کد مطلب: ۴۵۳۴۷۷

ایده‌های خرید کفپوش برای خانه یک زوج جوان

ایده‌های خرید کفپوش برای خانه یک زوج جوان

اولین موضوع مهم برای طراحی داخلی آپارتمان، بحث انتخاب کفپوش مناسب است. ایده‌های خرید کفپوش برای خانه یک زوج جوان با خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، متفاوت است. در واقع از انواع سنگ و سرامیک تا کفپوش‌های مدرن و حتی موکت پرز بلند را می‌توان برای کف خانه‌های نقلی انتخاب کرد.

بسیاری از زوج‌های جوان که به تازگی تشکیل خانواده داده‌اند، به ناچار یک آپارتمان نقلی و جمع و جور را برای زندگی انتخاب می‌کنند.

اولین موضوع مهم برای طراحی داخلی آپارتمان، بحث انتخاب کفپوش مناسب است. ایده‌های خرید کفپوش برای خانه یک زوج جوان با خانواده‌هایی که دارای فرزند هستند، متفاوت است. در واقع از انواع سنگ و سرامیک تا کفپوش‌های مدرن و حتی موکت پرز بلند را می‌توان برای کف خانه‌های نقلی انتخاب کرد. اما سوال اینجاست که کدامیک از این کفپوش‌ها تناسب بیشتری با روحیات و سبک زندگی زوج‌های جوان دارد.

ایده‌های خرید کفپوش برای خانه‌های نقلی

شاید به تازگی زندگی مشترک را شروع کرده اید در این صورت احتمالا فضای کوچکی در اختیار دارید. دکوراسیون این فضا نشان دهنده نهایت ذوق و سلیقه شماست. بدون صرف هزینه زیاد می‌توانید علاوه بر زیبایی، نظم و آرامش را در خانه ایجاد کنید. قبل از هر چیزی به سراغ انتخاب کفپوش می‌رویم. به طور کلی نمی‌توان یک کفپوش را نسبت به بقیه، برتر دانست این موضوع تا حدود زیادی بستگی به سبک زندگی زوج‌های جوان دارد.

برای خرید کفپوش به این سوالات جواب دهید:

  • آیا از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید؟

این روزها اغلب جوانان از سگ، گربه یا دیگر حیوانات خانگی نگهداری می‌کنند. پاپی‌ها و کیتی‌ها همراه عروس خانم و آقا داماد به منزل جدید منتقل می‌شود. بنابراین حتما از قبل در مورد محل زندگی حیوان خانگی تصمیم بگیرید. شاید گوشه‌ای از هال یا پذیرایی برای سگ یا گربه خانگی محل مناسبی باشید ولی حتما می‌دانید که این یک طرف قضیه است. حیوانات خانگی روی کفپوش‌ها می‌دوند و بازی می‌کنند. پنجه‌های سگ و گربه می‌تواند روی کفپوش را به شدت خراش دهد. یکی از ایده‌های خرید کفپوش برای دوست داران حیوانات خانگی، سطوح سخت و مقاوم‌تر است. برخی از این کفپوش‌ها عبارتند از:

  • کفپوش‌های سنگی
  • سرامیک کف
  • پارکت لمینت
  • انواع موکت

دقت داشته باشید که شستشوی کفپوش‌های سنگ و سرامیک ساده‌تر است ولی رطوبت موجب لغزنده شدن سطح سرامیک کف می‌شود. به این ترتیب احتمال آسیب به حیوان دست آموزتان وجود دارد.

یکی از ایده‌های خرید کفپوش مناسب قطعا پارکت لمینت‌های مدرن است. این کفپوش‌ها در برابر رطوبت و خش و خراشیدگی پنجه حیوانات مقاومت خوبی دارند.

در مورد موکت‌ها هم به سراغ انواع پرز کوتاه بروید. موکت تایل ایده مناسب‌تری است. در صورت کثیف شدن می‌توانید تنها همان تایل آلوده را جدا کرده و شستشو دهید. احتمال گیر کردن پنجه حیوان در موکت پرز بلند هست احتمالا پارکت لمینت ایده مناسب‌تری باشد.

