کد مطلب: ۴۷۰۷۴۷

ربیعی:

دولت تا آخرین روز کاری خود «امیدوار» ایستاده است

دولت تا آخرین روز کاری خود «امیدوار» ایستاده است

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت تا آخرین روز کاری و قانونی خود «هدفمند»، «امیدوار» و «استوار» ایستاده، گفت: ما به سختی‌های زندگی ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای که به کشور و مردم تحمیل شده واقف هستیم و تاکنون نیز آرزوی آنهایی که می‌گفتند ایران در سه ماه یا یکسال فرو خواهد پاشید، به باد داده‌ایم.

به گزارش تجارت‌نیوز ، در پی ابتلای سخنگوی دولت به کرونا در هفته‌های گذشته، چهارمین نشست خبری هفتگی علی ربیعی با خبرنگاران به صورت مکتوب برگزار شد که طی آن وی در ابتدای این نشست با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته دولت گفت: لازم می‌دانم که در این هفته اعلام کنم دولت تا آخرین روز کاری و قانونی خود «هدفمند»، «امیدوار» و «استوار» ایستاده و مجهز به نقشه راه و برنامه‌ای مشخص به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

وی افزود: دولت به سختی‌های زندگی ناشی از تحریم‌های ظالمانه ای که به کشور و مردم تحمیل شده واقف است و همه تلاش خود را برای عقب راندن تحریم گران، شکستن تحریم و حفاظت از زندگی مردم به کار بسته و خواهد بست و تاکنون نیز آرزوی آنهایی را که می‌گفتند ایران در سه ماه یا یکسال فرو خواهد پاشید، به باد داده است.

ربیعی با تاکید بر اینکه خانواده اولین و مهمترین نهاد اجتماعی انسان‌هاست و بسیاری از سازگاری‌ها و ناسازگاری‌های جامعه مربوط به همین نهاد مقدس است، گفت: دولت تدبیر و امید در اجرای سیاست‌های کلی جمعیت و ماده ۱۰۲ قانون برنامه ششم توسعه اقدامات موثری چون حمایت از ازدواج جوانان از طریق افزایش تسهیلات ازدواج و حمایت از خانواده‌ها در راستای فرزند آوری سالم، انجام داده است.

تلاش دولت برای بهبود ملموس زندگی و معیشت بازنشستگان

وی افزود: از سوی دیگر این روز به نام بازنشستگان عزیز کشور هم بود. میزان انسانی بودن و اخلاقی بودن یک جامعه به میزان احترام و توجه به سالمندان آن جامعه است. سنگ بنای امروز کشور بر روی دوش بازنشستگان به خصوص آنهایی است که در کارخانه‌ها آجر به آجر، ساختمان توسعه کشور را بنا نهاده و رنج جان و جان رنج را زیسته‌اند.

ربیعی تاکید کرد: آنها در برخی از مشاغل و محیط‌های شغلی سخت، کاهش عمر تدریجی خود را دیده‌اند و مهمترین هدف این دولت تجربه بازنشستگی سالم برای این عزیزان بوده است. نباید اجازه دهیم بازنشستگی قرین با ناتوانی شود.

سخنگوی دولت یادآور شد: یکی از مهمترین اقدامات دولت ایجاد زیرساخت‌های درمانی و تحت پوشش بیمه قرار دادن بیماری‌های شایع دوران بازنشستگی بوده است.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در سالهای اخیر گام‌های بسیار مثبتی برای بهبود وضعیت بازنشستگان و مستمری بگیران انجام داده است. پیگیری و اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران یکی از مهمترین مطالبات ۱۴ ساله این قشر بوده که با همت دولت و تعامل کانون‌ها و تشکل‌های بازنشستگی محقق شده است.

