کد مطلب: ۱۹۴۰۴۰

انتقاد پاپ فرانسیس از فساد سیاسی

انتقاد پاپ فرانسیس از فساد سیاسی

پاپ در پرو پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در پایان سفرش به قاره آمریکای لاتین شدیدا از مشکل فساد سیاسی انتقاد کرد.

این دومین‌بار است که پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان در سخنرانی‌هایش در کشور پرو علیه آنچه که «ویروس» فساد به ویژه در کشورهای قاره آمریکای‌لاتین خوانده موضع گیری کرده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، پاپ در سخنرانی خطاب به جمعی از اسقف‌های سراسر پرو، کشوری که همواره به بلای فساد در میان احزاب سیاسی و روسای‌جمهور خود گرفتار بوده، تصریح کرد: هرچند که موارد استثنایی وجود دارند اما به طور کلی فرهنگ سیاسی قاره آمریکای‌لاتین بیشتر مریض محسوب می‌شود تا سالم.

او تصریح کرد: مگر در پرو چه مشکلی هست که وقتی یک نفر ریاست‌جمهوری را به اتمام می‌رساند سر از پشت میله‌های زندان در می‌آورد؟ او پرسید: در کشور شما اولانتا هومالا زندانی است، آلخاندرو تولدو (ساکن آمریکا و در انتظار استرداد) قرار است به زندان بیفتد، آلبرتو فوجیموری دستگیر شده است، آلن گارسیا هنوز از آزادی‌اش مطمئن نیست.

پاپ گفت: چه مشکل اخلاقی در اینجا وجود دارد؟ این درحالی است که چندین رهبر دیگر کشورهای قاره آمریکای‌لاتین نیز به فساد متهم شده‌اند.

پاپ فرانسیس آرژانتینی گفت: اگر بگذاریم رهبری ما به دست کسانی باشد که تنها زبان فساد را می‌فهمند پس دیگر کارمان تمام است.

پاپ فرانسیس در خاتمه سفرش به پرو اقدام به برگزاری مراسم عشای ربانی در زیر گرمای شدید برای بیش از یک میلیون نفر در یک پایگاه هوایی در نزدیکی شهر لیما کرد.

57625834

57625836

منبع: خبرگزاری فرانسه

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.