کد مطلب: ۴۳۰۹۳۵

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

اولین اخبار از اجلاس FATF

اولین اخبار از اجلاس FATF

امروز دومین روز از اجلاس شش روزه FATF برگزار می‌شود و اقدامات و پیشرفت‌های ایران و پاکستان برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ارزیابی خواهد شد.

اولین روز از اجلاس شش روزه FATF روز گذشته با حضور بیش از 800 نماینده از 205 کشور مختلف در پاریس برگزار شد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، این دومین نشست گروه ویژه اقدام مالی است که به ریاست نماینده بانک مرکزی چین، رئیس جدید گروه برگزار می‌شود.

محورها در اولین روز از این اجلاس محدودسازی گروه‌های القاعده و داعش بوده و در جلسه امروز اقدامات و پیشرفت‌های ایران و پاکستان برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ارزیابی خواهد شد.

تصمیم‌گیری‌ها در مورد ایران برای قرار گرفتن این کشور در لیست سیاه FATF یا تمدید تعلیق آن در حالی صورت می‌گیرد که مقامات مسئول در مجلس و شورای نگهبان در مورد پیوستن به این سازمان به توافق نرسیده‌اند.

ایران اولین بار در سال 2009 در لیست سیاه این گروه قرار گرفت که محدودیت‌های اقتصادی و ورود سرمایه‌گذاری به این کشور از پیامدهای این تصمیم بود.

با امضای برجام در سال 2015 و پس از امضای توافق هسته‌ای اما این وضعیت به حالت تعلیق درآمد.

اگر در نشست امروز و پس از رایزنی این گروه، ایران در لیست سیاه FATF قرار بگیرد، اقتصاد ایران که در حال حاضر با تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

برخی اقتصاددان‌ها، پیش‌بینی کرده‌اند که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه، قیمت ارز بالا می‌رود و تورم افزایش می‌یابد.

سرنوشت پاکستان هم که اخیرا بار دیگر وارد فهرست خاکستری FATF شده، به تصمیم این گروه وابسته است.

این کشور از سال 2008 تاکنون مدام در شرایط ورود و خروج به فهرست خاکستری FATF قرار داشته و حالا برای خروج از آن به 15 رای از 37 کشور صاحب رای در این گروه نیاز دارد.

در آستانه شروع جلسات، مقامات پاکستان اعلام کرده‌اند که از 27 خواسته گروه ویژه اقدام مالی به 25 مورد آن عمل کرده است.

پاکستان در ماه‌های گذشته تلاش گسترده‌ای برای بازگشت به فهرست سفید این گروه آغاز کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • حسن

    انشاالله همانطور که با تصویب برجام همه ملت از میوه های باغ برجام متنعم شدند، با خروج از لیست سیاه و تعلیق fatf ملت میوه های بیشتری بخورند.فقط من نمیدونم اینهمه میوه رو ملت چطور و با چه رویی میخوان بخورن؟! اینهمه دولت به فکر اقتصاد و برداشتن فشار معیشت از روی دوش مردمه و همه احزاب مخالف هم به دولت تعامل ندارند.واقعا باید دست مریزاد بشون گفت

    • ناشناس

      ملت قدر نشناسند. ایشاله مردم با حضور گسترده و دشمن ستیز خود در انتخابات گوشه ی کوچکی از تلاش های دولت مردان زحمت کش و خدوم خودشونو جبران کنند هرچند نمیشه واقعا این همه خوبی حکومتو قدردان بود خداوندا ما ناسپاسان را ببخش و بیامرز الهی آمین. پروردگارا الهی آمین

    • ناشناس

      پولشویی ممنوع.تاکی باید تافته جدا بافته باشیم بسه دیگه ما با جامعه جهانی مشکلی نداریم.قولنین جهانی باید مورد قبول ماهم باشه مگه اینکه ریگی توکفشمون باشه.یعنی دنیا نمی‌فهمه وتو امسال تو میفهمید

    • ناشناس

      شوخی می کنی دیگه، نه؟

    • ali

      شما برو آمار طلاق و اعتیاد و بیکاری و دزدی رو با گذشته مقایسه کن بعد بیا اظهار قدردانی کن

    • حسن

      آره.پولشویی بده.ولی مجلس و دولتی که از دادن لیست اموالشون ترس و هراس دارن حق ندارن به بهانه پولشویی(که بهانه است) ادعای مبارزه با پولشویی کنه.جالبه که لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم رو مجبور میکنن تایید کنیم ولی خودشون سردار سلیمانی رو در عراق ترور میکنن.خنده دار نیست به چنین معاهده ننگینی بپیوندیم که موسسان اون سازمان خودشون اون رو نقض میکنن؟؟؟!!!! ارتباط با دنیا لازم و واجبه.کسی بدش نمیاد همه چیز ارزون و ارزش پولمون بالا بره.ولی وقتی هدف اونها تحریم هدفمندتر و دقیقتر باشه مطمئن باشید دودش به چشم خودمون میره.لطفا اینقدر حرفهای تلویزیونهای فارسی و کارشناسان خوش خط و خالشون رو باور نکنید.مشکل اقتصاد ما از داخله.هر وقت دولت و مجلش شفافیت آرا و اموال خودشون و حقوقهای نجومی و رانتهای وحشتناکی که بین خودشون رد و بدل میکنن رو به مردم گفت اونوقت انتظار تصویب fatf رو داشته باشید

    • ناشناس

      شما مثل اینکه تو باغ نیستید کدوم برای رضای خدا کار میکنند فقط جیب ها بیشتردر میکنند

    • ناشناس

      ???

  • ناشناس

    با تشکر از اطلاع رسانیخبر ارسالی شما فاقد تاریخ و ساعت است

  • ناشناس

    با عرض معذرت تاریخ و زمان در سمت راست وجود دارد من دقت نکردم

  • کامران

    اکثریت مردم ایران خوتهتن پیوستن ایران به FATF هستند و وضع مردم روز به روز بدتر از قبل شده و متاسفانه مسولین اصلی نظام از همه پرسی FATF فراری هستند و فقط نظر آقازاده هاشون کلا انبار احتکار کالا دارند براشون مهمهخدا به داد مردم بدبخت برسه

  • ناشناس

    ما ملت ایران میخواهیم در لیست سیاه دشمنان باشیم والسلام

    • ناشناس

      شما از طرف خوتان حرف بزنید. چرا فکر میکنی همه مردم مثه تو فکر میکنند؟؟؟بهتره کتاب خاویر کرمنت در زمینه بیشعوری را بخوانید.

    • ناشناس

      ازطرف ما حرف نزن

    • ناشناس

      ???

    • ناشناس

      از زبون خودت صحبت کن ملت ملت نکن

    • ناشناس

      از طرف خودت حرف بزن از طرف ملت حرف نزن تو نماینده ملت نیستی

  • ناشناس

    من درسته در بازار بورس منافع شخصی ام در تصویب این قوانین و به اصطلاح ملحق شدن به جامعه جهانی است ولی فکر اینکه این تصویب باعث تضعیف سپاه و نیروهای مقاومت که در خط اصلی تقابل با آمریکا و تامین امنیت ایران هستند باعث میشه امنیت و اقتدار کشورم و را فدای منافع مالی ام نکنم . بله اگر رفتار جهان با ما مثل همه کشورها بود آنوقت این افرادی که ادعا میکنن باید مثل همه دنیا باشیم حرفشان درست بود ولی آیا آمریکا و اروپا با ما رفتاری مشابه دیگران دارند ؟ سرتو از برف بیار بیرون چشماتو باز کن بعد حرف بزن !!!