ربیعی ادامه داد: افزایش حقوق درخصوص بازنشستگان کشوری از متوسط دریافتی ۸۸۹ هزار تومان به سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۳۲۷درصد افزایش و درخصوص بازنشستگان لشکری از متوسط دریافتی یک میلیون و ۱۲۳ هزار تومان به ۴ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان رسیده و۲۸۱ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اینکه می‌دانیم حتی این افزایش‌ مستمری ها کافی نیست، تصریح کرد: ولی اگر شرایط تحریمی و تنگناهایی که ناشی از جنگ اقتصادی این روزهاست نبود، حتما گشایش‌های بهتری صورت می‌گرفت.

وی یادآور شد: افزایش ۱۰ برابری پرداخت تسهیلات ضروری قرض الحسنه به بازنشستگان و مستمری بگیران، عرضه درصدی از سهام شرکت‌های تابعه به بازنشستگان، ایجاد خانه‌های امید و طرح های رفاهی از دیگر اقدامات دولت بوده است.

ربیعی گفت: همچنین در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در حال حاضر ۱۱۳ هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که بسته نقدی حمایتی ۳۰۰ هزار تومانی به زودی به این عزیزان پرداخت خواهد شد.

کودتای ۲۸ مرداد و تلاش همیشگی آمریکا برای مقابله با ملت ایران

سخنگوی دولت همچنین در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری سالروز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ اظهار کرد: حافظه تلخ کودتای امریکایی علیه دولت منتخب دکتر مصدق را در شرایطی مرور و یادآوری می‌کنیم که امریکا همان سیاست‌های مداخله‌جویانه را به شکل دیگر در قالب تحریم‌های ظالمانه بر ضد ملت ایران به پیش می‌برد.

ربیعی ادامه داد: تصادفی نبود که ترامپ در همان نخستین روزهای راهیابی خود به کاخ سفید تهاجم به برجام را از راه تهاجم به انتخابات و تهاجم به ماهیت دموکراتیک حاکمیت کشورمان آغاز کرد و مدعی شد دموکراسی برای حاکمیت ایران یک ماسک بیش نیست. اما ملت ایران در کنار جامعه جهانی درس سختی به امریکا داد. اکنون این ماسک ترامپ است که در صحن سازمان ملل و در عرصه‌های جهانی افتاده.

وی افزود: یادآوری کودتای ۲۸ مرداد احترام به حافظه تاریخی ملت ایران است. این یک زخم بزرگ بود در خاطره تاریخ یک ملت. اما ملت ما در تاریخ و در نقطه فرود زخم توقف نکرد. انقلاب اسلامی مرهمی بود بر ان جراحت بزرگ که کودتاگران امریکایی بر پیکر سیاسی ملت ایران وارد آوردند. یاد مصدق فقط یاد شکست نیست یادآوری پیروزی نیز هست.

ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ایام محرم

سخنگوی دولت با اشاره به در پیش‌رو بودن ایام سوگواری ماه محرم تاکید کرد: امسال هم ما ایرانیان یک وظیفه مهم برای حفظ عزاداری‌های محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برعهده داریم. هم عزاداری باید باقی بماند و هم الگویی از انجام این مناسک ارائه دهیم که آیندگان قضاوت صحیحی از ما داشته باشند.

ربیعی با بیان اینکه عزاداری برای سیدالشهدا (ع)، یکی از مهم‌ترین مسائل فرهنگی جامعه اسلامی ماست، گفت: به هیچ‌وجه عزاداری برای امام حسین (ع) از فرهنگ ما حذف شدنی نیست اما سلامت و حفظ جان مردم از خواسته‌های سیدالشهداست و ایشان هم راضی نیست مردم، سالم به مجلس بیایند و بیمار برگردند. این اتفاق هرگز مطلوب امام حسین(ع) نیست.

وی تاکید کرد: بنابراین امسال ظاهر عزاداری‌ها مثل سال‌های قبل نیست؛ ولی باطن عزادرای همان باطن عزاداری‌های سال‌های قبل است. ما وظیفه داریم که "جانها" را حفظ کنیم که نهضت «حسین جان» مستدام بماند.

