کد مطلب: ۴۹۴۴۲۸

انفجار نفتکش یونانی نزدیک یکی از بنادر عربستان

انفجار نفتکش یونانی نزدیک یکی از بنادر عربستان

رسانه‌های خبری از وقوع انفجار در یک نفتکش یونانی در نزدیکی بندر عربستان سعودی خبر دادند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، به نقل از پایگاه خبری المیادین؛ یک شرکت امنیت دریایی اعلام کرد یک نفتکش که ازسوی یونان استفاده می‌شد، با یک مین در بندری سعودی برخورد کرد.

همچنین بنابر گزارش‌ها، انفجار این مین سبب شد به این نفتکش که در نزدیکی بندر عربستان سعودی و در نزدیکی مرز یمن در دریای سرخ دچار حادثه شده، خسارت وارد شود؛ هر چند گزارشی از آلود شدن آب‌ها به سبب نشت نفت گزارش نشده است.

همچنین خبرگزاری آسوشیتد پرس به نقل از مقامات سعودی گزارش داد یک مین در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل عربستان سعودی منفجر شد و خسارتهایی را به یک نفتکش وارد آورد.

بر اساس این گزارش، انفجار در ساعات ابتدایی امروز، چهارشنبه به وقوع پیوست و نفتکش « MT Agrari» که از سوی یونان در نزدیکی بندر «الشقیق» اداره می شد را منفجر کرد.

مسئولان این نفتکش در بیانیه‌ای اعلام کردند این کشتی از سوی منبعی ناشناس هدف حمله قرار گرفته است. در این بیانیه همچنین آمده خدمه کشتی سالم هستند و کسی آسیب ندیده است.

طبق اعلام این شرکت این کشتی به هنگام حادثه در نزدیکی ساحل شناور بود و تعدادی از مسئولان سعودی سوار بر آن شده بودند. عربستان سعودی هنوز این حادثه را تایید نکرده است.

«امبری» یک شرکت امنیتی انگلیس این انفجار را گزارش کرده و آن را در اثر انفجار یک مین دانسته است. طبق اعلام این شرکت، این نفتکش باری را از روتردام هلند داشته که آن را در نیروگاه حرارتی شقیق تخلیه کرده است.

به گفته این شرکت امنیتی انگلیس، این انفجار در محدوده بندر اتفاق افتاد و بدنه این نفتکش را سوراخ کرد.

این انفجار پس از آن صورت می‌گیرد که موشک‌های کروز نیرو‌های یمنی، تاسیسات نفتی عربستان در جده را هدف قرار داده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.