خبر مهم:

کد مطلب: ۵۴۷۷۷۸

مهرعلیزاده:

انتخابات بارزترین نماد جمهوریت نظام است

انتخابات بارزترین نماد جمهوریت نظام است

محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همه می‌دانیم که انتخابات بارزترین نماد جمهوریت نظام اسلامی است و ما باید از هر امکانی برای حفظ جمهوری نظام بهره‌برداری کنیم تا رأی و نظر مردم تا رأی و‌ نظر مردم تعیین‌کننده نهایی برای سرنوشت کشور باشد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، محسن مهرعلیزاده نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امروز نشست خبری با خبرنگاران داشت که بخش‌هایی از صحبت‌های او را در ادامه می‌خوانید.

- همه می‌دانیم که نقش مردم برای تعیین سرنوشت خودشان می‌تواند وجه جمهوریت نظام را بیش از پیش نشان دهد ‌حفظ کند و تثبیت کند. به‌خصوص‌ در انتخابات ریاست جمهوری که همه مردم می‌آیند تا سرنوشت خودشان را دست فردی بدهند که بر اساس یک برنامه مشخص و علمی آینده کشور را بسازد.

- ما باید از هر امکانی برای حفظ جمهوری نظام بهره‌برداری کنیم تا رأی و نظر مردم تا رأی و‌ نظر مردم تعیین‌کننده نهایی برای سرنوشت کشور باشد و این مستلزم این است که در جریان این رقابت‌هایی که هست، شرایطی فراهم شود که مردم احساس کنند که اگر رأی بدهند رأی و نظر آن‌ها به‌نحوی خواهد بود که بتواند موثر واقع شود و احساس کنند که با حضورشان می‌توانند آینده خوبی برای کشور رقم بزنند.

- امروز مشکلات کشور فراوان است و البته خیلی جاها سعی می‌کنند بین آنچه که هست و‌ ظرفیت کشور یک ناامیدی بیش از اندازه را در جامعه پمپاژ کنند در همین دوره ریاست جمهوری می‌توانستند کارهای خوبی انجام دهند که موفق نشدند و خیلی جاها نگذاشتند کار کنند، عزم و اراده‌ای وجود داشت تا فاصله مردم با نظام را بیشتر کرده و ناامیدی را افزایش دهند.

- از هر چیزی استفاده کردند تا نشان بدهد دولت نمی‌تواند اما مردم همه مشکلات را پای دولت نمی‌نویسند و وقتی اعتماد مردم از مسئولین سلب شود، دود آن در چشم کل نظام رفته و در نتیجه همکاری مردم برای رفع مشکلات از بین می‌رود.

- در مورد معیشت مردم در یک مقطع کوتاهی باید یارانه ها را برای ۵دهک اول ۵ برابر بکنیم. برنامه جامعی داریم که یک در آمد پایدار برای هفت میلیون سرپرست خانواری که هیچ در آمدی ندارند ایجاد کنیم تا نصف حداقل حقوق را دریافت کنند که البته به نحوی این مسئله یارانه درون آن حل خواهد شد به همه حقوق بگیران هم کارت اعتباری می دهیم تا زمانیکه حقوق دریافت نکرده اند بتوانند خرید کنند.

- به نفس تلاش برای اینکه گرانی از بین برود اعتقاد دارم اما این روش های معمول پاسخ نداده است باید روش های توزیع را سامان بدهیم و در حوزه قیمت گذاری هم باید روش‌هایی اتخاذ کنیم که گران فروشی از بین برود باید تامین کالا به اندازه نیاز باشد اما امروز روش های تامین به نوعی است بازهم قیمت ها بالا است کنترل امر را هم باید به نهادهای عمومی بسپاریم و اینکه ما چندین نهاد را مامور کنیم، در بین آنها فساد هم ایجاد می شود همچنین با راه اندازی تولید مشکل گرانی نیز حل می‌شود.

- در مورد برجام اعتقاد دارم که سند افتخاری برای دستگاه دیپلماسی کشورمان بود و کار بسیار ارزشمندی انجام شد و باید در جهت زنده شدن آن تلاش کنیم و طبیعتا با حفظ برجام می‌توانیم دارایی های بلوکه شده را نیز برگردانیم تا زمانیکه نتوانیم روی توافقات بادنیا کنار بیاییم نمی توانیم به زور گویی ها خاتمه دهیم.

- اساس رفع تورم تولید است و ما اگر تولید را توسعه دهیم هم اشتغال ایجاد می‌شود و هم قیمت‌ها کاهش پیدا می‌کند. تورم ریشه های مالی هم دارد. کسری بودجه یکی از ریشه‌های تورم است در سال‌های گذشته هم همه ساله کسری بودجه داشتیم برای تامین کسری بودجه دولت کارهایی مانند چاپ پول انجام می دهند که موجب ایجاد تورم می شود برنامه من برای تامین کسری بودجه اجرای دقیق تر همان قانون هدفمندکردن یارانه ها است ما بایستی آن یارانه‌هایی که برای تامین انرژی واحدهای بزرگ اختصاص می دهیم که سالانه هفتصد هزار میلیارد تومان است تحت عنوان منطقی سازی قیمت سوخت مدیریت کنیم.