فلسفه تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه تعدادی از نمایندگان خواستار اصلاح ساختار شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا هستند و به آن انتقاد دارند، گفت: شورایعالی اقتصادی، تدبیری از سوی رهبری، برای مدیریت هماهنگ اقتصاد کشور در شرایط ویژه کنونی است. برای فهم این ضرورت، باید توجه کنیم که در سخت ترین و بی سابقه ترین تحریم‌ها و در یک جنگ اقتصادی تمام عیار قرار داریم و خشن ترین و پرقدرت ترین مخالفان استکباری ایران در آمریکا به قدرت رسیداند. این یک جنگ واقعی است و نیز این مهم یک واقعیت است که تروریسم اقتصادی در زندگی روزمره شهروندان ایرانی تاثیر رنج آور داشته است.

وی افزود: اصل و فلسفه تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا براساس شرایطی است که آمریکا با تحریم‌های ظالمانه و تروریسم اقتصادی در عمل جنگ اقتصادی را علیه مردم ایران راه انداخته و امروز کشور را درگیر این جنگ اقتصادی کرده است. شرایط جنگ اقتصادی نیازمند فرماندهی واحد و سرعت عمل در تصمیم‌گیری است. این شورا برای شرایط خاص کشور که امروز درگیر آن هستیم به صورت موقتی و اقتضایی تنها در خصوص برخی تصمیمات ضروری و اضطراری که در شرایط عادی اتخاذ آن زمانبر بوده برای مقابله با تحریم تشکیل شده و البته در تمام موارد تلاش شده است که برای دراز مدت مسیر قانونگذاری خود را مانند همه موارد طی کند.

ربیعی تاکید کرد: همه مصوبات شورایعالی مهم، از ویژگی زماندار بودن برخوردار است و با مواردی که نیاز به تصویب دائمی قانونی دارد، همزمان به صورت لایحه مسیر مجلس را طی می کند. اساس پیشنهاد تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا را مقام معظم رهبری ارائه و ترکیب آن را مشخص کردند تا در خصوص تصمیمات فوری در دوره جنگ اقتصادی هماهنگی بین قوا صورت گرفته و در مواردی که نیاز به مجوز قانونی دارد، به تصویب معظم له نیز می‌رسد.

سخنگوی دولت یادآور شد: در تمام دنیا نیز وقتی شرایط غیرمتعارف به وجود می‌آید شوراها و نهادهایی اینچنینی تشکیل می‌شوند تا بحران ها و مشکلات را با سرعت بیشتری حل کنند.این شورا همچنین دارای ساختار و نظامنامه بوده و نظرات کارشناسی و دیدگاه‌های متفاوت صاحبنظران مورد توجه قرار می گیرد و مباحث قبل از طرح در شورا با حضور نمایندگان دستگاههای ذیربط در کمیسیون مقدماتی با حضور اعضا دیگر شورا بررسی مقدماتی می شود و حاصل به شورایعالی ارائه می شود.

طرح فروش نفت با موعد مشخص به متقاضیان

وی همچنین در پاسخ به پرسشی دیگر مبنی بر اینکه عرضه اوراق سلفی نفت که در جلسه سران قوا تصویب شده است و انتقاداتی به آن وارد شده گفت: طرح «فروش نفت با موعد مشخص به متقاضیان» نیز پیشنهاد مشترک وزارت اقتصاد و وزارت نفت بود که تاییدیه بانک مرکزی را به همراه داشت و در بررسی ها معلوم شد که به اهداف هدایت نقدینگی و رونق تولید و طرحهای عمرانی و مقابله با تورم و رکود کمک می کند.

ربیعی مطرح کرد: کلیات طرح هم در دو جلسه مورد تایید شورایعالی قرار گرفت. البته در جزییات اجرایی، نظرات کارشناسی متفاوتی وجود داشته است که جمع بندی آن، مورد تصویب و اجرا خواهد گرفت. طبیعی است که هر کدام از قوا دیدگاه مشخصی داشته و با توجه به تنوع دیدگاهی که وجود دارد نظرات خود را بیان می‌کنند و در نهایت جمع بندی جلسه برای تایید به استحضار رهبری می‌رسد.

