کد مطلب: ۲۴۵۳۸۶

افزایش پلکانی حقوق کارمندان؛ تا چند روز دیگر

افزایش پلکانی حقوق کارمندان؛ تا چند روز دیگر

اجرای افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت تا پایان اردیبهشت‌ماه و اختصاص 2 هزار میلیارد ریال سبد غذایی ماه رمضان خبرهایی بود که محمد باقر نوبخت؛ سخنگوی دولت در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی اهواز داد.

5 اردیبهشت ماه هیات وزیران میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت در سال‌جاری را تعیین کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، البته حقوق مقامات و همترازان مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری، مدیران عامل و اعضای هیات مدیره و روسای دستگاه‌های اجرایی، استانداران، شهرداران مراکز استان‌ها و اعضای شورای اسلامی شهر مراکز استان‌ها در سال ۹۷ افزایش نمی‌یابد.

بر این اساس حقوق دیگر کارکنان دولت به تناسب حقوقی که سال قبل دریافت می‌کردند، به صورت پلکانی بین ۶ تا ۱۲ درصد افزایش می‌یابد و در هر صورت پرداختی به هیچ یک از کارکنان دولت در سال ۹۷ از مبلغ ۱۲ میلیون ریال کمتر نخواهد بود.

حقوق بازنشستگان نیز در سال ۹۷ نسبت به سال قبل به میزان ۱۰ درصد افزایش می‌یابد و هیچ یک از بازنشستگان بعد از افزایش سنواتی و همسان‌سازی حقوق، کمتر از ۱۲ میلیون ریال دریافت نخواهند کرد.

در این رابطه نوبخت اظهار کرد: میزان افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت برای امسال از سوی دولت 10 درصد و از سوی مجلس به صورت پلکانی پیشنهاد شد.

دولت بر همین اساس در آیین نامه اجرایی موجود، طرح پلکانی را از 6 تا 12 درصد در نظر گرفت که قرار است از اردیبهشت ماه اجرایی شود.

تامین دوباره سرمایه در گردش واحدهای صنعتی

وی درباره بحث بخشودگی جرائم واحدهای تولیدی راکدی که به بانک‌ها بدهی دارند گفت: در حال حاضر مصوبه یا برنامه‌ای برای بخشودگی جرائم مطرح نیست ولی در ستاد تسهیلات استان این اجازه را دادیم که بر خلاف معمول که وام داده نمی‌شود، سرمایه در گردش این واحدها دوباره تامین شود.

همکاری نکردن بانک‌ها را پیگیری می‌کنیم

سخنگوی دولت در ادامه درباره همکاری نکردن بانک‌ها با واحدهای راکد استان بیان کرد: از استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان خواسته‌ایم تا همکاری نکردن بانک‌ها را پیگیری کرده و در تهران نیز این موضوع را پیگیری می‌کنیم تا مشکل حل شود.

2000 میلیارد ریال سبد غذایی ماه رمضان مصوب شد

موضوع دیگری که رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در بازدید از پروژه‌های عمرانی اهواز مطرح کرد، سبد غذایی ماه مبارک رمضان بود.

وی گفت: دولت با توجه به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان، یک سبدغذایی ویژه را به تمام افرادی که تحت پوشش دولت هستند و در جامعه هدف قرار گرفته‌اند، اختصاص می‌دهد. اعتبار این سبد غذایی در سال گذشته یک هزار و 600 میلیارد ریال بود اما در سال‌جاری بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال است.

وی اظهار کرد: دولت در راستای سیاست‌های فقر زدایی پرداخت یارانه‌های فروردین ماه را بموقع انجام داده و در اردیبهشت ماه نیز در زمان مشخص یارانه‌ها را به حساب خانوارها واریز می‌کند.

بیشترین اعتبار را در بحث زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی اهواز اختصاص

نوبخت با اشاره به شعار مردم اهواز در حمایت از روحانی در سال 95 «ما که هوا نداریم؛ ولی هواتو داریم»، گفت: جزای خوبی مردم خوزستان جز خوبی نیست و همه همت دولت این است که هوای این مردم را داشته باشد.

داشتن هوای خوب حق مردم این استان است و دولت برای این موضوع و نیز جبران احسان این مردم، بیشترین اعتبار را در بحث زیرساخت‌ها و اقدامات عمرانی در نظر گرفت که البته در مقیاس نیازهای استان کافی نیست.

وی یادآور شد: بودجه در نظر گرفته شده برای استان به‌دلیل ظرفیت این استان و طرح‌ها و پروژه‌های اولویت‌دار موجود صورت گرفته و دولت در محدوده توان بودجه‌ای خود تلاش کرده نسبت به این مردم مضایقه نکند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: تلاش می‌کنیم همراه با آنچه بر زبان می‌آوریم، در حد توان نگاه متمایز خود را نسبت به خوزستان به‌دلیل ایثار این مردم درعمل اجرایی کنیم.

منبع: بورس‌نیوز

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.