کد مطلب: ۴۸۰۳۲۵

بانک مرکزی اعلام کرد:

افزایش ۹۲ درصدی قیمت مسکن / رشد ماهانه نصف شد

افزایش 92 درصدی قیمت مسکن / رشد ماهانه نصف شد

بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد که بر این اساس متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7 درصد افزایش یافت و این در حالیست که این نرخ نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب معادل 10.5 و 77.4 درصد افزايش را نشان می‌دهد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن را منتشر کرد که بر این اساس متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7 درصد افزایش یافت و این در حالیست که این نرخ نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب معادل 10.5 و 77.4 درصد افزايش را نشان می‌دهد.

براساس گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران در شهریورماه سال 1399، به 8.5 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 6.8 درصد کاهش و 203.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

براساس این گزارش در ماه شهریور، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران 242.9 میلیون ریال بود که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب معادل 5.1 و 91.7 درصد افزایش نشان می‌دهد.

گفتنی است، «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریورماه سال 1399» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

در ادامه می‌توانید گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در شهریور 99 را مطالعه کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    مسکن همواره گران میشه
    ی روز میگن بورس رفته بالا گران میشه
    ی روز میگن دلار رفته بالا گران میشه
    ی روز میگن عرضه کمه گران میشه
    ولی هیچ موقع ارزون نمیشه اگر بورس بیاد پایین و…

    • ناشناس

      دولت خودش ذی نفع افزایش قیمت مسکنه…..دلالها و سوداگران یا از بدنه دولت و مجلس هستند و یا وابستگان آنها..شعار افزایش تولید و کاهش قیمت از طرف گروهی است که در معاملات سودی نبرده اند

  • ناشناس

    مسکن نیاز مردم هست نه کالای سرمایه ای
    قانون گذاران جواب دهند که دسترسی به تصویب قانون دارند !!!

    • ن

      چرا چرت میگی..ماشین و پوشاک و روغن و قند و شکر و تحم مرغ و برنج و مسافرت و سوخت و هزاران قلم جنس دیگه ک گران شده نیاز مردم مگر نیس،؟
      شماها انتظار دارید همه چی گران بشه بجز ملک و خانه..خودتون پولتون رو میدین کلی دلار مخرید و یا سکه و با این کار نرخ دلار رو بالا میبرید و فک مکنید سود کردید..اما ما ملاکان زمین ک خانه ک نمیایم مفت مفت ملک و داراییمونو بدیم امثال تو..
      مگ کشکه همه چی گرون بشه بعد زمین ک ب عنوان مطمعن ترین سرمایه هس گران نشهانتظار داری همه چی از چیپس و پفک گرفته تا خدمات درمانی سه برابر شده بعد ما ملکمونو ده درصد افزایش بدیم؟؟هه

  • نادر روشن روستازاده

    ایران کشوری با هشتاد میلیون دلال !!!
    مسکن سهام سکه طلا خودرو
    فقط بین این بازارا در حال جابجا شدن هستن
    بعد میگن عههههه چرا کشور ما مثل ژاپن نمیشه

  • فاطمه مولایی

    سلام وخسته نباشند من مستجرهستنم ومیخوام سهام عدالت خودم رابرای مسکن بکذارم چکاربایدبکنم .اصفهان مستجرهستم

  • فاطمه مولایی

    رسیدگی کشورهای است