کد مطلب: ۴۲۰۷۵۵

افزایش ۱۹ درصدی قیمت طلا در سال ۲۰۱۹

افزایش ۱۹ درصدی قیمت طلا در سال ۲۰۱۹

قیمت طلا در آخرین روز معاملاتی سال ۲۰۱۹ افزایش داشت و با رشد حدود 191 درصدی در این سال بهترین عملکرد سالانه از سال ۲۰۱۰ تاکنون را به ثبت رساند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از رویترز، در حالی که نگرانی‌ها از سلامت اقتصاد جهانی موجب افزایش علاقمندی برای سرمایه‌گذاری در بازار فلزات گران‌بها شده است، قیمت طلا روز سه‌شنبه افزایش داشت و با رشد حدود 191 درصدی بهترین عملکرد سالانه از سال ۲۰۱۰ تاکنون را به ثبت رساند. در عین حال، قیمت فلز پالادیوم هم به دلیل کمبود عرضه رشد سالانه بیش از ۵۰ درصدی را شاهد بود.

قیمت دو فلز گران‌بهای دیگر یعنی نقره و پلاتین هم شاهد بیشترین رشد سالانه در طی چند سال گذشته بود و سبب شد تا سالی طلایی برای بازار فلزات گران‌بها رقم بخورد.

بسیاری از تحلیلگران معتقدند با توجه به رشد پرنوسان اقتصادی و ناپایدار بودن وضعیت شاخص‌ها در بازار‌های بورس جهان، قیمت فلزات گران‌بها در سال ۲۰۲۰ میلادی احتمالا باز هم افزایش خواهد یافت.

بانک‌های مرکزی جهان نیز در حال خرید طلای بیشتری هستند و سیاست‌های پولی خود را از انقباضی به انبساطی تغییر داده‌اند. نتیجه این سیاست کاهش نرخ بهره و افت سوددهی اوراق قرضه است که موجب جذاب‌تر شدن فلزات گران‌بها برای سرمایه‌گذاران می‌شود.

استفن اینز، تحلیلگران بازار طلا در موسسه آکسی تریدر گفت: «نرخ پایین بهره، تداوم عدم قطعیت در فضای اقتصاد کلان و بالا رفتن ارزش سهام در بازار‌های جهانی زمینه را برای تقویت قیمت طلا فراهم کرده است. این وضعیت می‌تواند موجب افزایش تقاضا برای فلز زرد در سال ۰۰ شود و در میان‌مدت قیمت طلا را تقویت کند».

وی افزود، هرچند آمریکا و چین در اوایل ماه گذشته میلادی اندکی از شدت جنگ تجاری کاستند، اما برخی اختلافات کلیدی بین طرفین همچنان حل نشده باقی مانده و اگر ارزش دلار در سال ۲۰۲۰ تضعیف شود، طلا عملکرد بهتری خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۵۱۸ دلار و ۲۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار آمریکا هم در پایان معاملات روز سه‌شنبه با ۰.۳ درصد رشد به ۱۵۲۳ دلار و ۱۰ سنت رسید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.