کد مطلب: ۴۹۶۶۷۳

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

۵ پیش‌بینی از بازارها در هفته جدید / خوش‌بینی به بورس و انتظار ثبات در طلا

5 پیش‌بینی از بازارها در هفته جدید / خوش‌بینی به بورس و انتظار ثبات در طلا

در هفته اخیر همه بازارها بازدهی مثبتی داشتند و دلار از دیگر بازارها رشد کمتری را ثبت کرد. آیا برای هفته جدید هم وضعیت به همین شکل خواهد بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در هفته اخیر همه بازارها بازدهی مثبتی داشتند و دلار از دیگر بازارها رشد کمتری را ثبت کرد. آیا برای هفته جدید هم وضعیت به همین شکل خواهد بود؟ پاسخ پنج کارشناس به تجارت‌نیوز درباره بازارهای مختلف را در زیر بخوانید:

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سهام: شاخص کل بورس محدوده‌های مقاومتی خود را پشت سر گذاشته و روند صعودی بازار سهام شروع شده است. هفته بعدی نیز به روند بازار سهام مثبت است. اکثر نمادهای بازار سهام ارزندگی زیادی دارند و قیمت دلار نیز که تثبیت شده است، از طرفی نیز به دلیل فراگیر بودن بازار سهام احتمالا به این بازار توجه خواهد شد.

سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام: محدوده شاخص بورس یک میلیون و 450 هزار تا یک میلیون و 600 هزار واحد محدوده‌ای است که جو هیجانی زیادی دارد و با ورود پول از سوی حقیقی‌ها و فروش آبشاری سهام از سوی حقوقی‌ها همراه است.

حسین شیبانی، کارشناس بازار سهام: احتمالا این هفته بورس درجا می‌زند و در کل هفته بی‌رمق و کم‌نوسانی را در پیش داریم. ضمن اینکه معاملات اول هفته را متعادل و به دور از هیجان می‌بینم.

سید محمود فضل آذر شربیانی، بازرس هیات مدیره اتحادیه طلای تهران: چنانچه قیمت دلار ثابت باقی بماند، پیش‌بینی می‌شود قیمت طلا هفته آینده روند ثابتی داشته باشد.

کامبیز افسری، کارشناس و فعال بازار ارز: درباره پیش‌بینی بازار باید به سه نکته توجه کرد. بنا به شرایط اقتصادی کشور بار دیگر تنور بورس را داغ کرده‌اند. شاخص کل در این دو هفته رشد چشمگیری داشته و طبیعتا این در تمام بازارها تاثیر دارد. بسیاری از افرادی که پولهایشان در بورس مانده بود در این فرصت پولشان را بیرون می‌کشند. این پول کمتر به سمت بانک می‌رود و عموما به سمت سایر بازارها روانه می‌شود. این تاثیرگذار است. دومین عامل موثر هم پایان تعطیلی دو هفته‌ای اقتصاد و بازار ارز و از همه این‌ها مهم‌تر اخبار سیاسی است که لحظه به لحظه به بازار می‌رسد. کوچک‌ترین خبری که حاکی از تقویت روابط بین‌الملل ما باشد موجب می‌شود بازار روی خوش نشان دهد اما هر خبر منفی و تنشی در منطقه موجب عکس‌العمل منفی بازار می‌شود.

آخرین پیش‌بینی‌ها از بازار سهام را در صفحه پیش‌بینی بورس بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • سلیمانی

    ازفرداتااخرهفته شاخص درمحدوده۱۵۴۰قرارخواهدگرفت چون دولت احتیاج به بورس داردومجلس هم از بورس حمایت میکند.بیشترین افزایش مربوط به نفتی پالایشی و بانکی خواهدبود.اینهفته پالایش یکم تا۱۴۰۰۰خواهدرسید.وسپهروبملت هم رشدخوبی خواهدداشت.فقط خودروشایددرکل هفته منفی بخورد.

    • كارشناس سرمايه

      بازار خودرو اگر منفى شود كل بازار منفى ميشه دعا كنيد بازار خودرو مثبت باشه تا ازصدقه سرى خودرو سهام ديگه هم مثبت بشن

  • ناشناس

    تحلیل بودجه ۱۴۰۰ به نقل از صدای بورس
    دشواری تحقق ارقام بودجه منجر به ایجاد کسری بودجه و انتظارات تورمی می‌شود که برای کلیت بازار سرمایه از باب توجیه‌پذیری سرمایه‌گذاری‌ها تاثیر مثبتی خواهد داشت.
    افزایش نرخ تسعیر در بودجه حایز اهمیت است، این موضوع بر روی نرخ تسعیری که بانک مرکزی اعلام خواهد کرد موثر بوده و امور بانکی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
    کاهش تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی و نزدیک شدن به تک نرخی شدن قیمت ارز موردی است که بر گروه‌های مرتبط با کالاهای اساسی از جمله دارویی، مواد غذایب، لاستیک و قند و شکر تاثیرگذار خواهد بود.
    پیش‌بینی تعرفه واردات خودرو نشان از آزادسازی‌ واردات خودرو دارد که می‌تواند بر خودرو و قطعات تاثیرگذار باشد.

  • تت

    فردا کلیت بازار مثبته مخصوصا سهام های پالایشی و پالایش یکم که محکوم ب صعود هستند

  • Javad

    دوران جولان دلار و طلا پایان یافت ..تنها بازاری که الان مورد توجه است و نقدینگی وارد اون میشه بورس هست و بزودی شاخص مقاومت های خودش رو پودر میکنه و یکه تازی میکنه

  • ناشناس

    پالایشی ها از فردا شاید مثبت باشند

  • Ali

    سلام انشاالله این هفته هم بازار سعودیه تا از ضرر هامون جبران بشه همه بگید الهی آمین

  • علیرضا

    بوووووورس سبزززززززززززز ?????

  • ناشناس

    بورس محکوم به صعود است

  • مادر

    الان دقیقا چی شد بالاخره

  • كارشناس سرمايه

    بازار سهام با قدرت شاخص مرز ٢/٥ ميليون را طى خواهد كرد و تا حداقل يكماه آينده بازار مثبت وسبز خواهد بود