علت حضور نداشتن رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه علت حضور نداشتن رئیس جمهوری در جلسه رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی صمت توصیه کمیته بهداشتی ستاد ملی کرونا اعلام شده و اینکه آیا پروتکل خاصی در کمیته‌ها یا ستاد ملی کرونا در خصوص حضور مسئولین در برخی اجتماعات و جلسات تدوین شده است، گفت: پروتکل‌های مصوب ستاد ملی مقابله با کرونا و کمیته بهداشتی ابلاغیه‌های مشخصی دارد و قاعدتاً هر جا که شائبه و احتمال عدم رعایت یا عدم امکان رعایت آن باشد، حضور افراد اعم از مقامات یا افراد معمولی جایز نخواهد بود.

وی افزود: این مورد مسبوق به سابقه بوده چنانکه بسیاری از جلسات و دیدارهای مقامات ارشد در این راستا لغو شده یا به صورت ویدئو کنفرانس و از راه دور برگزار شده است و این موضوع کماکان بر قوت خود باقی است.

ربیعی تاکید کرد: در این زمینه حتی سفرهای استانی وزرا و افتتاح پروژه‌ها هم دارای پروتکل خاص شده و از افتتاح‌های جمعی پرهیز شده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: این طبیعی است که ما باید سعی و تلاش خود را به کار ببندیم تا پروتکل‌های بهداشتی به طور کامل در مورد تصمیم گیران اصلی کشور که حضور فعال آنها در اداره جامعه ضروری است، اجرا شود. این نه خواست شخصی آنها بلکه یک تصمیم درست از جانب ستاد ملی کرونا است.

ربیعی ادامه داد: با این وصف واقعیت این است که تعدادی از وزرا و نمایندگان و مقامات کشور در اثر عدم رعایت خود یا دیگران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این نوع ابلاغ‌های ستاد ملی کرونا برای حضور در مکان‌های مختلف و در این مورد خاص بر اساس تجارب پیشین صورت گرفته است.

پیشنهاد پوتین برای برگزاری اجلاس ویدیویی سران ۵+١

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که نظر جمهوری اسلامی ایران در مورد پیشنهاد پوتین برای برگزاری اجلاس ویدیویی سران ۵+١ چیست؟ گفت همانطور که قبلا توضیح داده شد، ما متوجه حسن نیت آقای پوتین برای کاهش تنش ها هستیم ولی در عین حال بعید می دانیم که چنین نشستی در فقدان هرگونه نیات صادقانه از طرف دولت آمریکا موثر باشد و دیدگاه جمهوری اسلامی ایران کاملاً روشن است.

ربیعی تأکید کرد: صرف نظر از این گمانه زنی ها، هر زمان که همه طرف ها درخواست رسمی برای برگزاری این اجلاس پیشنهادی را دریافت کنند، با جدیت آن را بررسی و نظر نهایی را اعلام خواهیم کرد.

تاکید دولت و ستاد ملی کرونا بر برگزاری کنکور

سخنگوی دولت در پاسخ به این پرسش که برخی معتقدند در دوگانه برگزاری یا برگزارنکردن کنکور مافیای آن نقش موثری داشته، گفت: در مورد مافیای کنکور مسائل زیادی گفته می شود و این موضوع از طریق وزارتخانه های علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش از مدتها پیش در حال بررسی است. اما آنچه مهم است برگزاری کنکور در موعد مقرر به دلایل کارشناسی است. بطور قطع تصمیمات ستاد ملی کرونا فارغ از هرگونه فشار براساس مصالح عمومی از حفظ سلامت داوطلبان تا مسائل فنی و آموزشی اتخاذ می شود.

وی اظهار کرد: تعدادی از خانواده ها و داوطلبان معتقد به برگزاری کنکور در موعد مقرر هستند و از تاخیر آن ابراز نگرانی می کنند و تعدادی نیز با نگرانی از سلامتی خواهان تعویق کنکور بودند. کارشناسان همه گیر شناسی براین باورند که معلوم نیست در هفته های آینده وضعیت ویروس کرونا بهتر از امروز بوده و اتفاقا به دلیل احتمال سفرهای پایان تابستان و یا عدم رعایت احتمالی تجمعات این ایام، ممکن است اوضاع نامناسب تری در کشور حاکم شود.

