کد مطلب: ۷۰۵۰۹۲

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

بازدهی بازارها در هفته چهارم شهریور ۱۴۰۱/ تداوم افت بورس

بازدهی بازارها در هفته چهارم شهریور ۱۴۰۱/ تداوم افت بورس

بازدهی بازارها در هفته چهارم شهریور ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که برخلاف هفته گذشته، سه بازار مالی افت و یک بازار، رشد را تجربه کرده‌اند. بورس بیشترین و دلار صرافی ملی کمترین افت را داشتند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازدهی بازارها در هفته چهارم شهریور ۱۴۰۱ ، نشان می‌دهد که سه بازار افت و یک بازار نیز رشد را تجربه کردند.

نگاهی به بازدهی بازارها

قیمت دلار

قیمت دلار در هفته چهارم شهریور، -۰٫۰۳ افت داشت. این بازار هفته گذشته نیز، ۰٫۶ درصد رشد کرده بود.

صرافی ملی، روز پنجشنبه ۳۱ شهریور، نرخ فروش دلار را ۲۸۷۴۳۸ تومان اعلام کرد. این در حالی است که روز پنجشنبه ۲۴ شهریور، تابلو صرافی‌ها رقم ۲۸۷۵۳ تومان را نشان می‌داد.

نوسانات قیمت دلار

دلار در بازار آزاد، در هفته جاری روند نوسانی داشت و در محدوده ۳۱ هزار تومان و ۶۰۰ و ۷۰۰ هزار تومان در نوسان بود.

روز پنچشنبه ۳۱ شهریور، بر اساس اعلام برخی کانال‌های تلگرامی، کف و سقف قیمت دلار به ۳۱ هزار و ۶۷۰ و ۳۱ هزار و ۷۳۰ تومان رسید.

قیمت طلا

بازدهی بازار طلا نیز در هفته چهارم شهریور، با ۰٫۵۶ درصد رشد همراه شد که تنها بازار با بازدهی مثبت در این هفته بود. طلا هفته گذشته ۴٫۱۴ درصد رشد را تجربه کرده بود.

قیمت طلا بر اساس آخرین گزارش اتحادیه طلا و جواهر تهران، به یک میلیون و ۳۳۲ هزار و ۴ تومان رسید. این در حالی است که هر گرم طلا در روز ۲۴ شهریور،یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۶۱۶ تومان معامله می‌شد.

قیمت سکه

این بازار در هفته چهارم شهریور، با -۰٫۶۹ درصد افت همراه بود. بازار سکه هفته گذشته را با ۵٫۰۷ درصد رشد به پایان رسانده بود.

قیمت سکه طرح جدید به ۱۴ میلیون و ۴۰۰ تومان رسید. در حالی که قیمت سکه در روز پنجشنبه ۲۴ شهریور، ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شد.

بر اساس داده‌های منابع مختلف، بازار طلا و سکه در هفته گذشته، نوسانات زیادی را تجربه کردند. سکه طرح جدید، در روزهای ابتدایی هفته در کانال ۱۴ میلیونی نوسان داشت. طلا نیز بعد از چند روز نوسان در کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی، در نهایت به سطح یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومانی رسید. قیمت سکه بهار آزادی نیز بار دیگر وارد کانال ۱۴ میلیون تومانی شده است.

columnar chart page 0001

بورس

بازدهی شاخص کل بورس در هفته آخر شهریور منفی ۲.۴۵ درصد بود. بازدهی ماهیانه شاخص در شهریور ماه نیز معادل منفی ۴.۸۷ درصد به ثبت رسید که نشانگر بالاترین ریزش ماهیانه شاخص از ابتدای سال تاکنون است.

با بسته شدن پرونده شهریورماه، فصل دوم سال نیز پایان یافت و شاخص کل بورس با کاهش ۱۲ درصدی، منفی‌ترین عملکرد میان بازارها به خود اختصاص داد.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.