  • آیا دچار کمبود وقت هستید؟

در دهه اخیر توجه به دکوراسیون داخلی منازل بسیار بیشتر شده است. با توجه به شاغل بودن زوج‌های جوان، داشتن خانه‌ای مرتب و منظم و در عین حال زیبا و جذاب، کار ساده‌ای نیست. شاید با وجود مشغله زیاد، مجالی برای رفت و روب و نظافت روزانه منزل نداشته باشید. در این صورت برای مرتب نگاه داشتن آپارتمان کوچک‌تان از ترفندهای هوشمندانه‌تری استفاده کنید. برای زوج‌های جوان‌تر چند پیشنهاد ساده داریم:

ایده‌های خرید کفپوش قابل شستشو

کفپوش‌های سرامیکی قابل شستشو هستند به راحتی می‌توانید کف خانه را با آب و شوینده‌های غیر اسیدی تمیز کنید اما احتمالا وقت برای چنین کاری ندارید. در این صورت راه‌های ساده‌تری هم وجود دارد. با نصب کفپوش‌های مدرن نظیر انواع پارکت لمینت می‌توانید هم فضایی شیک و لوکس را طراحی کنید و هم خیال‌تان بابت نظافت و تمیزکاری روزانه راحت باشد. پارکت‌های مدل جدید دارای لایه ضد آب هستند و با کمک دستمال مرطوب و یا یک تی نخی و سطل آب به راحتی تمیز می‌شوند.

9875643

ایده‌های خرید کفپوش موکتی

از حق نباید گذشت زندگی برای زوج‌های جوان کمی سخت شده است. ساعات طولانی کار، فاصله زیاد محل کار تا منزل و مواردی از این قبیل فرصتی برای نظافت روزانه کف منزل باقی نمی‌گذارد. با خرید یک موکت زیبا و خوشرنگ دیگر نگران تمیزکاری روزانه نیستید. هفته‌ای یکبار روی موکت را با جاروبرقی تمیز کنید تا گرد وغبار داخل الیاف موکت از بین برود. به همین سادگی خانه‌ای گرم و صمیمی را با کمترین هزینه دکوراسیون کرده‌اید.

با خرید موکت رنگ روشن، فضای خانه بزرگ‌تر از اندازه واقعی دیده می‌شود. به خصوص اگر نورگیر اتاق‌ها کم است از این ترفند برای روشن‌تر و بزرگتر دیده شدن فضا کمک بگیرید. اما در نظر داشته باشید که موکت‌های رنگ روشن و تک‌رنگ، کوچک‌ترین لکه‌ها را نشان می‌دهند.

انواع موکت‌هایی که در ترکیب خود دارای چند رنگ هستند را امتحان کنید. موکت‌های طرح‌دار با رنگ‌بندی جذاب را می‌توان با هر سبک دکوراسیون استفاده کرد. در ضمن ترکیب رنگی و نقوش روی موکت، هر نوع لکه‌ای را از دید پنهان می‌کند.

  • چه نوع سبک دکوراسیون را می‌پسندید؟

سبک دکوراسیون منزل اصلی‌ترین مولفه در تصمیم‌گیری است. برخی از زوج‌های جوان حاضرند برای دکوراسیون خانه اندکی بیشتر هزینه کرده و یا حتی وقت بیشتری را صرف نظافت و نگهداری از لوازم کنند اما در عوض سبک خاص خود را داشته باشند. مهم این است که در خانه احساس آرامش داشته باشید. از خرید هر نوع وسیله‌ای که موجب سلب آسایش خانواده است، خودداری کنید. در مورد کفپوش‌ها هم وضع به همین منوال است.

ایده‌های خرید کفپوش برای طرفداران سبک کلاسیک

طراحی کلاسیک یا سنتی از قدیمی‌ترین و پر طرفدارترین سبک‌های دکوراسیون داخلی است. معمولا پرده‌های والان دار، مبلمان سلطنتی، فرش‌های دستباف رنگارنگ، مجسمه‌های دکوراتیو و دیگر لوازم تزئینی پایه ثابت طراحی سبک کلاسیک است. معمولا این سبک طراحی را در خانه‌های مجلل و با متراژ بزرگتر به سادگی می‌توان اجرا کرد. بسیاری از زوج‌های جوان نیز تمایل دارند سبک کلاسیک را در مقیاس کوچکتر برای آپارتمان نقلی خود نیز طراحی کنند.

