کد مطلب: ۵۸۲۲۴۰

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

افت ۴٫۵ درصدی شاخص کل / روند اصلاحی ادامه‌دار است؟

افت ۴٫۵ درصدی شاخص کل / روند اصلاحی ادامه‌دار است؟

هفته گذشته شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد آغاز به کار کرد و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. در مجموع شاخص افت ۴٫۵ درصدی را ثبت کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز ، هفته گذشته شاخص کل بورس در کانال یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحد آغاز به کار کرد و در آخرین روز معاملاتی هم در کانال یک میلیون و ۳۸۶ هزار واحد به کار خود پایان داد. کارشناسان بازار سهام علت ریزش بازار را طول کشیدن مذاکرات برجام و بلاتکلیفی نرخ دلار بیان کردند.

البته چهار عرضه اولیه که در هفته‌های گذشته وارد بازار سهام شدند هم نقش مهمی در ریزش بازار بازی کردند. آمارها نشان می‌‍دهد صف‌های فروش به واسطه خرید عرضه‌های اولیه در هفته‌های گذشته زیاد شد و حدودا پنج هزار میلیارد تومان نقدینگی از بورس به دلیل خرید این عرضه‌ها خارج شد.

هفته گذشته نقدینگی در بازار به صورت چرخشی بین گروه‌های مختلف در گردش بود و البته در برخی از روزها تمامی گروه‌ها قرمزپوش به کار خود پایان دادند اما در پایان معاملات هر روز بازار سهام یکی از گروه‌ها نسبتا متعادل‌تر از بقیه گروه‌ها بود.

پیش‌بینی‌ها از روند بازار سهام نشان می‌دهد در بلند مدت این بازار بازدهی خوبی را نصیب سهامداران می‌کند اما در حال حاضر به دلیل نامشخص بودن سیاست‌های دولت درباره صنایع مختلف و سیاست‌های ضد تورمی ارزیابی از روند بازار سهام دشوار است و به نظر می‌رسد فعلا روند اصلاحی ادامه داشته باشد.

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    یک چیزی جدید متوجه شدم دوستان هم بررسی کنن
    بورس با رمزارز بیشتر بالا پایین میشود تا با دلار به نظر میرسد بزرگوارانی هستند برای حفظ ارزش و رونق رمزارز لااقل در مبادلات داخلی همراه با پایین آمدن رمزارز بورس را هم افت میدهند تا سرمایه ها از رمز ارز تمایل به بورس پیدا نکند و در رمزارز بماند و جلوی افت آن نسبت به ریال را به دلیل رکود معاملات تاحدی کنترل کنند

  • شاپور

    آقای کارشناس می فرماید بنظر میرسد روند اصلاحی ادامه دار است بنظر من که دیپلم دارم روند صعودی و نزولی دلیل می خواهد حالا اگه بازار مثبت نباشد نباید منفی هم باشد چون دلیل کافی برای اینکه ریزش بکنند را ندارد و دلار که نقش اصلی را دارد و به واسطه آن بازار را منفی کردن پر قدرت به قیمت های بالاتر میل دارد و از همه مهمتر کرونا رو به پایان است . و در هفته بعد عملکرد شش ماهه منتشر میشود من به عنوان یک مبتدی که فقط ده ساله ترید میکنم از مردم میخوام اگه سربسر نیستی تو قسمت فروش نروید حتی سهم هایی که در صعود قبلی رشد کردند تجربه نشان داده که سقفهای جدیدی رو ثبت میکنند

  • ناشناس

    تجارت نیوز کلا با بازار سهام مشکل داره میشه بسه اگر تفسیر نکنی می میری

  • ناشناس

    اسم پول ملت رو خوردن شده روند اصلاحی ؟

  • کامران

    حیف وقت که مطلب بنویسیم در بورس فقط بدنبال جبران کسری بودجه هستند و قلم بدستانشان حرف مفت می زنند.

  • ناشناس

    به خدا تازه اعتماد داشت کم کم به بازار برمیگشت گند زدین به همه چی واقعا بازارو ول کردین حقوقی هرچه دلشون میخواد میکنن وعده های رییسی هم کشک بود

  • ناشناس

    روند اصلاحی تا دو یا سه هفته دیگه بساطشو جمع خواهد کرد فعلا بورس در مرکز اصلاحات قرار دا رد

  • سامان

    به همین زودی رسیدیم صد رحمت به دولت روحانی

  • ناشناس

    واقعا خبر بی محتوایی بود
    شاخص حوالی ۱۵۰۰ رنج میزنه و ادامه اصلاح خیلی بعیده.
    pe جاری و pe forward بازار واقعا مناسبه و همین مانع ادامه اصلاح و ریزش میشه، در حال حاضر موقعیت خوبی برای بستن پورتفوی بلند مدت ایجاد شده.
    به زودی گزارش های مالی شرکت ها هم میاد و با توجه به گزارش فعالیت های ماهانه، شاهد گزارش های خوبی خواهیم بود.

  • ناشناس

    ما که هر چی داد زدیم عرضه اولیه جدید وارد بازار نشه مسئولین گوش ندادن و فقط به منفعت خودشون و دولت فکر می کنند و ما سهامداران را به خاک سیاه نشاندن و هی ضرر رو ضرر به ما تحمیل گردند تا یک بار دیگه نشون دهند از منافع مردم حمایت نمی کنند.
    هی وعده سرخرمن در بلند مدت بازده خوبی نصیب سهامداران میشه به ما ندهید لطفا، چطور در کوتاه مدت هزاران هزار میلیارد سود به شما برسه و ما سماق بمکیم و غرق در ضرر و زیان باشیم به این امید که بلکه یه روزی این ضررها جبران میشه.
    ما برکناری مسئولین سازمان بورس و فرابورس را خواستاریم و برخورد جدی و سریع با حقوقی ها.