کد مطلب: ۴۳۸۲۹۴

تجارت‌نیوز گزارش می‌دهد:

کدام بازار در سال ۹۸ سود بیشتری داد؟ / بازدهی دلار، طلا و بورس تا پیش از امروز

کدام بازار در سال 98 سود بیشتری داد؟ / بازدهی دلار، طلا و بورس تا پیش از امروز

در بین سه بازار مالی ارز، طلا و بورس کدام یک وضعیت بهتری در امسال داشتند؟ بازدهی کدام یک از این بازارها در امسال (تا پیش از روز کاری 28 اسفند ماه) بیشتر بوده است؟

به گزارش تجارت‌نیوز ، در بین سه بازار مالی ارز، طلا و بورس کدام یک وضعیت بهتری در امسال داشتند؟ بازدهی کدام یک از این بازارها در امسال (تا پیش از روز کاری 28 اسفند ماه) بیشتر بوده است؟

طبق محاسباتی که دنیای اقتصاد تا پیش از امروز انجام داده، بازار سهام بیشترین بازدهی را داشته است.

بر این اساس، در حالی به پایان سال ۹۸ رسیدیم که بورس تهران توانست رکوردهای تاریخی خود در بیش از نیم قرن فعالیت را جابه‌جا کند. به این ترتیب، شاخص کل که فروردین را از کانال ۱۷۸ هزار آغاز کرده بود با فتح چهار ابرکانال بازدهی بیش از ۱۸۰ درصدی را تا پایان اسفند به ثبت رساند.

یک روز مانده به پایان کار بازار ارز در سال ۹۸، قیمت دلار به بالاترین سطح ۱۸ ماه گذشته رسید. روز سه‌شنبه، دلار ۲۰۰ تومان افزایش قیمت را تجربه کرد و روی کانال ۱۶ هزار تومانی قرار گرفت. آخرین‌بار شاخص ارزی در اوایل مهرماه۹۷ نوسان در کانال ۱۶ هزار تومانی را تجربه کرده بود. با ثبت افزایش روز گذشته، میزان بازدهی دلار در سال ۹۸، به ۶/ ۲۱ درصد رسید، حال آنکه رشد این ارز در سال ۹۷ نزدیک به ۱۷۰ درصد بود.

قیمت سکه در سال ۹۸ از لحاظ میزان بازدهی وضعیت بهتری را نسبت به بازار ارز تجربه کرد؛ حتی سکه در روزهای انتهایی سال با وجود افت شدید بهای طلای جهانی بیشتر به افزایش نرخ ارز دقت می‌کند و همین عامل موجب شد که روزهای اخیر نیز شاهد افزایش فلز گرانبهای داخلی باشیم.

دیروز نیز در واکنش به افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی، ۶۰ هزار تومان افزایش را تجربه کرد و به بهای ۶ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسید. با این رشد، میزان بازدهی فلز گرانبهای داخلی در سال ۹۸ به۶/ ۳۱ درصد رسید. این فلز گرانبها در اسفندماه نیز ۸/ ۱۴ درصد افزایش را به ثبت رساند. دلیل رشد بیشتر سکه در سال ۹۸ و اسفندماه نسبت به دلار را باید در روند کلی طلای جهانی جست‌وجو کرد که از اواسط سال ۲۰۱۹ روند افزایشی داشته است.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.

  • ناشناس

    امسال ارزش پول ملی ما زیاد پایین امد

  • ناشناس

    بازار کرونا

  • محمدرضا

    فقط بورس