خبر مهم:

کد مطلب: ۱۱۵۷

ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت خام می فروشد

ایران روزانه یک میلیون بشکه نفت خام می فروشد

معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران در مدت توافقنامه موقت هسته ای ژنو در سطح روزانه یک میلیون بشکه باقی می ماند. علی ماجدی اعلام کرد: ایران قصد دارد صادرات نفت خام خود را حداقل تا ماه ژوئیه در سطح روزانه یک میلیون بشکه حفظ

معاون وزیر نفت ایران در امور بین الملل و بازرگانی اعلام کرد: صادرات نفت خام ایران در مدت توافقنامه موقت هسته ای ژنو در سطح روزانه یک میلیون بشکه باقی می ماند.

علی ماجدی اعلام کرد: ایران قصد دارد صادرات نفت خام خود را حداقل تا ماه ژوئیه در سطح روزانه یک میلیون بشکه حفظ کند.

ماجدی که برای شرکت در بیست و دومین کنفرانس سالانه نفت و گاز خاورمیانه در دبی به سر می برد، سطح تولید کنونی نفت خام ایران را دو میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه در روز اعلام کرد و افزود: سطح تولید در مدت موقت توافق هسته ای ژنو به روزانه سه میلیون و ٧٠٠ هزار بشکه می رسد.

این مقام نفتی ایران افزود: توافق هسته ای ژنو سبب باز شدن درهای صنعت نفت به روی سرمایه گذاری ها شده است.

ماجدی درباره قراردادهای جدید نفتی گفت: قرارداد جدید و چند میدان نفت و گاز را برای توسعه معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: قرارداد جدید شرایط پرداخت به شرکت های خارجی را با در نظر گرفتن قیمت نفت و ریسک توسعه، منعطف تر می کند.

ماجدی درباره فروش گاز نیز اظهار داشت که کشورش سال آینده و پس از توسعه میدانهای فراساحلی و افزایش تولید، برای فروش گاز به مشتریان خارجی بازاریابی می کند.

وی گفت: قصد داریم صادرات گاز را پس از اینکه نیاز داخلی مرتفع شد، افزایش دهیم و برای این کار صادرات از راه خط لوله را به صادرات گاز طبیعی مایع شده (ال.ان.جی) را به مقاصدی مثل بازارهای اروپا ترجیح می دهیم.

توافقنامه موقت هسته ای ٦ ماهه ژنو که از ژانویه ٢٠١٤ آغاز شد در تاریخ ٢٠ ژوئیه (٢٩ تیرماه ١٣٩٢) سال جاری میلادی به پایان می رسد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.