کد مطلب: ۲۹۱۱۳۸

افزایش کشت چغندرقند در کشور به ۳۰ هزار هکتار

افزایش کشت چغندرقند در کشور به 30 هزار هکتار

مشاور وزیر و مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیرکشت چغندر از 2 هزار و 300 هکتار در سال 93 به 17 هزار هکتار در سال زراعی جاری رسیده و برنامه‌ریزی شده تا این میزان سال آینده به 30 هزار هکتار افزایش یابد.

مشاور وزیر و مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: سطح زیرکشت چغندر از 2 هزار و 300 هکتار در سال 93 به 17 هزار هکتار در سال زراعی جاری رسیده است و برنامه‌ریزی شده تا این میزان سال آینده به 30 هزار هکتار افزایش یابد.

به گزارش تجارت‌نیوز، علیرضا یزدانی روز سه‌شنبه در جلسه کمیته فنی چغندرقند استان اردبیل افزود: سال گذشته 2 میلیون تن چغندرقند در کشور تولید شد که طی 127 سال گذشته این میزان کشت محصول بی‌سابقه بوده است.

وی با اشاره به افزایش تولید این محصول در کشور اظهارداشت: برای افزایش تولید چغندرقند در کشور کشت پاییزه در دستور کار قرار گرفته و این محصول که پیشتر تنها در استان خوزستان کشت می‌شد هم‌اکنون به صورت پاییزه در 11 استان کاشته می‌شود.

یزدانی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته هر سال بر میزان عیار قند و کیفیت آن افزوده می‌شود و موسسه تحقیقات بذر چغندرقند کارهای ارزشمندی در راستای تولید بذرهای جدید انجام داده است.

او از معرفی چهار رقم از بذر مرغوب و سازگار با شرایط آب و هوایی استان اردبیل خبر داد و افزود: این ارقام توانست میزان تولید این محصول را در واحد سطح با عیار قند بالا افزایش دهد.

مجری طرح چغندرقند و نیشکر وزارت جهاد کشاورزی گفت: دولت برای چغندرکاران پاییزه بسته‌های حمایتی را در دستور کار خود قرار داده است که از آن جمله می‌توان به پرداخت 50 درصد یارانه در تامین بذر اشاره کرد.

یزدانی اظهار داشت: دولت گام‌های اساسی طی سال‌های گذشته در راستای تامین ماشین‌آلات و ادوات تخصصی کشت چغندرقند به‌خصوص نشاکار انجام داده تا متقاضیان و بهره‌برداران بتوانند با بهره‌گیری از آخرین فناورری و بالاترین سطح مکانیزاسیون اقدام به کشت این محصول کنند.

منبع: ایرنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.