کد مطلب: ۴۳۱۱۴۲

آخرین وضعیت بازارها در امروز ۱۳۹۸/۱۱/۲۸

تغییرات بازارها در اولین روز پس از شروع اجلاس FATF / رشد بورس و گرانی دلار و طلا

تغییرات بازارها در اولین روز پس از شروع اجلاس FATF / رشد بورس و گرانی دلار و طلا

در بازار ارز امروز قیمت دلار کمی افزایش یافت، قیمت طلا هم روند صعودی خود را ادامه داد و شاخص بازار سهام نیز همچنان صعودی باقی ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، قیمت دلار در بازار امروز 28 بهمن ماه تا ساعت ۱۹ با 0.4 درصد افزایش، 13 هزار و 958 تومان اعلام شده است.

قیمت سکه امامی نیز در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه تا ساعت ۱۹ با 21 هزار تومان افزایش به پنج میلیون و 223 هزار تومان رسید.

قیمت طلا گرمی 18 عیار هم در بازار آزاد امروز دوشنبه ۲۸ بهمن ماه تا ساعت ۱۹ با هزار و 800 تومان افزایش به 535 هزار و 100 تومان رسید.

اما عملکرد بورس در ۲۸ بهمن ماه امسال چطور بود؟

شاخص کل بازار سهام امروز با رشد ۰٫۸۶ درصدی معادل ۴۰۶۲ واحد، به ۴۷۶هزار و ۸۱۲ واحد رسید که این میزان رشد در مقایسه با رشد شاخص کل در روز گذشته افت چشمگیری داشته است.

در همین حال بازار خودرو امروز روز باثباتی داشت.

پس از تجربه یک روز گرانی در قیمت خودرو، بار دیگر بازار خودروهای مورد بررسی سعی در حفظ قیمت روز گذشته خود کرد. در لیست قیمت منتشر شده امروز با نوسان ۱۳ خودرو از ۴۱ خودروی مورد بررسی، سایر خودروها قیمت دیروز خود را حفظ کردند.

بازگشت ۲۲ میلیارد دلار ارز صادراتی، جزییات عرضه اولیه روز چهارشنبه، گرفتاری مشتریان بانکی به دلیل اختلال در سامانه ثبت احوال و سرنوشت نامعلوم سکه‌های پیش‌فروش شده از اخبار مهم امروز تجارت‌نیوز بود.

امروز همچنین رئیس جمهور با بیان اینکه هرچیزی را در جامعه دو قطبی نکنید، گفت: امسال و در پایان سال همه ویژگی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی بدون نفت مثبت و حتی بالای یک خواهد بود، البته رقم دقیق آن در ماه‌های اول سال آینده باید مشخص شود، اما از رشد منفی جدا شدیم.

اما از اجلاس FATF چه خبر؟

امروز اعلام شد دومین روز از اجلاس شش روزه FATF برگزار می‌شود و اقدامات و پیشرفت‌های ایران و پاکستان برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ارزیابی خواهد شد.

این دومین نشست گروه ویژه اقدام مالی است که به ریاست نماینده بانک مرکزی چین، رئیس جدید گروه برگزار می‌شود.

محورها در اولین روز از این اجلاس محدودسازی گروه‌های القاعده و داعش بوده و در جلسه امروز اقدامات و پیشرفت‌های ایران و پاکستان برای مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم ارزیابی خواهد شد.

تصمیم‌گیری‌ها در مورد ایران برای قرار گرفتن این کشور در لیست سیاه FATF یا تمدید تعلیق آن در حالی صورت می‌گیرد که مقامات مسئول در مجلس و شورای نگهبان در مورد پیوستن به این سازمان به توافق نرسیده‌اند.

ایران اولین بار در سال ۲۰۰۹ در لیست سیاه این گروه قرار گرفت که محدودیت‌های اقتصادی و ورود سرمایه‌گذاری به این کشور از پیامدهای این تصمیم بود.

