خبر مهم:

کد مطلب: ۳۹۷۰۴۷

روایت روزهای مواج بازار سهام در هفته‌ای که گذشت

بازدهی بیش از چهار درصدی بورس در هفته‌ای متلاطم

بازدهی بیش از چهار درصدی بورس در هفته‌ای متلاطم

بازار سهام هفته ابتدایی شهریور ماه را درحالی به پایان رساند که با وجود رشد 12 هزار واحدی و رقم زدن بازدهی 4.7 درصدی، نتوانست آرامش ذهنی سهام‌داران حاصل کند.

به گزارش تجارت‌نیوز ، بازار سهام هفته ابتدایی شهریور ماه را درحالی به پایان رساند که با وجود رشد 12 هزار واحدی و رقم زدن بازدهی 4.7 درصدی، نتوانست آرامش ذهنی سهام‌داران حاصل کند؛ در هفته‌ای که گذشت شاهد نوسانات متعددی بودیم، اما در آخر نیز به واسطه اعلام زمان بندی اصلاح مقررات بازار پایه، رفتار هیجانی سهام‌داران تازه وارد و تشکیل صف‌های فروش را از یک سو و اشتیاق حقوقی‌ها و با تجربه‌های بورس را در خریدهای ارزان، در سوی دیگر مشاهده کردیم.

شاخص هفته اول شهریور e1567060980949

بازار سهام در روز شنبه

بازار سهام که هفته گذشته توانسته بود با بازدهی ۱٫۸ درصدی همراه شود، در اولین روز کاری این هفته خود، مثبت ظاهر شد و توانست رکوردی دیگر را به ثبت برساند.

در گروه خودرو و قطعات، بازار شاهد رشد قیمتی تمام نمادهای این گروه بود. ارزش معاملات گروه خودرویی در بازار روز شنبه به بیش از ۱۳۰ میلیارد تومان رسید. نمادهای بانکی نیز روز سبزی را پشت سرگذاشتند و اکثر نمادهای این گروه معاملات مثبتی را به ثبت رساندند.

شرایط بازار نشان می‌دهد همچنان شرکت‌های کوچک و متوسط وضعیت بهتری نسبت به نمادهای بزرگ دارند، البته در اکثر شرکت‌های بزرگ در سایه آرامش بازارهای جهانی هفته نسبتا آرامی را پشت سر گذاشته‌اند. در پایان معاملات روز شنبه ، شاخص کل بورس با رشد ۱٫۴۵ درصدی، حدود چهار هزار واحد افزایش یافت و برای اولین‌بار در آستانه ورود به کانال ۲۷۰ هزار واحدی قرار گرفت.

بازار سهام در روز یکشنبه

بازار سهام در این روز، ساعات پرتلاطمی را پشت سر گذاشت، به طوری که در آغاز معاملات با حدود هزار واحد افزایش، نشان از ادامه روند روز گذشته را داشت، اما پس از دقایقی، روند ریزشی خود را آغاز و تا حدود ۱۷۰۰ واحد نیز با افت شاخص روبرو شد. هرچند که ادامه روند منفی بازار در دقایق پایانی متوقف شد، اما سرانجام کار خود را با ۷۶۰ واحد منفی در شاخص کل به پایان رساند.

گستردگی روند منفی بازار در شاخص هم وزن نیز مشاهده شد و در آخر با بیش از ۱۶۰ واحد منفی کار خود را تمام کرد.

بازار سهام در روز دوشنبه

پس از حال و هوای سرخ روز گذشته بازار سرمایه، سهامداران امروز را طوفانی آغاز و در ساعات ابتدایی ، رکورد شاخص را شکستند و آن را به کانال ۲۷۴ هزار واحدی رساندند.

بازار سهام در روز سه شنبه

شاخص بورس در حالی که روز گذشته بیش از دو درصد افزایش روزانه داشت امروز این میزان رشد به ۱٫۳ درصد کاهش یافت. سه صنعت فلزات، خودرو و شیمیایی‌ امروز صنایع برتر بازار سهام بودند.

بازار سهام در روز چهارشنبه

بازار سهام در آخرین روز هفته اول شهریور ماه، کار خود را درحالی با افزایش ۲۰۴ واحدی به پایان رساند که تحت تاثیر انتشار خبر زمان آغاز اصلاح قوانین و مقررات بازار پایه نوسانات پرتعدادی را تجربه کرد.

در دقایق ابتدایی، بازار ، کار خود را با افت بیش از هزار واحدی آغاز و تا نیمه راه سقوط سه هزار واحدی را نیز تجربه کرد، اما هرچه به پایان کار نزدیک شدیم، به مرور از شدت هیجان فروش کاسته و در آخر نیز با مثبت ۲۰۴ واحد وارد کانال ۲۷۸ هزار واحدی شد.

در نهایت، بازار هفته ابتدایی شهریور را با رشدی 4.7 درصدی، از کانال 269 هزار و 986 واحدی به کانال 278 هزار و 674 واحدی رسید.

نظرات

مخاطب گرامی توجه فرمایید:
نظرات حاوی الفاظ نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد.