خبر مهم:

کد مطلب: ۱۵۱۹۱۱

امضای سند مدیریت مشارکتی ایران و ژاپن در حوزه جنگل

امضای سند مدیریت مشارکتی ایران و ژاپن در حوزه جنگل

سند پروژه ظرفیت‌سازی اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوزه کارون بین ایران و ژاپن امضا شد.

محمد عقیقی در مراسم امضای سند پروژه ظرفیت‌سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوزه کارون با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) اظهار داشت: لازم است به همکاری‌های جایکا با معاونت آبخیزداری در ۲۰ سال گذشته اشاره‌ای داشته باشیم. بر همین اساس در سال ۷۶ در وزارت جهاد سازندگی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت آبخیزداری و جایکا امضاء شد که در همین راستا از سال ۷۷ کارشناس مقیم جایکا در معاونت آبخیزداری وقت مستقر شد و هدف از استقرار وی این بود که زمینه‌های همکاری دو طرف شناسایی و دوره‌های همکاری به خوبی نیازسنجی شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، وی اضافه کرد: از سال ۷۹ اولین پروژه مشترک بین این دو نهاد استارت خورد.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور افزود: در همین راستا عملیات آبخیزداری حوزه کارون شمالی که در سطح ۲.۷ میلیون هکتار بود توسط تیم جایکا اتفاق افتاد.

عقیلی ادامه داد: همچنین در سال ۸۲ پروژه حفاظت اکوسیستم تالاب انزلی و حوزه بالادست آن را با همکاری جایکا اجرا کردیم که اجرای این طرح نیز به مدت دو سال طول کشید.

وی تأکید کرد: از سال ۸۰ تا ۸۳ که شاهد سیل‌های مخرب در استان گلستان بودیم، باعث شد سال ۸۴ با جایکا طرح کنترل سیل را به اجرا درآوریم که این طرح نیز دو سال طول کشید.

عقیلی با بیان اینکه جایکا سال ۷۶ در ایران تاسیس شد، گفت: پروژه ظرفیت‌سازی حوزه آبخیز کارون پنجمین پروژه‌ای است که بین جایکا و معاونت آبخیزداری امضاء می‌شود. تجربیاتی که تاکنون داشته‌ایم نشان می‌دهد همکاری‌های دوطرفه بسیار خوب بوده و موفقیت‌های زیادی را در این پدیده به دست آورده‌ایم.

مدیرکل دفتر آبخیزداری و حفاظت خاک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری تصریح کرد: با فضای ایجاد شده در پسافرجام یک فرصت برای ما پیش آمده که همکاری‌های بین‌المللیمان را گسترش دهیم.

امضای نهایی سند پروژه ظرفیت‌سازی برای اجرای مدیریت مشارکتی جنگل و مرتع در بالادست حوزه کارون با همکاری آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با حضور مسئولانی از وزارت جهاد کشاورزی، وزارت امور خارجه، سازمان برنامه و بودجه در محل سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور امضا شد.

منبع: مهر

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.