کد مطلب: ۴۶۱۸۴۷

سیگنال مهم رئیس جمهور برای بازارها؛ اقتصاد را تعطیل نمی‌کنیم

سیگنال مهم رئیس جمهور برای بازارها؛ اقتصاد را تعطیل نمی‌کنیم

رئیس جمهور گفت: تعطیلی کسب و کارها و فعالیت اقتصادی برای بلند مدت امکان پذیر نیست و هیچ دولت و مردمی این را قبول ندارند. همه باید به صحنه بیایند و مردم را قانع کنیم که در روند مبارزه با بیماری کرونا، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ضروری است و راهی جز این نداریم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، گزیده‌ای از سخنان رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مبارزه با بیماری کرونا را در زیر می‌خوانید:

ـ کرونا هراسی همانند عادی سازی و عادی انگاری بیماری کرونا، خطرناک است. کسب و کارها، فعالیت‌های اقتصادی و گشایش‌ها باید با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی تداوم یابد؛ راه دومی وجود ندارد. اجتماعات باید ممنوع و در موارد خاص به حد ضرورت محدود شود. دانشمندان ما در حال تلاش برای تولید داروهای مورد نیاز کرونا و واکسن آن هستند. بیماری کرونا را نباید مخفی کرد؛ مخفی کاری در این عرصه ظلم به حقوق دیگران است.

ـ اگر کاری کنیم مردم فکر کنند این موضوع عادی است و مشکلی نیست و از آن عبور کرده ایم و این ویروس خطرناک نیست، حتماً دچار مشکل بزرگ می‌شویم و از آن طرف هم اگر اضطراب و هراس در مردم ایجاد بکنیم به گونه‌ای که فعالیت‌های اجتماعی ضروری، خدماتی و اقتصادی دچار مشکل شود، حتماً این هم نادرست است و مورد نظر نخواهد بود.

ـ همه می‌دانیم که در این بیماری تمام کشورها بدون استثناء بعد از یک مدتی ناچار شدند، مسیر گشایش کسب و کار را آغاز کنند و هیچ استثنایی هم ندارد، کشوری ممکن است همه مراحل گشایش ها را در یک هفته و یک کشور دیگر در دو یا سه هفته اعلام کرده است و دلیل آن نیز این است که تعطیلی کسب و کار و فعالیت اقتصادی برای بلندمدت امکان‌پذیر نیست و هیچ دولتی قادر نیست که ۶ ماه کل فعالیت‌های اقتصادی کشور را تعطیل کند و مردم زیر بار نمی‌روند و این کار نه قابل قبول است و نه کسی در دنیا قبول دارد.

ـ این بیماری هم وجود دارد و ممکن است برای بلندمدت پیش روی ما باشد. نزدیک ۵ ماه است با این بیماری مواجه هستیم و ممکن است ۵ ماه و یا بیشتر با این بیماری مواجه باشیم. راه آن انجام فعالیت‌های لازم اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و سایر نیازها توأم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی است؛ راه دومی وجود ندارد. این راه منحصر به فرد است و همه باید در چارچوب مقررات قانونی خودشان، تلاش و کار کنند و همه هم باید مراعات کنند و اصول را مدنظر قرار دهند. تجمعات به طور کلی در شرایط امروز غیرقابل قبول است. حالا اگر در آینده شرایط بهتر شود بحث دیگری است. اجتماعات، تجمعات، به عنوان عزا، عروسی، میهمانی، سمینار و جشنواره، همه مضر است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    اقتصادی نداریم بخوای تعطیلش بکنی یانه بیچا مون کردی

  • ناشناس

    حالا تعطیل نمیکنه یه دوهفته بعد مجبور میشند 3 ماه کل کشور رو تعطیل کنند حالا ببین کی گفتم

  • ناشناس

    جیک جیک مستونت بود فکر زمستونت بود برید از مورچه یاد بگیرید برای زمستان غذا ذخیره می کند نه مثل شما که برای فردا برنامه ندارید

  • ناشناس

    سازمان بهداشت جهانی گفته ممکن است کشورها مجبور شوند بار دیگر قرطینه کامل را اجرا کنند کرونا به شدت جدی است و اقتصاد دنیا در حال فروپاشی ممکن است در فصل پاییز و زمستان اقتصاد دنیا کامل بخوابد وکشورها رو به استفاده از ذخایر طلا بروند البته ما که ذخیره نداریم خدا بدادمون برسه

  • رضا

    رکود و تورم و بیکاری گسترده حاصل صنایع ورشکسته قدیمی هستند
    و ظاهرا چشم بینایی هم در مسولین نیست که واقعیتها را ببینند!!

  • سیدحسین

    حسن خسته نشدی!؟خودت میدونی که حرفهای کلیشه ایت پیش طرفداران خودتم خریدارنداره چه برسه به دیگران!؟حسن خسته ایم ونامیدازدستت!؟!لطفاحرف نزن تابه دردخودمون بمیریم!!؟بسه حسن!بسه!

  • ساناز

    کسی توی ایران بدنیا اومده از کرونا هراسی نداره حرفای خنده‌دار نزنین دیگه حتی خونه‌ی مستاجری ی آرزو شده