد خود در دو هفته و نیم اخیر ایستاد.

به گفته دیوید سانگ، تحلیلگر دیلی فارکس، ارزش دلار دوباره در حال تحکیم است زیرا برخلاف انتظارات بازار، بانک مرکزی آمریکا موضع خود را در خصوص افزایش نرخ‌های بهره ملایم نکرده است. تا زمانی که آمار اقتصادی مطلوب نظر بانک مرکزی آمریکا باشد، مقاماتش تمایلی برای پایان دادن به سیکل افزایش نرخ‌های بهره نخواهند داشت.

جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا اعلام کرده که هنوز برای ارزیابی تاثیر اختلافات تجاری آمریکا و چین روی مسیر سیاست پولی زود است.

در این بین، بازارهای سهام آسیایی به دلیل نگرانی‌های فزاینده نسبت به قرار گرفتن شرکت چینی هواوی در لیست سیاه کاخ سفید، نزدیک به پایین‌ترین حد خود در چهار ماه اخیر ایستادند.

تحلیلگران می‌گویند طلا که معمولا یک دارایی مطمئن به شمار نمی‌رود نتوانسته است از اخبار تشدید تنش‌های تجاری بهره ببرد. اکنون دلار موقعیت سال گذشته خود را پیدا کرده که طی آن سرمایه گذاران ترجیح دادند به جای طلا، ارز آمریکا را خریداری کنند.

بر اساس گزارش رویترز، پکن واشنگتن را متهم کرده است انتظارات عجیب و غریبی برای توافق به منظور پایان دادن به اختلافات تجاری دارد و نگرانی‌ها نسبت به ادامه اختلافات پرهزینه میان دو غول اقتصادی جهان را برانگیخت.

بازارها منتظر انتشار گزارش نشست بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه هستند تا به ارزیابی تصمیمات احتمالی نشست ماه مه این بانک مرکزی بپردازند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به ۱۴.۴۴ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۲ درصد افت کرد و به ۸۰۹.۸۰ دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۳۳۱.۳۵ دلار معامله شد.

بر اساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار در بازار آزاد امروز، ساعت ۱۸ با 13 تومان کاهش، 13,737 تومان معامله شد. همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی ملی امروز قیمت دلار را برای خرید و فروش به ترتیب 13650 تومان و 13750 تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو برای فروش در ساعت ۱۸ امروز 15,650 تومان اعلام شده است. همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

صرافی ملی نیز امروز قیمت یورو را برای خرید و فروش به ترتیب 15550 تومان و 15650 تومان اعلام کرد.

طبق نرخ‌های اعلامی شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم چهار میلیون و 610 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید چهار میلیون و 731 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که بهای انواع سکه تمام نسبت به دیروز با افت چشمگیری همراه بوده است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، 424 هزار و 600 تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۲ میلیون و 618 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب یک میلیون و 648 هزار تومان و یک میلیون و 90 هزار تومان است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • مج

    مگه قرار بود افزایش پیدا نکنه قیمت واقعی طلا چیز دیگری هست …

  • ناشناس

    خاک بر سر این مملکت شده که قیمت ها ساعتی شده وکسی جوابگو نیست