ربیعی تاکید کرد: از سوی دیگر تعویق کنکور موجب خواهد شد اعلام نتایج هم به تاخیر افتاده و عملا یک ترم آموزشی تعطیل شود که آنهم در نوع خود آثار و تبعات منفی در نظام آموزشی خواهد داشت لذا تعویق به مصلحت نبود ضمن اینکه آرامش روانی داوطلبان و خانواده های ایشان که شاید سالها برنامه ریزی نمودند و برای آزمون لحظه شماری می کردند تحت الشعاع قرار می گرفت.با این حال ستاد ملی کرونا با لحاظ تمام جوانب و پیش بینی ها عملی ترین و مناسب ترین تصمیم را گرفته و با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی نسبت به برگزاری کنکور در زمان مقرر اقدام خواهد شد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما می‌کوشیم آزمون امسال در فضایی کاملا مطمئن و سالم برگزار شود و انشالله جای نگرانی نیست، گفت: در آخر توصیه ای به افراد دارای تریبون و رسانه ها داریم، خواهانیم که در انتشار هر خبری در این زمینه آرامش روانی دواوطلبان و خانواده ای محترم آنان را مدنظر داشته باشند تا خدای ناکرده در آستانه کنکور مورد خدشه قرار نگیرد و داوطلبان بدون نگرانی و آرامش خاطر یکی از مقاطع مهم در زندگی خود را با موفقیت پشت سربگذارند.

انفجار بیروت و دخالت کشورهای بیگانه در لبنان

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در قضیه انفجار بیروت، جمهوری اسلامی نگران است که این حادثه نقش ایران در منطقه و حزب الله در لبنان تضعیف شود، تصریح کرد: اتفاقا ما نگرانیم که این حادثه تاسف بار بهانه ای برای مداخله های خارجی و رویاپردازی درباره آرزوهای بر باد رفته ای باشد که تعدادی از کشورها برای تسلط بر امور داخلی و سرنوشت ملت مستقل لبنان داشتند. ما از همه می خواهیم که از فرصت طلبی سیاسی در مواجهه با این حادثه بپرهیزند.

سخنگوی دولت افزود: اساسا برای ما نگرانی خاصی وجود ندارد، حزب الله یک جریان بزرگ و یک بخش عظیم اجتماعی است که حضورش در صحنه سیاسی لبنان است. مقاومت لبنان مبتنی بر حضور در قلوب مردم لبنان است و معتقدیم مردم لبنان خودشان راه برون رفت از مشکلات را پیدا می کنند.

ربیعی تاکید کرد: ما معتقد بر تقویت همکاری های بین المللی از جمله با کشورهای اروپایی در کمک به مردم لبنان برای عبور آنها از بحران هستیم. اما مهم است که همکاری دولت های خارجی با مرکزیت و چارچوب های مرجح مردم و دولت لبنان هماهنگ و پیش برده شود.

اوراق سلف نفتی و طرح گشایش اقتصادی

وی در پاسخ به این پرسش که یکی از نمایندگان مجلس گفته که قوای مقننه و قضائیه در نامه‌ای به رهبر انقلاب مخالفت خود با تصمیم دولت مبنی بر فروش اوراق سلف نفتی در بورس را عنوان و این تصمیم مغایر با تصمیم متخذه در شورای اقتصادی سران سه قوه دانسته‌اند، تصریح کرد: سوال شما براساس صحبت نماینده محترم دارای اشکال است بنظر هم زمانی دو موضوع طرح «فروش اوراق سلف نفتی برای طرحهای بالادستی نفت» و موضوع «فروش داخلی نفت با سررسید زمانی به متقاضیان» موجب این اشتباه و بروز ابهاماتی شده است. امیدواریم که بیانات افراد مسئول با دقت بیشتری صورت گیرد.

