کد مطلب: ۳۲۸۹۲۲

غنی در کنفرانس ژنو:

افغانستان با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است

افغانستان با مشکلات اقتصادی دست به گریبان است

رئیس جمهوری افغانستان در نخستین روز کنفرانس ژنو به نمایندگان کشورهای حاضر گفت که افغانستان برای رفع چالش ها، توسعه اقتصادی و رشد تجارت، نیازمند برنامه‌ فراگیر و راهبرد کلان اقتصادی است.

«اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان ضمن ایراد سخنرانی در کنفرانس ژنو در مورد افغانستان گفت که چالش های زیادی در برابر رشد اقتصادی افغانستان وجود دارد، موانع جدی که بدون ایجاد راهکارهای فراگیر و برنامه‌ مشخص اقتصادی نمی تواند از میان برداشته شود.

به گزارش تجارت‌نیوز،غنی افزود: ما اقدامات لازم برای اصلاحات را آغاز کرده ایم و متعهد هستیم تا با ایجاد و عملی کردن راهبردهای فراگیر اقتصادی در همکاری با جامعه جهانی و کشورهای منطقه در رفع این موانع تلاش کنیم.

غنی همچنین تاکید کرد که درحال حاضر توازن میان صادرات و واردات افغانستان وجود ندارد؛ افغانستان هم اکنون به ارزش ۸۵۰ میلیون دلار سالانه صادرات دارد در حالی که میزان واردات این کشور به ۴ میلیارد دلار در سال می رسد.

رئیس جمهوری افغانستان گفت: پیشنهاد من این است که با بررسی چالش ها، تشخیص موانع، طرح راهبردهای جامع و مشخص و عملی کردن آن در همکاری نزدیک با جامعه جهانی می توان تا حدی در میزان صادرات و واردات توازن ایجاد کرد و با ایجاد راهکارهای عملی، محصولات داخلی را تقویت و سطح تولیدات را گسترش داد.

لازم به ذکر است که نخستین روز کنفرانس ژنو به برگزاری نشست های حاشیه‌ ای و جانبی برای بررسی وضعیت اقتصادی اختصاص یافت. در این نشست ها راههای شناخت موانع و چالش ها مورد بررسی قرار گرفت و برای رشد و توسعه اقتصادی افغانستان، بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

منبع:افق

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.