برای این منظور می‌توانید کل خانه را با موکت رول پوشش دهید به این ترتیب فضا یک دست و بزرگتر به نظر می‌رسد. الیاف موکت گرم و نرم هستند و انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. انواع موکت را می‌توان برای خانه‌های نقلی به عنوان کفپوش اصلی در نظر گرفت. حس خوب در خانه بودن را با موکت‌های مدل جدید تجربه کنید.

ایده‌های خرید کفپوش در سبک مینیمال

مینیمال از سبک‌های نسبتا جدید در طراحی داخلی است که این روزها در بین زوج‌های جوان طرفداران پر و پا قرصی پیدا کرده است. از مشخصه بارز این طراحی، سادگی توام با کاربردی بودن لوازم است. در واقع در سبک طراحی مدرن خبری از لوازم دکوراتیو دست و پارگیر نیست. پرده‌های زبرا یا لوردراپه جایگزین پرده‌های والان‌دار سنگین شده اند. مبلمان سلطنتی با دسته‌های چوبی خراطی شده یا فلزات براق جای خود را به مبلمان تختخواب‌شو یا انواع ساده‌تر داده است. به همین ترتیب به جای استفاده از فرش‌های دستباف و نفیس از انواع کفپوش‌های جدیدتر نظیر پارکت و موکت تافتینگ استفاده می‌شود.

یکی از جذاب‌ترین ایده‌های خرید کفپوش برای آپارتمان نقلی یک زوج جوان، تلفیقی از لمینت و موکت است. در این طراحی همه فضای منزل با لمینت‌های مدل جدید پوشش داده می‌شود. انواع لمینت طرح چوب و یا طرح سنگ در ترکیب رنگی روشن و تیره برای این سبک طراحی مناسب است. اصولا لمینت کفپوش مناسب خانه‌های لوکس و اشرافی است که در سبک مینیمال نیز کاربرد فراوانی دارد.

در این طراحی از یک قطعه موکت پرز بلند با تراکم بالا برای فضای خالی بین مبلمان استفاده می‌شود. این موکت‌ها بسیار منعطف هستند و با دراز کشیدن روی موکت، احساس آرامش و لطافت را تجربه خواهید کرد.

اگر در آپارتمان کوچکی زندگی می‌کنید که استیجاری است امکان تغییر سنگ و سرامیک کف اتاق خواب را ندارید ولی می‌توانید از موکت با الیاف بلندتر برای دکوراسیون اتاق خواب استفاده کنید. به خصوص در زمستان، دیگر نگران سرد بودن سرامیک‌های کف اتاق خواب نخواهید بود.

  • آیا خانه و محل کارتان یکی است؟

سبک زندگی زوج‌های جوان با زمان پدر و مادرها تفاوت زیادی دارد. این روزها اغلب افراد یکی از اتاق‌های منزل را به عنوان دفتر کار، طراحی می‌کنند. انجام فعالیت‌های شغلی در فضای منزل، زمان بیشتری را برای رسیدگی به امور دیگر در اختیار افراد قرار می‌دهد. استقبال عمومی از مشاغل خانگی هر روز بیشتر می‌شود. همه ایده‌های خرید کفپوش اتاق خواب به یک گزینه ختم می‌شود و آن موکت تایل اداری است.

99976543

اگر در خانه‌ای اجاره‌ای زندگی می‌کنید بدون اینکه سرامیک‌های کف را بردارید و یا کفپوش بتونی را تغییر دهید می توانید کف اتاق کارتان را موکت کنید. به عنوان پیشنهاد از دو یا سه رنگ متضاد برای موکت اتاق کار استفاده کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشد. برای کسانی که به سادگی در طراحی علاقه دارند انواع موکت تایل تک‌رنگ مناسب‌تر است. به این ترتیب فضای اتاق کار کوچک‌تان بزرگتر هم دیده می‌شود.

اکنون هر بخش از خانه طبق سلیقه خودتان طراحی شده و آرامش را به همراه دارد. آیا می‌دانید از کجا می‌توانید کفپوش‌های استاندارد و با کیفیت را خریداری کنید؟

جهت مشاوره کاملا رایگان در زمینه کفپوش و موکت منزل و محل کار می‌توانید به وب‌سایت شرکت گامان تزیین جاوید مراجعه نمایید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.