ربیعی ادامه داد: فروش اوراق سلف نفتی امری قانونی بوده و براساس بند «ی» تبصره ۵ قانون بودجه ۱۳۹۹ انجام شده است و آیین نامه این بند نیز در ۱۰ اردیبهشت ماه به تصویب هیات وزیران رسیده و هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین نیز ایرادی برآن وارد ندانسته است و اساسا موارد روشن قانونی که اختیار آن با دولت است نیازی به تصویب در شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ندارد.

سخنگوی دولت ادامه داد: همچنین بر اساس بند «و» تبصره۱ قانون بودجه ۹۸ نیز «وزارت نفت مکلف است در سقف بند «ب» این تبصره به صورت ماهانه حداقل دو میلیون بشکه نفت خام سبک، دو میلیون بشکه نفت خام سنگین و دو میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی را به صورت منظم و مستمر با امکان تسویه صددرصد در چهارچوب قوانین و مقررات سازمان بورس و اوراق بهادار، عرضه و گزارش عملکرد این بند را هر سه ماه یکبار به کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

وی گفت: براساس این قانون قرار بود در روز یکشنبه ۲ هزار میلیارد اوراق سلف نفتی در بورس انرژی عرضه شود که کمیسیون بودجه مجلس در خصوص این قانون دچار تشکیک شد و قرار شد پس از جلسه دولت با کمسیون بودجه مجلس و بیان دلایل قانونی و رفع ابهام از قوه مقننه این اوراق در بورس انرژی عرضه شود.

ربیعی تاکید کرد: ارائه این اوراق برنامه قطعی دولت بوده و براساس قانون بودجه به زودی فروش اوراق سلف نفتی را انجام خواهد داد. اما طرح «فروش نفت داخلی با سررسید به متقاضیان» این طرح بخشی از مجموعه برنامه گشایش اقتصادی در نقشه راه سال هشتم دولت است که در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا جهت هماهنگی بیشتر مطرح و در حال سیر فرآیند تصمیم گیری نهایی است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: معتقدیم این روزها همه مسئولان و افرادی که جامعه براساس سخن آن رفتار اقتصادی خود را تنظیم می کنند باید مراقب اظهارات، نطق ها و پیامی که به جامعه داده می شود باشند.

ربیعی اظهار کرد: شاهد بودیم در چند روز گذشته با اطلاعات غلط، شایعه نامه مشترک دو قوه قضاییه و مجریه به رهبر معظم انقلاب در افکار عمومی مطرح شد که مورد تکذیب قوه قضاییه قرار گرفت. این گونه اظهارات، اثرات عمیقی بر کنشگران اقتصادی و مردم که بیش از هر زمان دیگر به اقتصاد حساسیت دارند، می گذارد و با هدف مقابله با جنگ اقتصادی در تعارض جدی است.

امضای توافق بین امارات و اسرائیل

وی در پاسخ به پرسشی درباره امضای توافق بین امارات و اسرائیل و هدف از امضای این توافق در شرایط کنونی منطقه، گفت: از این تصمیم غیرمسئولانه ابوظبی که با هدف تقدیم هدیه انتخاباتی به رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته بسیار متاسفیم. امارات متحده عربی با این توافق خود را از نقش آفرینی سازنده در جهان اسلام محروم کرد و خود را مورد سوء ظن دائمی قرار داد. هر شکلی از ورود رژیم صهیونیستی به خلیج فارس نتیجه ای جز دامن زدن به بی ثباتی و عدم امنیت برای همه کشورهای منطقه نخواهد داشت.

وی ادامه داد: هنگامی که یک کشور احساس مسئولیت کافی در برابر این خطر را ندارد، وظیفه دیگر کشورهاست که بار چنین مسئولیت و نظارتی را بر دوش بگیرند. ما چشم از هرگونه تحرک در روابط سیاسی امارات و رژیم صهیونیستی برنمی داریم و آماده ایم که اگر تهدیدی برخاسته از این رابطه مسموم، امنیت ما و منطقه را به خطر بیاندازد، قاطعانه تصمیم بگیریم.

منبع: ایسنا

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.