کد مطلب: ۴۵۰۰۹۵

افشای اطلاعات مهم چند نماد بورسی

کدام نمادهای بورسی شنبه متوقف هستند؟

کدام نمادهای بورسی شنبه متوقف هستند؟

در پایان معاملات هفته گذشته، برخی شرکت‌های بورسی اطلاعات بااهمیتی را افشا کردند که موجب متوقف شدن نماد معاملاتی آنها در روز شنبه خواهد شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پس از پایان معاملات روز چهارشنبه، چند شرکت فعال در بازار سهام کشور اطلاعیه افشای اطلاعات با اهمیت گروه الف خود را در وبسایت کدال به ثبت رساندند و به همین دلیل روز شنبه معاملات آنها متوقف خواهد شد. در این گزارش به بررسی اطلاعات منتشر شده از سوی این شرکت‌ها می‌پردازیم.

شرکت تولید نیروی برق دماوند (دماوند) که با سرمایه ۲ هزار و ۷۶۰ میلیارد ریالی در فرابورس پذیرفته شده است در اطلاعیه‌ای از دریافت مجوز تغییر بیش از ۱۰ درصدی نرخ فروش محصولات و خدمات خود خبر داد. بر اساس اطلاعیه روز ۲۳ اردیبهشت، نرخ سقف فروش انرژی در بازار برق از ۴۱۶ ریال به ۶۰۰ ریاب به ازای هر کیلووات ساعت افزایش یافت که این موضوع موجب افزایش چشمگیر درآمدهای این شرکت خواهد شد.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان کیش (تاپکیش) نیز از برنده شدن در مزایده شرکت گسترش ساختمانی لوتوس پارسیان خبر داد. ارزش این مزایده که در تاریخ ۲۴ اردیبهشت انجام شده، ۳۸۰ میلیارد ریال است.

شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند (واتی) نیز در اطلاعیه‌ای از حصول توافق با شاکی خود خبر داد. بر این اساس ۱۵۰ میلیارد ریال ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول به صورت‌های مالی شرکت آتیه دماوند بازگشت. این شرکت که با سرمایه ۴٫۵ هزار میلیارد ریالی در بورس پذیرفته شده است در فروردین ماه از فروش برخی از سهام خود در بازار سهام ۳۱۲ میلیارد تومان سودآوری داشته است.

یکی دیگر از شرکت‌هایی که اطلاعات بااهمیتی را در این آخر هفته افشا کرده است، شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبا تور (کنور) است. این شرکت از واگذاری سهام شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به قیمت هر سهم ۸۱۴۷ خبر داده است. در این معامله که ارزش کل آن ۸۹۶ میلیارد ریال بوده، کنور سودی ۶۹۶ میلیارد ریالی را محقق کرده است. پس از این واگذاری درصد مالکیت کنور در شرکت ومعادن به ۱٫۷ درصد کاهش یافته است.

گروه کارخانه‌های تولیدی نورد آلومینیوم (فنوال) نیز در اطلاعیه‌ای از شروع مجدد بخشی از فعالیت‌های متوقف شده خود خبر داد. در تاریخ ۸ اردیبهشت، آتش‌سوزی دستگاه نورد گرم موجب توقف فعالیت ۲۵ درصد از عملیات این شرکت شد که در سال گذشته ۵۳۸ میلیارد ریال درآمدزایی داشته است. با این حال تعمیرات این دستگاه بعد از ۱۶ روز به پایان رسید و این بخش از ۲۴ اردیبهشت مجددا فعالیت خود را از سر گرفت.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    تملت

  • حسين

    کارگزاری فارابی اول روز شنبه سرورش قطع شده …!!!1