کد مطلب: ۷۸۱

انصرف از یارانه از سه قوه شروع شود/ نباید در زندگی مردم تجسس کرد

عباسعلی نورا استاد اقتصاد دانشگاه آزاد و نماینده سابق مجلس در پاسخ به سؤال  اینکه آیا روش خود اظهاری برای جمع‌آوری اطلاعات درآمدی خانوارها در جهت حذف یارانه‌بگیران مناسب است یا خیر، گفت: نباید با ورود به زندگی مردم جامعه را ناامن کرد، این روش به مصلحت نظام نیست. وی افزود: یارانه مخصوص نیازمندان و

عباسعلی نورا استاد اقتصاد دانشگاه آزاد و نماینده سابق مجلس در پاسخ به سؤال اینکه آیا روش خود اظهاری برای جمع‌آوری اطلاعات درآمدی خانوارها در جهت حذف یارانه‌بگیران مناسب است یا خیر، گفت: نباید با ورود به زندگی مردم جامعه را ناامن کرد، این روش به مصلحت نظام نیست.

وی افزود: یارانه مخصوص نیازمندان و افراد کم درآمد است و نباید به ثروتمندان و متمولان جامعه تعلق گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: توصیه من در مورد حذف یارانه بگیران این است که دولت از خودش شروع کند و از مسئولان دولتی مانند وزرا، استانداران و معاونانشان بخواهد که از دریافت یارانه انصراف دهند تا این موضوع در بین مردم هم رواج یابد.

استاد اقتصاد دانشگاه آزاد اظهار داشت: 70 درصد نمایندگان مجلس یارانه‌بگیر هستند و واقعا این اتفاق در شان مجلس نیست.

نورا اظهار داشت: 3 قوه مجریه، مقننه و قضائیه باید از زیر مجموعه خود بخواهند که نسبت به دریافت یارانه بطور داوطلبانه انصراف دهند و اگر این اتفاق بیفتد حداقل بین 12 تا 15 میلیون نفر از یارانه‌بگیران حذف می‌شوند.

وی افزود: واقعا ما در جامعه افرادی داریم که این مبلغ یارانه برای آنها ناچیز است ولی آن را می‌گیرند به نظرم در ابتدا باید وزرا، نمایندگان مجلس، قضات و پزشکان و همچنین مشاغل پردرآمدی مثل برخی بازاریان از دریافت یارانه انصراف دهند تا این موضوع به دیگر افراد جامعه نیز تسری یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.