کد مطلب: ۴۲۰۶۱۷

بازدهی بازارهای جهانی در سال ۲۰۱۹ / بیت‌کوین رکورددار پربازده‌ترین دارایی‌ها

بازدهی بازارهای جهانی در سال 2019 / بیت‌کوین رکورددار پربازده‌ترین دارایی‌ها

در سالی که گذشت شاخص دلار با رشد 0.3 درصدی مواجه شد. طلا اما با رشد 18.67 درصدی بهترین عملکرد سالانه خود را از سال 2010 تاکنون به ثبت رساند. بیت‌کوین با بازدهی 93.1 درصدی رکورددار پربازده‌ترین دارایی‌ها شد.

به‌عقیده بسیاری از تحلیلگران، علی‌رغم تمام نگرانی‌های مربوط به جنگ‌های تجاری، تنش‌های ژئوپلیتیکی و بدهی‌ کشورها، سال 2019 یکی از بهترین سال‌ها برای سرمایه‌گذاران بوده است.

به گزارش تجارت‌نیوز ، شاخص دلار که نرخ برابری آن را در مقابل سبدی از ارزهای جهانی اندازه‌گیری می‌کند، در سالی که گذشت با رشد 0.3 درصدی مواجه شد.

این در حالی است که پیش از آغاز امیدها به پایان جنگ تجاری، دلار با رشد قابل توجهی مواجه شده بود. تعرفه‌های مقابله‌جویانه از سوی دو اقتصاد بزرگ جهان بر کالاهای یکدیگر موجب شده بود با افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن، ارزش دلار افزایش یابد.

با این حال طی چند هفته اخیر و با اعلام نهایی شدن فاز اول توافق تجاری از سوی رهبران دو کشور، اشتها برای دارایی‌های پرریسک بار دیگر بیشتر شد و دلار روند کاهشی به خود گرفت.

نمودار زیر بازدهی چهار بازار دلار، طلا، نفت و بیت‌کوین را طی 12 ماه گذشته نشان می‌دهد:

بازارهای جهانی در سال 2019

بازدهی بازارهای جهانی در 12 ماه گذشته

خوش‌بینی‌ها به پایان مناقشات اقتصادی و بهبود وضعیت اقتصادی جهان بازار نفت را هم بی‌نصیب نگذاشت. در عین حال، اوپک‌پلاس اعلام کرده است که سیاست کاهشِ عمیق‌ترِ تولید را در سال آینده در پیش خواهد گرفت. هر دو عامل موجب شد بازار نفت (برنت) هم در سالی که گذشت 23.34 درصدی مواجه شود.

قیمت جهانی طلا نیز در هفته‌های اخیر موفق شد بار دیگر به کانال هزار و 500 دلار بازگردد. گزارش‌ها نشان‌ می‌دهد، فلز زرد با رشد 18.67 درصدی، بهترین عملکرد سالانه خود را از سال 2010 تاکنون به ثبت رسانده است.

هر اونس طلا در آخرین روز از معاملات سال گذشته با قیمت هزار و 517 دلار معامله شد.

در سال 2019، بیت‌کوین به‌عنوان رکورددار پربازده‌ترین دارایی‌‌ها معرفی شده است. این ارز دیجیتال در سالی که گذشت 93.1 درصد رشد کرد.

درحالی‌که قیمت هر بیت‌کوین در آخرین روز از سال 2018، سه هزار و 740 دلار بوده، در 31 دسامبر 2019 با قیمت هفت هزار و 182 دلار معامله شد.

البته قیمت بیت‌کوین در ماه ژوئن (ماه ششم میلادی) به 14 هزار دلار رسید. در آن زمان بازدهی شش ماهه این رمزارز محبوب 260 درصد گزارش شده بود.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.