کد مطلب: ۱۳۲۰۲۱

ایمیدرو برای معادن بخش خصوصی ۴۸۳ دوره آموزشی برگزار کرد

ایمیدرو برای معادن بخش خصوصی 483 دوره آموزشی برگزار کرد

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران گفت: ایمیدرو طی سال‌های 94 و 95 بالغ بر 483 دوره آموزشی برای معادن بخش خصوصی در حوزه کارگری و کارشناسی برگزار کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شمس‌الدین سیاسی راد با اعلام این خبر؛ افزود: ایمیدرو با هدف ارتقای سطح آموزشی و ایمنی نیروهای فعال معادن بخش خصوصی، دوره‌های آموزشی مختلفی را با همکاری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها، سازمان نظام مهندسی معدن و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور طی دو سال اخیر برگزار کرد.

وی ادامه داد: طی این مدت، در مجموع، 13 هزار و 950 نفر در این کلاس‌ها شرکت کرده و آموزش دیده‌اند. این دوره‌ها به درخواست کمیته مشترک متشکل از سازمان‌های یاد شده و در محل سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها یا در محل معادن بر پا شد.

مدیر آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو با بیان اینکه آموزش‌های نیروی انسانی معادن بخش خصوصی در حوزه کارگری و کارشناسی برگزار شده است، تصریح کرد: طی 2 سال گذشته، 312 دوره در سطوح «کارشناسی» شامل اصول تهیه طرح‌های اکتشافی، آموزش مسئولان فنی اکتشافی با قوانین معدنی، اصول سرپرستی معادن، آشنایی با قوانین کاربردی معادن از اکتشاف تا بهره‌برداری، آتشباری در معادن، مدیریت و کنترل پروژه، اصول بازرسی در معادن، روش‌های محاسبه اقتصادی طرح، آشنایی مسئولان فنی اکتشاف با فعالیت‌های معدنی، کارگاه آشنایی با GPS، آشنایی با روش‌های نمونه‌برداری عمومی، روش‌های استخراج معادن زیرزمینی زغال‌سنگ، کارگاه آشنایی با مبانی GIS و آشنایی با قوانین و مقررات حوزه اکتشاف برگزار شد.

وی ادامه داد: در سطوح کارگری نیز 171 دوره مطابق با استاندارد شایستگی سازمان فنی و حرفه‌ای با موضوع رعایت نکات ایمنی، بهداشتی و زیست‌محیطی در معادن روباز (معادل 24 ساعت برای هر دوره) و معادن زیرزمینی (معادل 32 ساعت برای هر دوره) برگزار شد.

سیاسی راد خاطرنشان کرد: در مجموع، طی 2 سال اخیر 348 هزار و 800 نفر ساعت در معادن بخش خصوصی آموزش دیده‌اند که از این میزان آموزش، 250 هزار و 200 نفر ساعت در سطوح کارشناسی و 98 هزار و 600 نفر ساعت در سطوح کارگری بوده که حدود یک سوم از این دوره‌ها در بخش کارگری برگزار شده است.

وی افزود: ایمیدرو در این مدت، 5 میلیارد و 940 میلیون ریال برای آموزش معادن بخش خصوصی هزینه کرده است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.