با امضای برجام در سال ۲۰۱۵ و پس از امضای توافق هسته‌ای اما این وضعیت به حالت تعلیق درآمد.

اگر در نشست امروز و پس از رایزنی این گروه، ایران در لیست سیاه FATF قرار بگیرد، اقتصاد ایران که در حال حاضر با تحریم‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کند، با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

برخی اقتصاددان‌ها، پیش‌بینی کرده‌اند که با قرار گرفتن ایران در لیست سیاه، قیمت ارز بالا می‌رود و تورم افزایش می‌یابد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    هیچ اتفاقی نمی افته چون کشور ما ازهمه لحاظ تحریم هستش اگردرلیست سیاه هم قراربگیرد دیگه می خوان چیکارکنن هرفشاری خواستن به ایران آوردن مردم ماصبورهستن

    • ناشناس

      توصبوری یا مردم چرا وقتی منافعتون باشه مردم میشن اما وقتی به ضررتون باشه باید از مملکت برن

    • ناشناس

      ما هیچم صبور نیستیم خسته شدیم از بیپولی وسرافکندگی دربین فرزندان وخویشانمان

    • ناشناس

      وضعیت مردم که معلومه آقایان بهتر میبینند

    • ناشناس

      دوست عزیزمیشه بگی کدوم صبر !؟مردم زیرفشارفقز له شدن شما ازصبرصحبت می کنی !نفست ازجای گرم بلندمیشه کدوم صبر

    • ناشناس

      ازقول مردم حرف نزن

    • ناشناس

      با قانون بین‌المللی fatf موافقت کنیم اما در عمل مانند خودشان زیرآبی بریم.. هم بین‌الملل را رعایت کردیم هن…. بدون آثار و… ردبا….

    • ناشناس

      هیچ اتفاقی نمیافته، فقط دلار میشه چهل هزار تومن

    • ناشناس

      مردم بریدن

  • محمد خضرلو

    اگه به مردم ارزش قائلین این معاهده رو قبول میکنن،شغل ما وابسته به ارز و اقتصاد جامعه وابسته هستش،من یعنی ما حدود ۴۰۰ نفر مشغول به شغلی هستیم که اگه وارد لیست سیاه بشیم کاملا بیکار و ور شکسته حساب میشیم..مودبانه بگم ما حقوق بگیر یه ارگان دولتی یا نظامی نیستیم که مهم نباشه برای بعضی ها…..

  • ناشناس

    به اف ای تی اف هم‌ میپیوستیم هیچ سودی نداشت
    فکر میکنید اونم مثل برجام.چه سودی داشت برامون

    • ناشناس

      خواهشها آنان که نمی دانند چی هست نظر الکی ندهند

  • ناشناس

    پدر مردم رو درآوردند هنوزم دست از این کارشون برنمیدارند کدوم صبر دست بردارید از این شعار های احمقانه

  • ناشناس

    خوبه همه چی رو می‌اندازید تقصر تحریم، این وسط همه از آب گل آلود ماهی میگیرین ولی تو همین دنیا جوابش رو پس میدن و دارن خیانت می‌کنند به بچه های آینده که نه بچه کسی میاره نه ازدواج میکنن آینده درخشانی خواهیم داشت

  • علی

    اگه موافقت بشه وضعیت خراب میشه چون دیگه نمیشه تحریمو دور زد.واگه مخالفت بشه یکم بدتر میشه چون فقط روسیه و چین پا میکشن

  • ناشناس

    یا ابا صالح مهدی مددی یا ابا صالح گره کور را خودت باز کن مشکل همه مردم ایران ام را حل و فصل کن آمین

  • ناشناس

    از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن، فردا که نیامدست فریاد مکن.

  • خاکپور

    برجام رو قبول کردن چه گلی سرمون زدن غیر اینکه راحت زدن زیرش چه تضمینی داره که پس از موافقت با fatf و پذیرفتن تعهدات و دست بسته شدن بازم هیچی دستمون رو نگیره…
    ما را به فضل تو اومید نیست شر مرسان