- یکی می آید می‌گوید سه روزه مشکل بورس را حل می‌کنم که منطقی نیست. اما یکی از مشکلات اصلی تولید بخشنامه‌های متعدد در خصوص تولید و صادرات است و اینها را شناسایی کردیم که بجای آنها یک بخشنامه جدید ابلاغ می‌کنیم که موجب می شود سیستم اداری تولید احیا شود و یک یا دو ماه بعد از آن تولید راه می افتد و نتیجه آن از سه ماه بعد اتفاق می افتد. من در همان روز اول و ساعت اول ریاست جمهوری این کار را انجام می‌دهم.

- در مورد مطلبی که درباره مدرک تحصیلی آقای رییسی گفتم این بود که ایشان شش کلاس سواد کلاسیک دارند،‌ البته من به تحصیلات حوز‌‌وی ایشان هم احترام می‌گذارم البته حقیقت همین است که ایشان تحصیلات حوزوی دارند و بعد معادل سازی کردند و از دانشگاه شهید مطهری مدرک دکترا گرفته‌اند همچنان هم عرض می کنم مساله اقتصاد یک سواد اقتصادی می خواهد البته تجربه نیز نیاز دارد.

- من به عنوان یک شخصیت اصلاح طلب هستم و قطعا هم مردم انتخاب‌گر خواهند بود و حرکت بنده در جهت رشد و اعتلای حرکت اصلاح طلبی خواهد بود البته من یادم نمی‌آید که اصلاح طلبان بیانیه صادر کرده باشند که رییس جمهور اختیار ندارد اما در اظهار نظرها دیده‌ایم که برخی از محدودیت ها گله کرده باشند قانون اساسی اختیاراتی در اختیار رییس جمهور می‌گذارد که هم کارش را انجام دهد و هم دو قوه دیگر را با تذکرات به موقع در مسیر قانون اساسی هدایت کند البته این موضوع به شخصیت خود فرد هم بستگی دارد که چقدر زیرکی دارد که بتواند از این اختیارات استفاده کند ما اصلاح طلب‌ها در چارچوب قانون اساسی در انتخابات شرکت کرده و در ریاست جمهوری هم باید در چارچوب همین قانون اساسی کار خودمان را انجام دهیم.

- همین شده که امروز روی تلی از معادن نشسته‌ایم اما خام فروشی می‌شود و گفته می‌شود عرضه برخورد با این مشکل نیست جوان کرد کولبری می کند و هر لحظه امکان کشته شدن دارد. این غیرت جوان کردی است که با تمام وجود در سرمای زمستان کولبری می‌کند یا در سیستان و بلوچستان سوخت بری می‌کند اینها از نداشتن کار و برنامه اقتصادی است حلال مشکلات حمکرانی امروز کشور یک حکمرانی اقتصادی دقیق علمی است بنده با ۴۲ سال سابقه کار اجرایی صنعتی اقتصادی، عمرانی و سیاسی و اجتماعی اعلام می‌کنم کسی می‌تواند کشور را از این شرایط نجات دهد که نخواهد با یک نگاه تحمیلگرایانه و پیام دادن در مورد حجاب خانم‌ها کار کند.

- هرجایی می‌رویم می‌بینیم یک تفکر خاص تنگ نظرانه اعمال شده است امروز اولویت کشور اقتصاد و معیشت است و بگذارید یک نفر بیاید که مسایل کشور را با گوشت و پوست خود لمس کرده و به رانت خوارها اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد و برنامه دارد به میدان بیاید من برنامه‌ای تحت عنوان اقتصاد اجتماعی دارم که در سه بخش تدوین شده است که شامل بومی سازی این تفکر در ایران نیز هست من اعلام می کنم که این برنامه بر اساس یک الگوی حکمرانی اقتصادی دقیق و تجربه شده است با توجه به منابعی که ما در اختیار داریم می توانیم این برنامه را در کشور اجرا کنیم به شرطی که هر روز دعوا نکنیم می توانیم ثروتمندترین کشور باشیم به شرطی که اجازه دهند و به دور از کشمکش های سیاسی کار کنیم.

- با پیروزی در انتخابات در سال ۱۴۰۰ به سمتی می رویم که یک ایرانی شایسته می‌توانسته در آن جهت قدم بردارد ایرانیان نشان دادند ایستاده‌اند ‌اگر جایی کسی بخواهد زور بگوید با تمام وجود جلویش می ایستیم اما دنبال جنگ و درگیری نیستیم تا ایرانی شایسته ایرانی بسازیم.

منبع: تسنیم

آخرین اخبار اقتصادی را از کانال تلگرام تجارت‌نیوز دنبال کنید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.